basecamp/mapsource: kaarten geblokkeerd
Moderator: RT_Patrick
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
basecamp/mapsource: kaarten geblokkeerd
Ik zie momenteel met enige regelmaat berichten dat Basecamp/Mapsource ineens 'spontaan' melden dat de kaarten geblokkeerd zijn.
Oorzaak is niet duidelijk. Oplossing wel. Zie http://www.mrgps.nl/kennis/kaartengeblokkeerd/
Oorzaak is niet duidelijk. Oplossing wel. Zie http://www.mrgps.nl/kennis/kaartengeblokkeerd/
Laatst gewijzigd door Hans Vaessen op 18 jun 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Re: basecamp/mapsource: kaarten geblokkeerd
Deze link levert ook een 404 melding op.Hans Vaessen schreef:Ik zie momenteel met enige regelmaat berichten dat Basecamp/Mapsource ineens 'spontaan' melden dat de kaarten geblokkeerd zijn.
Oorzaak is niet duidelijk. Oplossing wel. Zie http://www.mrgps.nl/...tengeblokkeerd/
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
MrGPS was vergeten de link tussen de "bekende" URL-accolades te plaatsen;
http://www.mrgps.nl/kennis/kaartengeblokkeerd/
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Inspector Gadget schreef:MrGPS was vergeten de link tussen de "bekende" URL-accolades te plaatsen;

Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Bert M
- Hans Vaessen
thks! Heb het eerste linkje ook even aangepast

Ook goed aandacht voor het probleem te vragen, want ik heb dat probleem met basecamp ook wel eens gehad, ooit al weer even geleden.
Perfect om het stappen-plan op een rijtje te hebben, lokaal bewaard voor-als-je-kan-niet-weten en het je overkomt.
- aantzeetje
- Type: R1200RT
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Yeap, na een update met express ( sinds 19 mei als ik het goed heb) naar een nieuwere kaartversie. Dus zo 'spontaan' is het nu ook weer niet. Wel een bug in de express update software. Heb vorige week mijn kaarten in gps en pc ge-update met de nieuwe versie van express (altijd goed om niet meteen te updaten maar even te wachten daar er nu ook weer zoveel niet verandert) en geen enkel probleem ondervonden. Noch in MS, noch in BC. Stond wel al klaar om gmtk op te starten om de ontgrendelcodes op te halen maar was helemmal niet nodig.Ik zie momenteel met enige regelmaat berichten dat Basecamp/Mapsource ineens 'spontaan' melden dat de kaarten geblokkeerd zijn.
Een kleine opmerking tussen ( ) ENKEL als informatie, niet om commentaar op te geven daar het niks met geblokkeerde kaarten te maken heeft: als je met email een gpx bestand ontvangt met verschillende routes in, open dit dan niet onmiddellijk in BC maar maak eerst de nodige mappen aan (land - wie - waar - wat). Sla dan het ontvangen gpx bestand op en importeer ze dan pas in BC. Kreeg gisteren nog de vraag van iemand die een gpx bestand had toegestuurd gekregen maar dat dit nergens in de biblotheek te vinden was (naam gpx bestand en routes waren uiteraard verschillend). Wel nu BC importeert de routes die in dat gpx bestand staan weldegelijk in je bibliotheek maar als je dus niet weet hoe die noemen en je net als ik meer dan duizend routes in de bibliotheek staan hebt vind je ze dus nooit meer terug daar je niet weet wat je aan het zoeken bent (MS kent uiteraard dit probleem niet want deze werkt ook niet met een bibliotheek en toont dus wel alle routes in het desbetreffende gpx bestand). Dus: opslaan - mappenstrucuur in BC aanpassen - importeren in de juiste map
- Hans Vaessen
Yep. Dat kan op deze manier. Maar het kan ook anders. Zoals altijd: je moet even de logica weten.aantzeetje schreef: maar dat dit nergens in de biblotheek te vinden was
In de bibliotheek zie je eerst je mappen, en onder je mappen de lijsten die niet in een map zijn ondergebracht. Als je een gpx file in basecamp opent dan komt die file als lijst tussen die andere lijsten te staan. Die lijsten staan in alfabetische volgorde (op naam van de gpx-file). Kwestie van even de naam van de gpx-file onthouden en je zult 'm altijd terug kunnen vinden.
Wat je echter vaak ziet is dat mensen hééél veel routes in die lijsten hebben staan. Kwestie van een beetje discipline en nu en dan opruimen door lijsten naar passende mappen te verslepen; danwel te verwijderen.
Ook adviseer ik niet meer dat drie of vier hoofdmappen te maken, en daaronder submappen. Dat houdt het geheel ook wat overzichtelijker.
Als je op die manier werkt dat zie je een 'normaal' geopende route in een oogopslag.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1771 Weergaves
-
Laatste bericht door Marianne
-
-
Nieuw bericht "Training" van MapSource naar BaseCamp
door Inspector Gadget » » in Over: GPS en navigatie - 0 Reacties
- 1437 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
-
-
Nieuw bericht shift assist pro geblokkeerd. Oorzaak?
door theridingman » » in Versnellingsbak & Koppeling - 3 Reacties
- 3326 Weergaves
-
Laatste bericht door theridingman
-
-
- 4 Reacties
- 2486 Weergaves
-
Laatste bericht door EuropeRider
-
- 1 Reacties