Motorspoiler R1200RT 2008 hetzelfde als die van 2011?
Moderator: RT_Patrick
Motorspoiler R1200RT 2008 hetzelfde als die van 2011?
Wie weet of de motorspoiler (links en rechts) van de R1200RT 2005-2009 ook past op het 2010-2013 model?
Op plaatjes kan ik zo geen onderscheid ontdekken.
Op plaatjes kan ik zo geen onderscheid ontdekken.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: Motorspoiler R1200RT 2008 hetzelfde als die van 2011?
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Dank voor je linkje, Bert.
Helaas geeft het geen antwoord op mijn vraag.....
Dat de onderdeelnummers verschillend zijn, dat had ik wel verwacht. Een andere kleur levert al direkt een ander nummer op.
Maar verschillende onderdeelnummers wil niet altijd zeggen dat de onderdelen ook daadwerkelijk verschillend zijn en dus niet passen.
Veel onderdelen van VAG auto's (VW, Audi, Skoda, Seat) kunnen onderling gebruikt worden maar hebben wel degelijk verschillende onderdeelnummers.
Daarom was mijn vraag ook of ze passen en niet of de onderdeelnummers gelijk zijn.....
Helaas geeft het geen antwoord op mijn vraag.....

Dat de onderdeelnummers verschillend zijn, dat had ik wel verwacht. Een andere kleur levert al direkt een ander nummer op.
Maar verschillende onderdeelnummers wil niet altijd zeggen dat de onderdelen ook daadwerkelijk verschillend zijn en dus niet passen.
Veel onderdelen van VAG auto's (VW, Audi, Skoda, Seat) kunnen onderling gebruikt worden maar hebben wel degelijk verschillende onderdeelnummers.
Daarom was mijn vraag ook of ze passen en niet of de onderdeelnummers gelijk zijn.....
-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Ik heb beide modellen gereden en weet dat ze verschillend zijn.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
...en dat verklaart dan eigenlijk ook wel weer de verschillende onderdeelnummers... :lol:moh_fan schreef:Ik heb beide modellen gereden en weet dat ze verschillend zijn.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Bert M
Een andere kleur op dezelfde motorspoiler levert ook meteen een ander onderdeelnummers op, Bert.
Een ander nummer zegt dus helaas NIETS over het feit of het wel of niet past.
Ik spreek uit ervaring met bijvoorbeeld de kuipruiten en andere onderdelen metmverschillende nummers maar die WEL passen maar heb met die motorspoiler helaas nog geen ervaringen dus vandaar mijn vraag.
Een ander nummer zegt dus helaas NIETS over het feit of het wel of niet past.
Ik spreek uit ervaring met bijvoorbeeld de kuipruiten en andere onderdelen metmverschillende nummers maar die WEL passen maar heb met die motorspoiler helaas nog geen ervaringen dus vandaar mijn vraag.
Wat zijn dan de exacte verschillen, uitgezonderd de kleuren en de nummers?moh_fan schreef:Ik heb beide modellen gereden en weet dat ze verschillend zijn.
Heb gisteren in Assen twee RT's die naast elkaar stonden, optisch vergeleken. 2005-2009 en de 2010-2013 serie.
Het plaatwerk en oliekoeler en dashboard etc. verschillen onderling duidelijk, maar de motorspoilers lijken exact gelijk......
Net als de zijkoffers en topkoffer en wielen.

-
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Niet goed gekeken dan... :mrgreen:

Het past écht niet! :)

Het past écht niet! :)
We praten hier over verschillende verschillen.....
Ik zal in het vervolg mijn vragen wat duidelijker stellen.
Mijn vraag over wat de verschillen zijn betreft eventuele verschillen qua passing en montagevlakken en niet zozeer de cosmetische verschillen.
Die inkeping (die bij mijn 2008 model gewoon dicht is) hebben ze volgens mij allebei maar ik heb zo niet een 2011 model voorhanden.
Optisch is er nog wel een verschil tussen beide motorspoilers maar als het past, dan past het.
En zo niet, dan niet... :lol:
Heb je zelf geprobeerd om die motorspoilers uit te wisselen en kwam je er zo achter dat de pasvlakken en/of boutgaten niet overeenkomen?
Aanvulling: ik meen nu bij de >2010 modellen iets zwarts onder de cilinder te zien wat bij de vroegere modellen ontbreekt. Het lijkt alsof daarom de ruimte tussen de motorspoiler en de onderzijde van de cilinder bij het nieuwere model groter is dan bij het oudere model.
Misschien past de spoiler van het nieuwere model wel op het oudere model maar andersom niet?

Ik zal in het vervolg mijn vragen wat duidelijker stellen.
Mijn vraag over wat de verschillen zijn betreft eventuele verschillen qua passing en montagevlakken en niet zozeer de cosmetische verschillen.
Die inkeping (die bij mijn 2008 model gewoon dicht is) hebben ze volgens mij allebei maar ik heb zo niet een 2011 model voorhanden.
Optisch is er nog wel een verschil tussen beide motorspoilers maar als het past, dan past het.
En zo niet, dan niet... :lol:
Heb je zelf geprobeerd om die motorspoilers uit te wisselen en kwam je er zo achter dat de pasvlakken en/of boutgaten niet overeenkomen?
Aanvulling: ik meen nu bij de >2010 modellen iets zwarts onder de cilinder te zien wat bij de vroegere modellen ontbreekt. Het lijkt alsof daarom de ruimte tussen de motorspoiler en de onderzijde van de cilinder bij het nieuwere model groter is dan bij het oudere model.
Misschien past de spoiler van het nieuwere model wel op het oudere model maar andersom niet?

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1769 Weergaves
-
Laatste bericht door Goedgaan
-
- 7 Reacties