goedemorgen all
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
goedemorgen all
mijn naam is marcel schils,
en woon in belgie net over de grens bij Maastricht, sinds 3 dagen ben ik in het bezit van en r1100rt van 96.
met 97K op de klok, en netjes behandeld
gekocht van een 77 jarige man , die met tranen in de ogen zijn hobby moest opgeven.
direct tijdens het rijden voelde ik al dat het blok onrustig liep, dus vandaag een vrije dag genomen om de tuf geheel opnieuw af te stellen en nieuwe vloeistoffen erin te gooien. hopen dat het allemaal goed komt.
door te lezen op dit forum ben ik al veel te weten gekomen.
Mvgr
Marcel
en woon in belgie net over de grens bij Maastricht, sinds 3 dagen ben ik in het bezit van en r1100rt van 96.
met 97K op de klok, en netjes behandeld
gekocht van een 77 jarige man , die met tranen in de ogen zijn hobby moest opgeven.
direct tijdens het rijden voelde ik al dat het blok onrustig liep, dus vandaag een vrije dag genomen om de tuf geheel opnieuw af te stellen en nieuwe vloeistoffen erin te gooien. hopen dat het allemaal goed komt.
door te lezen op dit forum ben ik al veel te weten gekomen.
Mvgr
Marcel
- Erwan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 05 jul 2015, 09:54
- Type: R1200RT
- Bijz: R 1200RT-P
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: West-Friesland
Re: goedemorgen all
Moge, mooie dag om te sleutelen of te rijden.
Genoeg info op het forum, heb je het draadje over injectoren ook wel gelezen denk ik.
Succes vandaag.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Genoeg info op het forum, heb je het draadje over injectoren ook wel gelezen denk ik.
Succes vandaag.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
- Bert M
- Erelid
- Berichten: 2314
- Lid geworden op: 26 dec 2011, 16:45
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: goedemorgen all
Van harte welkom op ons mooie
! Veel rij- en leesplezier toegewenst
En met een beetje tijd, aandacht en TLC is het blok van de R1100RT probleemloos van 'hork' tot 'naaimachientje' te transformeren! Kleppen stellen, synchroniseren en dan is het leed in de meeste gevallen al weer geleden.
Bert M


En met een beetje tijd, aandacht en TLC is het blok van de R1100RT probleemloos van 'hork' tot 'naaimachientje' te transformeren! Kleppen stellen, synchroniseren en dan is het leed in de meeste gevallen al weer geleden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
eerst tour
kleppen en synchroniseren is gelukt, heeft me wel een paar uur gekost, maar het was de moeite waard.
vandaag naar een tour, bleek dat de er remvloeistof lekt uit het reservoir aan het stuur;
en het leek net of ik soms op houten wielen reed, ??
de grote bulten voelde goed aan in de vering, maar elk klein steentje leek ik wel te voelen, of zou het de kardan zijn??
nog even rond neuzen op het forum.
Mvg
Marcel
vandaag naar een tour, bleek dat de er remvloeistof lekt uit het reservoir aan het stuur;
en het leek net of ik soms op houten wielen reed, ??
de grote bulten voelde goed aan in de vering, maar elk klein steentje leek ik wel te voelen, of zou het de kardan zijn??
nog even rond neuzen op het forum.
Mvg
Marcel
- HansD
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: eerst tour
Welkom hier, Marcel.mschils schreef:kleppen en synchroniseren is gelukt, heeft me wel een paar uur gekost, maar het was de moeite waard.
vandaag naar een tour, bleek dat de er remvloeistof lekt uit het reservoir aan het stuur;
en het leek net of ik soms op houten wielen reed, ??
de grote bulten voelde goed aan in de vering, maar elk klein steentje leek ik wel te voelen, of zou het de kardan zijn??
nog even rond neuzen op het forum.
Mvg
Marcel
Bandenspanning al gecontroleerd? Hoe zijn de banden? Bij

Re: goedemorgen all
hallo
tja de achtervering stond slap ingesteld, deze heb ik op ongeveer 80% ingesteld omdat we altijd met z'n tweeen rijden.
of er nog olie inzit weet ik eerlijk gezegd niet.
kan ik dat makkelijk controleren?
wat betreft de achterband, deze is ver op, daar moet een nieuwe onder, de druk weet ik niet
tja de achtervering stond slap ingesteld, deze heb ik op ongeveer 80% ingesteld omdat we altijd met z'n tweeen rijden.
of er nog olie inzit weet ik eerlijk gezegd niet.
kan ik dat makkelijk controleren?
wat betreft de achterband, deze is ver op, daar moet een nieuwe onder, de druk weet ik niet
- HansD
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: goedemorgen all
Dat kan niet bij motorfietsen! BAndenspanning is alles!!mschils schreef:de druk weet ik niet
Controleer dan eerst maar eens je bandenspanning voor en achter, en vul bij tot 2,5 bar voor en 2,9 bar achter en rijd dan nog eens!?
De hoogteverstelling van de achterveer werkt vaak niet meer bij de

Je kunt dit zelf bijvullen, of even langs gaan bij een veringspecialist zoals Hyperpro.
Zoek ook op het forum want dit is al eerder besproken.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: goedemorgen all
Als je een apparaat koopt dat je niet kent dan voor gebruik RTFM: Read The Fucking Manual, zeker als het iets is waarmee je met hoge snelheid pakweg een meter boven het asfalt beweegt!



Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Re: goedemorgen all
vandaag, de veer vanachter even bij gevuld, en ik voel al een verschil op het moment van aandraaien.
de banden spanning ook nog even gecontroleerd, en deze staan achter 2.7 en voor op 2.4
lijkt mij dat het gevoel van de houten wielen, hier net vandaan komt, hoe hoger de druk hoe meer het zal voelen alsof ik op houten wielen rijdt;
ik zal deze in een technische draadje plaatsen.
wat betreft de opmerking van RTFM, heb ik door gelezen maar daar staat niets vermeld over het aanvoelen van een houten wiel!!!
fijne avond
p.s Bert.M
heb vandaag de commentaren gelezen over de injectoren, zeer zeker interessant , bedankt voor deze opmerking
m
de banden spanning ook nog even gecontroleerd, en deze staan achter 2.7 en voor op 2.4
lijkt mij dat het gevoel van de houten wielen, hier net vandaan komt, hoe hoger de druk hoe meer het zal voelen alsof ik op houten wielen rijdt;
ik zal deze in een technische draadje plaatsen.
wat betreft de opmerking van RTFM, heb ik door gelezen maar daar staat niets vermeld over het aanvoelen van een houten wiel!!!
fijne avond
p.s Bert.M
heb vandaag de commentaren gelezen over de injectoren, zeer zeker interessant , bedankt voor deze opmerking
m
Re: goedemorgen all
Hallo Marcel,
je hebt al kennis gemaakt met de hulpvaardigheid van de andere leden van dit forum
Dat is de meerwaarde van een lidmaatschap.
Veel plezier met je RT en op dit forum!
Luc

je hebt al kennis gemaakt met de hulpvaardigheid van de andere leden van dit forum


Veel plezier met je RT en op dit forum!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Luc
- Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!