Als een RT van fabriekswege is voorbereidt voor navigatie, is dit dan uitsluitend voor de BMW-navigator V, of kun je daar ook een Garmintoestellen voor gebruiken. Zo ja, welke dan en passen deze ook.
Verder om de zoveel jaar verouderen de meeste navigators en worden deze niet meer ondersteund door de fabrikant. Zal/kan er dan in de toekomst geen probleem ontstaan, tenslotte gaat de motor nagenoeg zeker langer mee dan een navigator. Ik vermoed dan ook dat de dan nieuwe modellen/types navigators mogelijk niet meer zullen gaan passen.
BMW-navigatie
Moderator: RT_Patrick
- Dingeman
- Type: R1200RT
- Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Brabant
BMW-navigatie
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Re: BMW-navigatie
Als het om alle (!) functionaliteiten gaat, passen alleen de BMW Navigator 4 & 5 in de houders, vanuit BMW's optiek.
Maar je kunt ook de Garmin 660 in de BMW houder monteren;
De Garmin 660 past zeker wel, zal ook werken en functioneren, echter geen van de linker knoppen op de houder (cradle) noch de besturing via de Magic Ring op het linker handvat zullen werken/functioneren op de Garmin 660, die kent die functies verder niet en zal er dus ook niet op reageren.
Daarnaast kennen BMW motoren sinds de K1600 naast CAN-bus ook LIN-bus, iets wat de BMW Navigator 5 bij sommige modellen BMW's (K1600, 1200GS-W et al) ook de nodige (extra) informatie over aangeeft.
De BMW Navigator 5 zal die informatie tonen, de Garmin 660 en BMW Navigator 4 vooralsnog niet. In mijn verwachting zelfs nooit niet.
Als je de BMW houder gebruikt met de Garmin 660 erin, zal je moeten accepteren dat veel van de aansluitmogelijkheden (zoals USB, microfoon-IN e.d.) komen te vervallen TENZIJ je de kabel van de Garmin 660 houder overzet op de BMW Navigator 4/5 houder, zoals ik al eens heb aangegeven.
Want de kabel aan de BMW Navigator houder heeft alleen maar voeding en audio-uit (navigatie-aanwijzingen)
Ik spreek het sterke vermoeden uit dat de BMW Navigator 6 zeer waarschijnlijk ook de vergelijkbare houder als degene van de BMW Navigator 4 & 5 zal gaan gebruiken. :lol:

Maar je kunt ook de Garmin 660 in de BMW houder monteren;
De Garmin 660 past zeker wel, zal ook werken en functioneren, echter geen van de linker knoppen op de houder (cradle) noch de besturing via de Magic Ring op het linker handvat zullen werken/functioneren op de Garmin 660, die kent die functies verder niet en zal er dus ook niet op reageren.
Daarnaast kennen BMW motoren sinds de K1600 naast CAN-bus ook LIN-bus, iets wat de BMW Navigator 5 bij sommige modellen BMW's (K1600, 1200GS-W et al) ook de nodige (extra) informatie over aangeeft.
De BMW Navigator 5 zal die informatie tonen, de Garmin 660 en BMW Navigator 4 vooralsnog niet. In mijn verwachting zelfs nooit niet.
Als je de BMW houder gebruikt met de Garmin 660 erin, zal je moeten accepteren dat veel van de aansluitmogelijkheden (zoals USB, microfoon-IN e.d.) komen te vervallen TENZIJ je de kabel van de Garmin 660 houder overzet op de BMW Navigator 4/5 houder, zoals ik al eens heb aangegeven.
Want de kabel aan de BMW Navigator houder heeft alleen maar voeding en audio-uit (navigatie-aanwijzingen)
Ik spreek het sterke vermoeden uit dat de BMW Navigator 6 zeer waarschijnlijk ook de vergelijkbare houder als degene van de BMW Navigator 4 & 5 zal gaan gebruiken. :lol:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht