herberekenen TOM TOM Rider pro
Moderator: RT_Patrick
herberekenen TOM TOM Rider pro
Sinds eind vorig jaar in het bezit van een TOM TOM 5 en eerlijk is eerlijk met name de optie kronkelroutes geven mij heel veel extra rijplezier.
Als ik routes download heb ik SOMS wel een probleem.
Ook al staat de route perfect in Tyre en showt de demo mogelijkheid van de TOM TOM de route helemaal perfect dan toch heb ik tijdens het rijden problemen met een gemist punt. Als ik een punt mis dan blijft hij mij voortdurend terugsturen naar dat punt. Ook al zit ik helemaal goed bij het volgende punt, de TOMTOM blijft mij naar het gemiste punt sturen. Bij wegafsluitingen en /of bijvoorbeeld rotondes toch wel verrekte lastig.
Nu heb ik begrepen dat op concurrerende systemen de mogelijkheid bestaat herberekenen uit te zetten en dat daarmee de route gewoon voortgezet kan worden
Heeft iemand de juiste oplossing.??
Als ik routes download heb ik SOMS wel een probleem.
Ook al staat de route perfect in Tyre en showt de demo mogelijkheid van de TOM TOM de route helemaal perfect dan toch heb ik tijdens het rijden problemen met een gemist punt. Als ik een punt mis dan blijft hij mij voortdurend terugsturen naar dat punt. Ook al zit ik helemaal goed bij het volgende punt, de TOMTOM blijft mij naar het gemiste punt sturen. Bij wegafsluitingen en /of bijvoorbeeld rotondes toch wel verrekte lastig.
Nu heb ik begrepen dat op concurrerende systemen de mogelijkheid bestaat herberekenen uit te zetten en dat daarmee de route gewoon voortgezet kan worden
Heeft iemand de juiste oplossing.??
- telekraan
- Type: R1250RT
- Bijz: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
- Contacteer:
Re: herberekenen TOM TOM Rider pro
ik rijdt ook met een TOM-TOM en je kan als je het wave point gemist hebt in de route dit verwijderen zodat hij je niet steeds terug stuurt.
Fred
Fred
Fred,
Dat is een snelle reactie, begrijp ik dat je dit alleen handmatig kan doen en dat het systeem dit niet automatisch doet?
En hoe doe dat verwijderen dan?
jeff
Dat is een snelle reactie, begrijp ik dat je dit alleen handmatig kan doen en dat het systeem dit niet automatisch doet?
En hoe doe dat verwijderen dan?
jeff
- telekraan
- Type: R1250RT
- Bijz: R1250RT
- Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
- Contacteer:
Nee het gaat niet automatisch dit omdat je misschien wel op het aangegeven wavepoint wil zijn he een restaurant of zo.
En als je dan een wegopbreking krijgt dan moet je via een andere weg erheen en blijft hij herberekenen.
als je tijdens de rit voorbij het wavepoint bent,op je scherm klikken kan je naar het menu route en kan je aangeven dat je de wavepoint wil verwijderen.
En gaat hij verder met de route.
Fred
En als je dan een wegopbreking krijgt dan moet je via een andere weg erheen en blijft hij herberekenen.
als je tijdens de rit voorbij het wavepoint bent,op je scherm klikken kan je naar het menu route en kan je aangeven dat je de wavepoint wil verwijderen.
En gaat hij verder met de route.
Fred
- ruudalmelo
- Type: R1100RT
- Bijz: Tomtom, Sena SMH5, Actioncam ACT-ACAM-002
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Almelo
- Contacteer:
Ik rij met mijn auto Tomtom, Go720, heb routes gedownload van Motoplus. Stel voorkeuren in op kortste routes, dan kom je vanzelf op de meest mooie plekjes. Heb uitgetest of je op het goede punt weer verder kunt gaan als je route afgesloten hebt omreden dat ik ook op een ander punt zou willen kunnen vertrekken. Dat lukt na enig zoeken en wellicht helpt dit jou ook. Ik laad de route en geef dan aan dat tot waar ik zit de punten als bezocht moeten worden aangevinkt. Dan pakt de navi het vandaaruit weer gewoon goed op. En rijd ik de route vervolgens uit. Succes. 

-
- Type: R1150RT
- Bijz: 0419 Edition. ABS. Twin Spark. TT Rider 400
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Eijsden
Jeff, ik ben een leek op dit gebied maar sta te twijfelen voor de aanschaf tussen een ZUMO 390LM of een TomTom Rider 400. Zodoende heb ik wat filmpjes van Hans Vaessen bekeken vandaar mijn reactie; Is het niet zo dat je de waypoints hard of zacht kunt maken ? Jij hebt zo te horen de harde versie verkozen, terwijl je in zo een geval beter af bent door zachte waypoints in te stellen. Je krijgt dan een route naar je volgende waypoint ipv naar het voorliggende waar je niet meer naartoe hoeft/wil.
Ik weet niet of dat bij de jouwe kan, het is maar een idee.
Ik weet niet of dat bij de jouwe kan, het is maar een idee.
"Rubber onder"
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Tussenpunten (geen waypoints, dat zijn andere dingen...) kan je op/voor een TomTom systeem niet 'zacht' maken, dit kennen alleen de Garmins.
BIj TT systemen moet ieder tussenpunt bezocht worden. Je kunt deze wel tijdens het rijden van de routes als "bezocht" markeren (is natuurlijk alleen handig voor de punten die je niet meer hoeft aan te doen...).
BIj TT systemen moet ieder tussenpunt bezocht worden. Je kunt deze wel tijdens het rijden van de routes als "bezocht" markeren (is natuurlijk alleen handig voor de punten die je niet meer hoeft aan te doen...).
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
-
- Type: R1150RT
- Bijz: 0419 Edition. ABS. Twin Spark. TT Rider 400
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Eijsden
Dank voor de reacties, zelf bleef ik door een gedachten kronkel in een verkeerde gedachte hangen.
De TOM TOM vraagt inderdaad om het aantikken van het scherm, dit kan je zo in stellen dat het met een enkele tik kan.
Dat kunstje kennende werkt het helemaal perfect.
Overigens is het mij nu twee keer overkomen, een keer door een wegafzetting en een keer omdat het betreffende punt op een grote kruising blijkbaar te ver van mijn daadwerkelijk gereden route lag.
Ben weer zeer tevreden over deze aankoop en jullie tips
Graag tot 3 mei.
jeff
De TOM TOM vraagt inderdaad om het aantikken van het scherm, dit kan je zo in stellen dat het met een enkele tik kan.
Dat kunstje kennende werkt het helemaal perfect.
Overigens is het mij nu twee keer overkomen, een keer door een wegafzetting en een keer omdat het betreffende punt op een grote kruising blijkbaar te ver van mijn daadwerkelijk gereden route lag.
Ben weer zeer tevreden over deze aankoop en jullie tips

Graag tot 3 mei.
jeff
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht