brandstof toevoeging...?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Floyd1968
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Roermond

brandstof toevoeging...?

Ongelezen bericht door Floyd1968 »

Mijn Beemer uit 2003 (R1150RT) is een heerlijk toermachien. Onlangs 2200 heerlijke kilometers verslonden met als hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) de Stelvio. AanRadeRT!

maar nu mijn vraag. Tijdens deze kilometers viel het mij op dat in een lage versnelling (1e of 2e) de motor af en toe lijkt in te houden. Niet storend, en misschien is het verbeelding, maar ik heb de indruk dat er hij heel af en toe inhoudt. Niet storend overigens..... Het is een Twinspark voor de goede orde.

Nu hoorde ik onlangs dat iemand iets aan de brandstof toevoegt om betere verbranding te krijgen. Weet iemand of dit inderdaad zo kan zijn en of er een verband is met ogenschijnlijk inhouden van mijn motor?

dank voor uw feedback. _004
RT1
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Honda GOLDWING 1800A
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deurne

Re: brandstof toevoeging...?

Ongelezen bericht door RT1 »

Als je de juiste voorgeschreven brandstof tankt is er geen noodzaak om "iets" toe te voegen! -naughty-
Misschien de afstelling eens controleren.
Op echt grote hoogte bestaat er wel de mogelijkheid dat de verhouding brandstof/zuurstof wijzigt omdat daar minder zuurstof aanwezig is. Dat zou het lopen van de motor kunnen beïnvloeden. Maar de moderne motoren hebben daarvoor al regelingen in huis.
[groet]
Rob
[b]Honda: Gold Wing 1800 - Honda Deauville 650 - BMW R75/6[/b]: vroeger: R1200RT, PE 1100
Floyd1968

RT1 schreef:Als je de juiste voorgeschreven brandstof tankt is er geen noodzaak om "iets" toe te voegen! -naughty-
Misschien de afstelling eens controleren.
Op echt grote hoogte bestaat er wel de mogelijkheid dat de verhouding brandstof/zuurstof wijzigt omdat daar minder zuurstof aanwezig is. Dat zou het lopen van de motor kunnen beïnvloeden. Maar de moderne motoren hebben daarvoor al regelingen in huis.
[groet]
Rob
Bedankt Rob. Ik tank altijd super 95. Het gevoel van inhouden had ik niet alleen op hoogte maar eigenlijk kan het op altijd voorkomen.... Gekke is dat er geen pijl op te trekken is. Afgelopen zaterdag ook weer tijd gereden. Niets aan de hand...
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoelang geleden is het dat de motor een beurt heeft gehad? Het kan gewoon een kwestie zijn van synchroniseren. Komt het ook ooit voor bij een iets hogere snelheid bijvoorbeeld rond de 100 in de hoogste versnelling? Zijn er geen problemen met afslaan of startproblemen? Ik heb bij mij één keer een brandstoftoevoeging gebruikt en kon zelf geen verschil waarnemen. Maar zelf tank ik altijd Vpower van Shell.
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Vorig jaar ook wat last van gehad, 1e verdachte was het brandstoffilter (maar dan zou ze altijd wat inhouden) 2e verdachte was een van de bobines, en dat was uiteindelijk ook de kwaal, 3e mogelijkheid is wat speling op de gasklephuizen, komt ook wel voor, en is goed te verhelpen.

Groet, Aad
Floyd1968

mijn motor heeft de 60.000 km beurt onlangs gehad bij Kenny (MSA), dus dat zou goed moeten zitten. Ik heb verder ook geen opmerkingen gekregen over punten die eraan zitten te komen....
Mariecke
Type: R1200RT
Bijz: 2005, Granit-grau, Topkoffer, Xenon
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door Mariecke »

98 tanken, dan is het al een stuk minder.
BMW R 1200 RT (2005) 10/2014 -
Suzuki GSF 650 SA Bandit (2005) 05/2007 -
Honda NTV 650 Revere (1989) 06/2006 - 05/2007
Honda V45 Sabre (1988) 03/2006 - 06/2006

When nothing goes right, go left
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als het loopt zoals bedoeld ga ik binnenkort een toevoeging doen aan de benzine om zuiniger te rijden, ik rij iedere dag ongeveer 170 km en verbruik gemiddeld 1:20, waardes dus die goed een verschil duidelijk kunnen maken,

to be continued ......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Baird schreef:Als het loopt zoals bedoeld ga ik binnenkort een toevoeging doen aan de benzine om zuiniger te rijden, ik rij iedere dag ongeveer 170 km en verbruik gemiddeld 1:20, waardes dus die goed een verschil duidelijk kunnen maken,

to be continued ......
Als het middel maar niet duurder is dan de brandstof die je misschien bespaart :lol:
Baird
2024
2024

Ton1959 schreef:
Baird schreef:Als het loopt zoals bedoeld ga ik binnenkort een toevoeging doen aan de benzine om zuiniger te rijden, ik rij iedere dag ongeveer 170 km en verbruik gemiddeld 1:20, waardes dus die goed een verschil duidelijk kunnen maken,

to be continued ......
Als het middel maar niet duurder is dan de brandstof die je misschien bespaart :lol:
Gaat allemaal zakelijk, hebben een auto, bus en motor rijden, ben dus niet de enige waar gemeten gaat worden.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

to be continued ......
En Bert, mogen we reeds zo brutaal zijn om te vragen naar de naam van het middel? :?
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Baird
2024
2024

WernerB schreef:

to be continued ......
En Bert, mogen we reeds zo brutaal zijn om te vragen naar de naam van het middel? :?
Die vraag mag je uiteraard stellen, de vertegenwoordiger zou donderdag jl langskomen maar omdat ik elders was heeft mijn collega een nieuwe afspraak gemaakt, in dit land der blinden ben ik de enige die binnen ons bedrijf die een inhoudelijke discussie kan voeren over zo'n produkt.

to be continued ....
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx

ooit:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”