geen route in basecamp na downloaden route
Moderator: RT_Patrick
geen route in basecamp na downloaden route
Ik klik op de dowloadlink voor de route voor de eifelroute 11juli. Basecamp opent automatisch, tot hiertoe dus alles goed. Maar de route is daar nergens terug te vinden. Ik ben een leek op gps gebied, ik zal dus met volle zekerheid iets fout doen. Maar wat?
Het lukt trouwens met geen enkele route en ook met geen enkele track meer. tot voorheen werkte dit wel. Gewoon op een downloadlink klikken, basecamp opende en de route/track stond daar in. Nu niet meer.
Het lukt trouwens met geen enkele route en ook met geen enkele track meer. tot voorheen werkte dit wel. Gewoon op een downloadlink klikken, basecamp opende en de route/track stond daar in. Nu niet meer.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Re: geen route in basecamp na downloaden route
Je kunt in BAsecamp via File / Importeren een route binnenhalen. Werkt dat wel?
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Ik vermoed dat hij er echt wel zal staan:theridingman schreef:Basecamp opent automatisch, tot hiertoe dus alles goed. Maar de route is daar nergens terug te vinden.
Kijk links in je bibliotheek. Dat zie je van boven naar beneden eerst de mappen die je gemaakt hebt, en daaronder de lijsten die geen deel uit maken van een map. Die lijsten staan in alfabetische volgorde. Daarbij wordt niet de naam van de route gehanteerd, maar de naam van het gpx- cq gdb bestand. Dat is niet altijd hetzelfde.
Heb je je lijst gevonden: klik erop en linksonder zie je de inhoud van de lijst.
Zie je dan nog geen routes: kijk dan helemaal linksonder. Met de knopjes daar kun je aangeven of basecamp bijv alleen de waypoints moet laten zien. Klik op de linkerknop en BC laat alles zien.
Ik heb het net getest met routeyou.com door een paar willekeurige routes te downloaden. En dat blijkt te werken. In de map "mijn verzameling" staat alles wat ik aan routes heb (heel veel zijn er dat trouwens nog niet). Ik kan inderdaad onderaan gaan kiezen of ik alleen routes, tracks, waypoints, of alle gegevens wil filteren. Bij de routes uit routeyou werkt het. Maar bij de routes en tracks van de "eifelroute 11juli" hier op het forum, werkt het niet. En rare is dat ik voorheen dezelfde downloadlink al eens gebruikt heb voor de track. Maar omdat er toen was beloofd om ook een route te maken, heb ik dat spoor weer verwijdert uit basecamp. Nu heeft de topicstarter daar zowel een track als een route geplaatst om te downloaden, maar ik krijg geen van beide nog te zien in basecamp, dus ook het spoor niet meer wat voorheen wel werkte. Heel raar.Hans Vaessen schreef:Ik vermoed dat hij er echt wel zal staan:theridingman schreef:Basecamp opent automatisch, tot hiertoe dus alles goed. Maar de route is daar nergens terug te vinden.
Kijk links in je bibliotheek. Dat zie je van boven naar beneden eerst de mappen die je gemaakt hebt, en daaronder de lijsten die geen deel uit maken van een map. Die lijsten staan in alfabetische volgorde. Daarbij wordt niet de naam van de route gehanteerd, maar de naam van het gpx- cq gdb bestand. Dat is niet altijd hetzelfde.
Heb je je lijst gevonden: klik erop en linksonder zie je de inhoud van de lijst.
Zie je dan nog geen routes: kijk dan helemaal linksonder. Met de knopjes daar kun je aangeven of basecamp bijv alleen de waypoints moet laten zien. Klik op de linkerknop en BC laat alles zien.
- HansD
Bij mij wordt Basecamp nooit automatisch geopend bij een download. Dit gaat altijd in 2 stappen, zowel onder Windows als op de iMac.
Vaak is de gedownloade file ook gezipt, en moet deze eerst uitgepakt worden.
Daarna pas kan ik vanuit Basecamp de gedownloade route importeren door naar Bestand of File te gaan, Importeren te kiezen en dan de gedownloade en uitgepakte route aan te wijzen.
Vaak is de gedownloade file ook gezipt, en moet deze eerst uitgepakt worden.
Daarna pas kan ik vanuit Basecamp de gedownloade route importeren door naar Bestand of File te gaan, Importeren te kiezen en dan de gedownloade en uitgepakte route aan te wijzen.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Als ik dubbelklik op dit gpx bestand opent hij basecamp en zie ik een route.
Danny,
de bestanden die hier op het forum staan moet je eerst "unrarren" of "unzippen", afhankelijk van Mac of Windows, kan gewoon door elkaar gebruikt worden.
Het uitgepakte bestand moet je dan zichtbaar krijgen in Basecamp.
Groet, Aad
de bestanden die hier op het forum staan moet je eerst "unrarren" of "unzippen", afhankelijk van Mac of Windows, kan gewoon door elkaar gebruikt worden.
Groet, Aad
Hoi,beckysmile schreef:Danny,
Groet, Aad
Dat verklaard uiteraard waarom de route niet in basecamp wordt weergegeven. Maar dat verklaard nog niet waarom ik op mijn pc niet de mogelijkheid krijg om gewoon te downloaden. Bij het klikken op de link opent automatisch basecamp zonder route, verder geen mogelijkheid om andere actie's te ondernemen. Ligt uiteraard niet aan jou route maar aan mijn pc. Vandaar mijn vraag via pm om de route te mailen, ik hoop om via mail wel de mogelijkheid te krijgen om gewoon te downloaden zodat ik dan eerst kan ontzippen alvorens in basecamp te importeren.
- HansD
Dan klik je waarschijnlijk links en dubbel.
Wat gebeurt er als je op de link gaat staan en rechts klikt?
Zie je dan een optie Opslaan als / Save as ?
Wat gebeurt er als je op de link gaat staan en rechts klikt?
Zie je dan een optie Opslaan als / Save as ?
@Hans,
Je hebt helemaal gelijk. Rechtse muisknop heeft het opgelost, daarmee kreeg ik de mogelijkheid om eerst het bestand op te slaan, dan uit te pakken en vervolgens te openen in basecamp. En daar heb ik zo lang achter gezocht... Bedankt Hans!
Je hebt helemaal gelijk. Rechtse muisknop heeft het opgelost, daarmee kreeg ik de mogelijkheid om eerst het bestand op te slaan, dan uit te pakken en vervolgens te openen in basecamp. En daar heb ik zo lang achter gezocht... Bedankt Hans!
- HansD
Mooi zo, graag gedaantheridingman schreef:@Hans,

- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
In windows zit standaard toch een unzipper?
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
WinRar zit in Windows. die kan je tijdelijk gebruiken en is daarna betalend.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1267 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans Vaessen
-
-
Nieuw bericht Route Napoleon heen, Route des Grandes Alpes terug.
door fransgabler » » in GPS Routes - 7 Reacties
- 4183 Weergaves
-
Laatste bericht door fransgabler
-
-
- 2 Reacties
- 1696 Weergaves
-
Laatste bericht door MotoCon