stuurverhogers r1200rt na 2013

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
theridingman

stuurverhogers r1200rt na 2013

Ongelezen bericht door theridingman »

Voor alle modellen voor 2013 is er keuze genoeg aan stuurverhogers. De stuurhelften waren toen apart gemonteerd en je kon makkelijk de stuurverhogers eronder shroeven.
Maar voor de nieuwere modellen is het stuur in 1 stuk. Een zoektocht levert me voorlopig maar 1 oplossing: http://www.iliumworks.com/BMW_Motorcycl ... 00&pID=103 niet de mooiste oplossing, maar het is het resultaat dat telt. Maar ik heb nog geen enkele ervaring met internetbestellingen over de oceaan, en het nadeel is ook dat je niet eerst kan "proberen" alvorens tot aankoop over te gaan. Dus mijn vraagje is of er nog iemand een andere oplossing kent?
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: stuurverhogers r1200rt na 2013

Ongelezen bericht door HansD »

Bedankt voor deze link.
Ik had Wunderlich al eens benaderd om te horen of zij nog plannen hadden, maar hun werd het te duur.
Dit is een oplossing die ik zelf ook bedacht had, maar de dealer raadde af om dat zelf te (laten) bouwen ivm aansprakelijkheid. Ik vind ze niet erg mooi staan, maar wel erg praktisch.

Wat betreft bestellen vanuit Usa: eerst maar eens contact oonemen met dit bedrijf of ze uberhaupt buiten us shippen, en daarna als ze het wel doen wat de shipping kosten zijn.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb ervaring met dit bedrijf, heb al diverse producten bij hun besteld. _005 _004
Ze shoppen dus weldegelijk naar NL.

Hun producten zijn kwalitatief heel erg goed.
Ook hun customer-service heb ik goede ervaringen, zoals het reageren op vragen e.d.

Voor wat betreft de oplossing;
Vooralsnog ben ik geen andere oplossingen tegen gekomen voor jou model.
Meer details is ook te vinden op de navolgende link;
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=197321
HansD

De prijs valt erg mee ($105), maar je hebt ook een removal tool nodig om de stuurhelften te demonteren a $100.

Zie filmpje:
http://youtu.be/Q9K0F3cAJ6Q
basplehn
Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heesch

Ongelezen bericht door basplehn »

Ben met mijn 1.31m :lol: ook op zoek naar stuurverhogers.
Deze oplossing vindt ik zelf minder mooi maar je hebt zo te zien meer instel mogelijkheden _004
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
basplehn

HansD schreef:De prijs valt erg mee ($105), maar je hebt ook een removal tool nodig om de stuurhelften te demonteren a $100.

Zie filmpje:
http://youtu.be/Q9K0F3cAJ6Q
Hans, neem mij in gedachten mee als jij producten buiten de EU gaat bestellen en ook voor eventuele Tools om de kosten te drukken _004
HansD

Is goed, ik zit nog te twijfelen vanwege de "looks". Misschien gewoon doen cq. proberen?
Inspector Gadget

1. FF wachten totdat de US Dollar weer wat goedkoper gaat zijn.
2. Groepsinkoop ? _001 (voor degene met de juiste bouwjaar 1200RT)
basplehn

Inspector Gadget schreef:1. FF wachten totdat de US Dollar weer wat goedkoper gaat zijn.
2. Groepsinkoop ? _001 (voor degene met de juiste bouwjaar 1200RT)
Precies Rob _004
Inspector Gadget

Big RT Smile

Ikzelf zal niet meedoen, maar als je met 4 personen of meer bent, koop je die removaltool (natuurlijk) slechts 1x.
Deel de kosten, zijnde 4x het product, 1x die removaltool, verzendkosten, invoerrechten en btw door vier, en je zit weer heerlijk op je waterbuffel in alle luxe. _005

Of 1 iemand koopt die removaltool en kondigt dit aan alhier op het RT-forum en voor een kleine bijdrage voor de overige gelukkigen die deze stuurverhogers (ook) aanschaffen .... _001

Overigens, het zou mij niet verbazen als de BMW dealeRT ook een dergelijke tool reeds heeft, misschien anders dan een afspraak maken met een bevriende BMW dealeRT _001 ?
Ter voorbereiding dan zelf je eigen gereedschap meenemen zoals benoemd in voorgenoemde YT filmpje, een rustig plekje zoeken bij de BMW dealeRT op de parkeerplaats en als het moment daar is, de BMW dealeRT vragen die ene handeling te doen.

Het zijn maar ideeën & suggesties natuurlijk!
basplehn

Inspector Gadget schreef:Big RT Smile

Ikzelf zal niet meedoen, maar als je met 4 personen of meer bent, koop je die removaltool (natuurlijk) slechts 1x.
Deel de kosten, zijnde 4x het product, 1x die removaltool, verzendkosten, invoerrechten en btw door vier, en je zit weer heerlijk op je waterbuffel in alle luxe. _005

Of 1 iemand koopt die removaltool en kondigt dit aan alhier op het RT-forum en voor een kleine bijdrage voor de overige gelukkigen die deze stuurverhogers (ook) aanschaffen .... _001

Overigens, het zou mij niet verbazen als de BMW dealeRT ook een dergelijke tool reeds heeft, misschien anders dan een afspraak maken met een bevriende BMW dealeRT _001 ?
Ter voorbereiding dan zelf je eigen gereedschap meenemen zoals benoemd in voorgenoemde YT filmpje, een rustig plekje zoeken bij de BMW dealeRT op de parkeerplaats en als het moment daar is, de BMW dealeRT vragen die ene handeling te doen.

Het zijn maar ideeën & suggesties natuurlijk!
Roger _004 Ik zal binnenkort wel een topic aanmaken en diegene die wilt haakt aan.
theridingman

Leuk te lezen dat er nog interesse in is. Ik volg het draadje en zie wel wat er uit de bus komt ivm die groepsaankoop. Misschien extra korting bevragen bij aankoop vaan meerdere stuks of zo. Al stel ik me dan wel de vraag hoe de onderdelen bij de aankopers terecht gaat komen. Nederland en belgie tesamen is een grote opervlakte. En opsturen naar elkaar is ook niet gratis. _001
basplehn

theridingman schreef:Leuk te lezen dat er nog interesse in is. Ik volg het draadje en zie wel wat er uit de bus komt ivm die groepsaankoop. Misschien extra korting bevragen bij aankoop vaan meerdere stuks of zo. Al stel ik me dan wel de vraag hoe de onderdelen bij de aankopers terecht gaat komen. Nederland en belgie tesamen is een grote opervlakte. En opsturen naar elkaar is ook niet gratis. _001
Komt goed _004 m.b.t. distribueren, misschien een idee deze tijdens onze treffen2015 aan de begunstigden te leveren en misschien wel meteen te installeren Big RT Smile
theridingman

Dat RT treffen lijkt me wel leuk om te doen. Maar die afstand he :shock: Ideale tijd volgens de routeplanner geeft me 2.36u aan enkele rit. En dan mag ik nergens verkeerd rijden, omleiding tegenkomen of file rijden. Nu ja, ik denk momenteel nog in termen van een naked bike waar ik met tegenzin van en naar een rit mee reed omdat het gewoonweg niet uit te houden was. Nu met mijn RT die volgende maand geleverd wordt, zal dat al een pak aangenamer worden. Maar je kan nooit wegcijferen dat je een lange saaie snelwegrit moet rijden. Langs de andere kant is dit natuurlijk de beste test die je kan hebben om het effect van die stuurverhogers onmiddellijk te voelen in het huiswaarts keren. Ik hou me nog even onder voorbehoud.
Inspector Gadget

Waar bemoei ik mij mee natuurlijk, maar ik zou zelf dat nooit tijdens een dergelijk evenement proberen te doen en te roggelen;
Stel dat het fout gaat, of je maatjes staan met rokende uitlaten klaar om te vertrekken om deel te nemen aan de treffen2015 terwijl jij nog druk bezig bent het te monteren of een probleem op te lossen met de vermeende "gemakkelijke" montage. :$

Dit is typisch een project die je bij de koffie/thee, eventueel met iets lekkers er bij, eventueel in groepsverband in alle rust moet doen, niet "tussendoor" tijdens een evenement.
Anders loop je het risico dat de Wet van Mutphy onverbiddelijk toeslaat, is mijn ervaring.
Mijn gouden regel is daarom om nooit te hobbyen tijdens een evenement. Door schade & schande ...

Wel is het treffen2015 een kans dit eventueel te aanschouwen bij degene die niet wil wachten op de eventule groepsinkoop. ;)

Maar dat is mijn mening natuurlijk!
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

HansD schreef:Is goed, ik zit nog te twijfelen vanwege de "looks". Misschien gewoon doen cq. proberen?
Esthetisch is het inderdaad niet zeer verantwoord.
basplehn

Inspector Gadget schreef:Waar bemoei ik mij mee natuurlijk, maar ik zou zelf dat nooit tijdens een dergelijk evenement proberen te doen en te roggelen;
Stel dat het fout gaat, of je maatjes staan met rokende uitlaten klaar om te vertrekken om deel te nemen aan de treffen2015 terwijl jij nog druk bezig bent het te monteren of een probleem op te lossen met de vermeende "gemakkelijke" montage. :$

Dit is typisch een project die je bij de koffie/thee, eventueel met iets lekkers er bij, eventueel in groepsverband in alle rust moet doen, niet "tussendoor" tijdens een evenement.
Anders loop je het risico dat de Wet van Mutphy onverbiddelijk toeslaat, is mijn ervaring.
Mijn gouden regel is daarom om nooit te hobbyen tijdens een evenement. Door schade & schande ...

Wel is het treffen2015 een kans dit eventueel te aanschouwen bij degene die niet wil wachten op de eventule groepsinkoop. ;)

Maar dat is mijn mening natuurlijk!
Daar heb jij absoluut een (.) Tijdens zulke evenementen moet je niet een stuk of drie a vier Stuurverhogers monteren :lol:
Inspector Gadget

Tijdens een evenement moet je helemaal niet willen hobbyen, tenzij strikt noodzakelijk, zoals een storing of defect.
Je moet kletsen over & kijken naar motoren en lekker gaan rijden. _004

Ik zeg maar zo, tijdens een conventie zie je doktoren ook geen operaties uitvoeren. ;)
theridingman

Ondertussen heb ik de nieuwe r1200rt lc in mijn bezit, al eens klein stukje mee gereden (heb hem nog maar net) en het lijkt dat ik nu minder nood heb aan die verhogers dan mijn gevoel zei tijdens de testrit. Nog wat afwachten tot ik er wat langer mee gereden heb, maar ik denk dat ik ze niet meer ga nodig hebben, dat het louter een kwestie is van wat gewoon worden.
Inspector Gadget

Gezien de investeringen kan ik mij daar wel iets bij voorstellen.

PS: Ondertussen iemand gevonden die de tool eventueel had heen-en-weer kunnen sturen, tegen enige kosten en verzendkosten.
Maar waarschijnlijk al met al een heel gedoe e.d.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”