Nogmaals: BMW nav 5 met Onroute motorkaart

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Guusvb
Type: R1200RT/LC
Bijz: type 2014
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Venray

Nogmaals: BMW nav 5 met Onroute motorkaart

Ongelezen bericht door Guusvb »

Hallo GPS ers,

Een gesloten draadje over het activeren van de Onroute kaart in de NAV 5, heeft bij mij (nog) niet het gewenste resultaat gehad. "Toestel helemaal uitzetten" en opletten dat je slechts 1 kaart hebt geselecteerd.

Ik krijg geen aanwijzingen als ik een bestemming kies maar zie wel de afstand veranderen als ik (op gevoel) richting de bestemming rij. Tevens is de kaart weergave zeer summier i.v.t. de weergave op een Zumo 660 die ik voorheen had. En het voertuig volgt geen wegen; lijkt op offroad.
Ik heb ook inmiddels de nieuwe firmware (3.0) op de nav 5 maar zonder verbetering.

Wie heeft de Onroute kaart wel naar tevredenheid werken of heeft nog een tip waar ik op moet letten?

[groet] Guus
Inspector Gadget

Re: Nogmaals: BMW nav 5 met Onroute motorkaart

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou ook eens kijken op het GPS forum;
https://forum.gps.nl

Daar staan diverse onderwerpen over die combinatie, met de nodige tips.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik heb vorig jaar de complete Onroute voor DE, FR en nog een paar landen gekocht, maar die geeft bij mij ook geen aanwijzingen. Ik had al de Onroute voor Nl en die deed het prjma op de Zumo 660, maar nu op de Bmw Nav 5 dus niet.

Ik ga ook even op het gps forum kijken...
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Aan en uit zetten na wisseling van de kaart heeft bij mij wel het gewenste resultaat.
Onroute staat bij op een SD kaartje.
scan
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Het is inderdaad zo als je de OR kaart geselecteerd hebt je het toestel helemaal uit moet zetten en dan opnieuw opstarten anders is de kaart niet geactiveerd.
Uitzetten dat heet; uit knop ingedrukt houden houden totdat de vraag komt of je hem wilt uitzetten?
Doe je dat niet dan blijft hij op stand-by staan.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

doov650 schreef:Aan en uit zetten na wisseling van de kaart heeft bij mij wel het gewenste resultaat.
Onroute staat bij op een SD kaartje.
Goeie tip! dat ga ik proberen.
Guusvb
Bijz: type 2014
Woonplaats of omgeving: Venray

Ongelezen bericht door Guusvb »

scan schreef:Het is inderdaad zo als je de OR kaart geselecteerd hebt je het toestel helemaal uit moet zetten en dan opnieuw opstarten anders is de kaart niet geactiveerd.
Uitzetten dat heet; uit knop ingedrukt houden houden totdat de vraag komt of je hem wilt uitzetten?
Doe je dat niet dan blijft hij op stand-by staan.
Klopt wat uitzetten betreft. Aan de kleuren en de groene wegen zie ik de kaart als zodanig wel actief is maar zoals eerder gezegd: géén route aanwijzingen en lijk offroad te rijden.
Ik meld wel dat ik niet de sd versie heb en dat de kaart op het intern geheugen staat.
Het gps forum had ik al eerder geraadpleegd maar zonder resultaat. Ik zal de makers van Omk eens raadplegen. Binnenkort komt de nieuwe versie uit en ik heb op de zumo 660 toch heel vaak gebruik gemaakt van deze "kronkelwegen".
ErikS
2024
2024
Type: R1250RT
Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
Contacteer:

Ongelezen bericht door ErikS »

Sinds kort heb ik ook de nieuwe Onroute kaart. IK heb enkel de kaartdelen met de Benelux, Duitsland, Denemarken en Noorwegen geladen op de Navigator5 (dus niet op een Sd kaartje gekocht). Ik kan tijdens het rijden zonder de GPS uit te moeten zetten gewoon wisselen tussen de CN-kaart(en, het zijn er drie die ik dan uitzet) en de motorkaart. Geeft geen enkel probleem. Ik zie aan de kleuren en de wegen dat ik van kaart gewisseld ben.
Kaart geeft ook gewoon alle aanwijzingen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
Jurgen
Woonplaats of omgeving: Hilvarenbeek

Ongelezen bericht door Jurgen »

Wellicht een open deur, maar zorg dat 'snelwegen vermijden' NIET aangevinkt staat. De OnRoute motorkaart gebruikt juist deze instelling om te routeren. Ik heb over het algemeen niet veel problemen met de Nav 5 en deze kaart. Ook alle aanwijzingen krijg ik goed door, maar het beste werkt de kaart op 'kortste afstand' of 'kronkelwegen' en met 'tol en kosten vermijden' aangevinkt.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”