Een heropstapper goes BMW
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Krimpen aan de Lek
Een heropstapper goes BMW
Ook wil mij graag even voorstellen aan de leden van dit mooie forum: mijn naam is Dirk uit Krimpen aan de Lek. Nadat ik halverwege de jaren 80 m'n motorrijbewijs haalde, kocht ik een Honda CB900 Bol d'Or.
Prima toerfiets maar de koude start was nogal problematisch; het blok was snel 'verzopen' maar als-ie eenmaal liep! De motor verkocht in de 90-er jaren en daarna nog rondgereden op een gehuurde Triumph Trident 900 en een Honda CBF 600.
Nu mijn kinderen bijna allemaal het huis uit zijn, kocht ik als heropstapper in oktober 2014 een mooie donkerblauwe R 1150 RT met 38.000 km op de teller. Helaas ontbrak de onderhoudshistorie maar omdat de RT er tiptop uitzag toch tot aankoop overgegaan. In april 2015 hebben Kenny en/of Niels van MSA te Ede de motor een zogenaamde 0-beurt gegeven in combinatie met de 40.000 beurt waarbij de RT 'als nieuw' werd betiteld. Geen miskoop dus. Sindsdien al menig kilometertje onder de banden doorgehad en aardig gewend aan het boxergevoel. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen (zowel boxers als kilometers).
Prima toerfiets maar de koude start was nogal problematisch; het blok was snel 'verzopen' maar als-ie eenmaal liep! De motor verkocht in de 90-er jaren en daarna nog rondgereden op een gehuurde Triumph Trident 900 en een Honda CBF 600.
Nu mijn kinderen bijna allemaal het huis uit zijn, kocht ik als heropstapper in oktober 2014 een mooie donkerblauwe R 1150 RT met 38.000 km op de teller. Helaas ontbrak de onderhoudshistorie maar omdat de RT er tiptop uitzag toch tot aankoop overgegaan. In april 2015 hebben Kenny en/of Niels van MSA te Ede de motor een zogenaamde 0-beurt gegeven in combinatie met de 40.000 beurt waarbij de RT 'als nieuw' werd betiteld. Geen miskoop dus. Sindsdien al menig kilometertje onder de banden doorgehad en aardig gewend aan het boxergevoel. Ik hoop dat er nog vele zullen volgen (zowel boxers als kilometers).
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Een heropstapper goes BMW
Hallo Dirk,
Van harte welkom op ons
en gefeliciteerd met de aankoop van jouw "nieuwe"
. . . goede keuze om de RT door Kenny en Niels (MSA) te laten verwennen!
Veel plezier hier en uiteraard op jouw RT!
Eilert
Van harte welkom op ons

Veel plezier hier en uiteraard op jouw RT!

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Laatst gewijzigd door EileRT op 19 jun 2015, 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Dank voor je uitgebreide introductie
Veel plezierige en veilige kilometers op je mooie R1150RT toegewenst.
Bert M

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wat is een 0-beurt?Dirk6365 schreef: In april 2015 hebben Kenny en/of Niels van MSA te Ede de motor een zogenaamde 0-beurt gegeven
- bmwalter
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: nijmegen
0 beurt is een onderhoudsbeurt waarbij het uitgangspunt is dat de motor al lang geen onderhoud meer gehad heeft. Alles wordt gecontroleerd, alle vloeistoffen worden vervangen. Een soort grote beurt plus.
nul omdat je vanuit 0 weer een gezonde onderhoudshistorie kunt opbouwen.
nul omdat je vanuit 0 weer een gezonde onderhoudshistorie kunt opbouwen.
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Welkom bij de club en veel veilige km's toegewenst!
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
Mooi dat je een goede koop hebt gedaan. Als MSA dat zegt dan is dat zo, gezien de ervaringen die al veel forumleden hebben met Kenny en Niels
Uiteraard van harte welkom op het forum
Luc

Uiteraard van harte welkom op het forum

Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!