werd het oud hollands kijken naar een voordelige oplossing.
De gemiddelde prijs van de BMW aftermarket ligt al snel rond de 250 euro , mij als zuinige hollandse doe het zelfer te duur.
Daarbij mis ik bij slecht weer net dat beetje bescherming bij de handvaten waardoor mij de handschoenen net iets te hard nat worden
Na wat rondkijken viel het mij op dat honda op de pan1300st een ruit heeft zitten met een soort vleugels boven de spiegels die origineel al een paar cm hoger is als de rt1100 ruit met nagenoeg de zelfde montage en ronding.
Na wat zoek werk in de verschillende motor webshops vond ik bij bs motorparts een verhoogde st1300 ruit voor 99,34 deze was nog eens 7 cm hoger als origineel.
Besteld en binnen 4 dagen netjes op de stoep.
De originele BMW ruit gedemonteerd en met lijmklemmen vastgeklemd op de nieuwe ruit, om vervolgens geduldig en met geringe kracht de gaten over te boren eerst met 6 en daarna 10 mm.
Wel steeds na elke boring de boortjes afgekoeld in koud water (ooit eens eerder in plexiglas aan het boren geweest en door onervarenheid niet aan gedacht dat het zou gaan smelten door de warmte vd boor Krijg je wel heel bijzondere ovale gaten van :lol: )
Vervolgens netjes de bramen weggesneden met een mesje en het hele spul gemonteerd, de originele gaten voor de st1300 montage afgedicht met antenne stopjes (worden oude antenne gaten in auto daken mee afgedopt)
Testrijden en uitermate tevreden met mn goedkope giga grote ruit voor weinig