Je hebt waarschijnlijk, om exacter te zijn de Cardo Scala Rider.
Teamset of Duo betekend 2x headsets.
http://www.cardosystems.com/user_files/ ... _dutch.pdf
Dat systeem is inderdaad alleen maar "slechts" 2x bluetooth kanalen. Maar heeft ook een MP3 ingang. (bedraad)
Ik weet niet waarom je de BMW audio wilt horen?
Is dat persé?
Je zou ook kunnen proberen of via de BMW Navigator 5 desondanks (die verwacht namelijk ook A2DP headset) een MP3 bestandje op jou huidige headset afgespeeld wordt.
Ik vermoed van niet, maar wie weet of de BMW Navigator 5 daar wat soepel mee om gaat.
Als je dan wel MP3 hoort op jou headset, is dat misschien een overweging waard.
Je moet ook begrijpen dat het BMW Audio systeem wat, ehm, eigenwijs is in de implementatie, daar zijn ook al de nodige draadjes over geweest.
Oftewel nogal wisselende ervaringen, en successen.
Oftewel, een andere c.q nieuwe headset is geen garantie dat het altijd, al dan niet vlekkeloos of helemaal niet, werkt.
Vandaar mijn vraag of het persé moet of dat de "muziek" van je boxer tussen de benen ook voldoende kan zijn.
Ik zou sowieso even je handleiding van het BMW Audio systeem volledig & goed doorlezen wat zij daar zoal over aangeven over BMW's bluetooth.
Want wat ik er van begrepen heb uit de documentatie, verbind je de helmset alleen (!) met de BMW Audio systeem, de BMW Navigator 5 met het BMW Audio systeem en je GSM met je helmset. (en dus niet verbinden met de BMW Audio systeem en niet met de BMW Navigator 5!);
Nadat je eerst bij zowel je helmset alsook bij de BMW Navigator 5 alle bluetooth pairing gewist hebt, staat in de documentatie zoiets aangegeven als: (volgorden zal niet kloppen, dat moet je nog ff zelf nazien)
- BMW Navigator 5 verbinden met BMW Audio systeem.
- Je helmset verbinden met alleen de BMW Audio systeem.
- Je GSM verbinden met je helmset.
Naast de volgorden zal ook het (elke keer) aanzetten van de apparaten van belang zijn, heb ik begrepen.
Voordat je eventueel gaat overwegen een nieuwe helmset aan te schaffen, zou je dat allemaal nog eens kunnen proberen.
Qua merk & compatibiliteit lees ik goede ervaringen met het merk Sena.
Maar ik spreek geen voorkeuren uit, ik hou mijn communicatie op de motor heel basic.
Bij is het inderdaad de "muziek" van de boxer en aanwijzingen van de GPS.
Daar hoort muziek of radio niet bij in mijn optiek. Maar ieder zijn eigen mening & wensen natuurlijk!