BMW Navigator V sateliet zoek problemen

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

BMW Navigator V sateliet zoek problemen

Ongelezen bericht door Lemoi »

Hallo,
Ik heb dus een BMW navigator V. Maar sinds een paar weken heb ik een probleem. (volgens mij sinds ik de software geupdate heb, weet niet of dat de firmware was of de kaarten)
Als ik hem vraag een route te berekenen, dan doet ie dat en begint met navigeren. Maar binnen een paar minuten zegt hij dan "bezig met zoeken naar satellieten.
Dit blijft hij doen totdat ik hem demonteer uit de houder en dan uit zet en dan bijna altijd nadat ik hem aan zet is ie weer goed.
Hij vertoond dit gedrag af en toe.
Iemand een idee?

Groet
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Re: BMW Navigator V sateliet zoek problemen

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Moeilijk van afstand te zeggen. Het kan al zijn dat het over gaat als je even een stukje met 'm gaat rijden.

Anders even de firmware (opnieuw?) updaten via express en evt een hardreset doen. Niet waarschijnlijk dat het echt een defect is; eerder dat ie even in de war is..
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Lemoi

Hans,

Dank je voor je antwoord.

Een stukje rijden helpt niet. Dat heb ik vandaag weer een uur gedaan en toen ik thuis was, was ie nog steeds aan het zoeken.

Zal eens een hardreset proberen. En forced firmware update als dat mogelijk is.
Eerst eens kijken dat ik adressen backup
Lemoi

Hans,

Nog eens een vraagje, weet jij of hij het interne geheugen ook gebruikt voor cache/swap?

Hij zegt dat hij nog 188Mb vrij heeft en daarvan vind hij dat het niet erg veel is en ik eens moet kijken voor een geheugen kaartje.
Herken je dit misschien van andere garmins?

Dank je

Hans
Hans Vaessen

Lemoi schreef:Hans,

Nog eens een vraagje, weet jij of hij het interne geheugen ook gebruikt voor cache/swap?
Het toestel zal zeker cachen maar gebruikt daar een gereserveerd geheugen voor. Dat het interne geheugen bijna vol is is niet de oorzaak van het probleem.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Als een hardreset het euvel niet verhelpt, kun je eventueel nog een masterreset doen: dan gaat je nav helemaal terug naar de fabrieksinstellingen. De eerst volgende keer dat je hem dan opstart (en dat moet je dan buiten doen), zal je nav zijn satellieten bibliotheek opnieuw gaan inladen en daar doet ie dan best wel een tijdje over. Vervolgens zou ik hem dan uitproberen zonder de laatste firmware update (ik dacht dat de laatste van dec 2014 was, versie 3.00) en als ie dan werkt zoals je wilt dat ie werkt, gewoon zou houden..

Hoe je masterreset op de nav 5 doet kun je gewoon googlen, ik meen dat je dan voordat je 'm opstart met je duim/vinger rechtsonder je scherm ingedrukt dient te houden.. ;)
Lemoi

ok, dank jullie voor de antwoorden. Ik zal er over een paar weken eens mee gaan spelen. Dan heb ik wat meer tijd
Hans Vaessen

Berrybeer schreef: Hoe je masterreset op de nav 5 doet kun je gewoon googlen, ik meen dat je dan voordat je 'm opstart met je duim/vinger rechtsonder je scherm ingedrukt dient te houden.. ;)
Kan op twee manieren; zie ook http://www.mrgps.nl/kennis/hard-reset-zumo-3xx-590/ - is bij nav 5 hetzelfde.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Lemoi

kijk, het wordt me wel heel gemakkelijk gemaakt! dank jullie _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik zou eventueel ook naar storingsbronnen kijken, wellicht dat je iets recentelijk aangepast en/of gemonteerd hebt op de motor? _001
Of jezelf iets extra's bij je gestoken sinds kort? _001
Lemoi

Rob, (en allen)

Aangepast, iets om de motor maar dat heeft geen ivloed ;-) . Voor de rest niets aangepast

Ik heb de navi gisteren naast mijn andere navi gebruikt. Ik denk even testen als ik met het busje duitsland rondscheur.
Toen geen problemen (wel een andere irritante ding gevonden: helderheid kan ik niet hoger zetten als 30% als hij via de micro USB aan de lader zit, grrr)

Maar even verder gedacht, Bluetooth. Misschien is dat een probleem. Zodra ik mijn navi monteer dan heb ik ook problemen met de bluetooth verbinding tussen helm en BMW radio
Misschien wat ver gezocht (daar ik hoop dat garmin de BT driver niet te veel verwoven heeft in hun software) maar ga het wel proberen (alle BT uit zetten))
Lemoi

van de week in D geweest voor werk. Op de terug weg nog een stukje Mosel en Eiffel :-).
Ik had de bleutooth op de navi uit en geen problemen gehad. Je zou dus denken dat bluetooth het probleem is. UIk ga het nog eens proberen met BT aan. Kijken of het dan weer een probleem is
Inspector Gadget

Wat betreft helderheid instelling beperking terwijl aangesloten op een mini-USB lader;
Dat klopt, je kunt handmatig geen hogere waarde kiezen dan 30%.
Zodra je de voeding los neemt kan je de helderheid wel tot 100% instellen.
Ik weet niet of het een bug is of per design.
Heb je de officiële autohouder niet?

Ik kan eventueel voor je kijken als je dat wenst, als ik de autohouder heb. Dat moet ik ff nazien.

De Bleutooth is volgens mij aparte software & firmware.
Althans, op de BMW NAV 4 heb ik dat wel eens in den beginne een update van voorbij zien komen.
Lemoi

Inspector Gadget schreef:Wat betreft helderheid instelling beperking terwijl aangesloten op een mini-USB lader;
Dat klopt, je kunt handmatig geen hogere waarde kiezen dan 30%.
Zodra je de voeding los neemt kan je de helderheid wel tot 100% instellen.
Ik weet niet of het een bug is of per design.
Heb je de officiële autohouder niet?

Ik kan eventueel voor je kijken als je dat wenst, als ik de autohouder heb. Dat moet ik ff nazien.

De Bleutooth is volgens mij aparte software & firmware.
Althans, op de BMW NAV 4 heb ik dat wel eens in den beginne een update van voorbij zien komen.
Ik vind de 30% een bug maar Garmin zal dit niet zo vinden zodat men weer een auto houder kan verkopen :(
en ik heb dus geen auto houder. Voor die ene keer. en als ik een keer In de auto zit gebruik ik mijn mobiele telefoon met sygic. Vind ik nog iets makkelijker als de nav V.

Zal van de week nog eens met BT spelen om te zien of het reproduceerbaar is
Inspector Gadget

Het is inderdaad "vreemd" dat als de BMW NAV V aangesloten is op een USB voedingsbron de helderheid maximaal 30% ingesteld kan worden (staat op 29% als je die instelling gaat wijzigen, elke keer weer).

Maar of het echt een bug is; _001
Normaal gesproken wordt die bewuste aansluiting gebruikt voor het aansluiten op de computer.
Dat merk je ook, soms zal (afhankelijk van de gebruikte USB kabel & lader) de BMW NAV 5 aanspringen om daarna in de data-transfer mode te gaan, en (circa) een minuut later over te schakelen op "normaal" gebruik. (waarschijnlijk omdat er geen computer gevonden wordt)

Mijn conclusie is dat voeding via de micro-USB aansluiting alleen bedoelt is voor communicatie van en naar de computer met eventueel een mogelijkheid de accu op te laden.
(bij de BMW Navigator 4/Zumo 660 kon je optioneel ook nog een standalone accu-oplader kopen).

Ook omdat de BMW NAV 5 geen ingebouwde speaker meer heeft en de autohouder wel, kán het gebruik van de navigatie zonder hoorbare aanwijzingen in potentie onveiliger zijn.
Kortom, het is niet bedoelt op die manier te gebruiken.

Terug naar je probleemstelling;
Inderdaad proberen de Bluetooth settings volledig te wissen of zelfs inderdaad een volledige harde reset overwegen. (nadat je via JaVaWa het nodig aan backups van je apparaat gemaakt heb).

Let wel;
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat het fixeren op de juiste sattelieten heel erg lang kan duren.
Vooral na een harde reset.
En als je dan ook nog rijdt met de GPS kan het inderdaad nog langer duren, ik heb ook wel eens een keer meegemaakt dat het echt tientallen kilometers en soms uren duurde.
Anders je GPS eens aanzetten, tegen de keukenraam (lees: vrij zicht naar buiten/boven) aanzetten en rustig wachten?
(of op je motor, motor aan de druppellader en op contact et cetera)

Ik neem aan dat je al in het GPS menu al eens gekeken heb naar de signaalsterktes (weergegeven in balkjes) en de nauwkeurigheid?
Blauwe iconen zijn de satellieten die gevonden zijn, knipperende blauwe satellieten zijn degene die nog gezocht worden.

Ik heb nog ff in het service-menu gekeken maar kon niet zo snel test-modi vinden voor de GPS.
Wel voor de Bluetooth.

Overigens, als je de BMW NAV V aan zet, zal het vinden van de satellieten ongeveer een minuutje duren als eenmaal daar voor de satellieten gevonden waren.
Anders duurt het veel langer, voordat de juiste satellieten gevonden worden.
Ik weet niet of de BMW NAV V dit opslaat in een bestand, maar "last known" is vaak wel datgene wat gebruikt wordt voor de GPS positie.
Als je uit de buurt bent waar je laatst je GPS nog aan had en op een (substantieel) andere plek aan zet, kan het vinden van de satellieten ook wat langer duren.
(zolang je maar stil staat).
En minimaal 4 satellieten gevonden zijn, pas dan is er (3D) navigatie mogelijk. Bij 3 gevonden satellieten is navigatie in principe ook al mogelijk.
Er zijn totaal 21 (plus 3 reserve) satellieten voor GPS navigatie, en normaal gesproken zal je zo'n 11 satellieten kunnen vinden en van 6 het signaal kunnen synchroniseren.
Afhankelijk van je omgeving, zoals gebouwen e.d.

Qua nauwkeurigheid geeft mijn BMW NAV V na verloop van tijd 3 meter aan.
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Vanochtend een merkwaardige 'hikup' met mijn Zumo 550. Het duurde bijna één uur voordat de satellieten waren gevonden. Kan het zijn dat de Amerikanen alle ruimte gebruiken? Net als toen met de Golfoorlogen? Afgelopen vrijdag nog gereden en geen enkel probleem.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Inspector Gadget

In principe zou de US militairen het GPS systeem kunnen uitschakelen, maar dat doen ze naar verluid regionaal als ze met een grondoffensief e.d. bezig zouden zijn.
(of terroristic situaties ook)

Tenzij de Amerikanen door het recentelijk aftreden van onze "landelijke sheriffs" menen dat er nu in Nederland een instabiele situatie ontstaan is, verwacht ik niet dat ze de GPS boven Nederland hebben uitgeschakeld. ;) (grapje!)

Voorheen konden de US militairen een bewuste "fout" inschakelen (Selective Availability, oftewel SA) maar omdat militairen vaak ook civiele GPS apparatuur gebruiken, naast de burgerluchtvaart, wordt dat sinds de golfoorlog (1990) niet meer gedaan, heb ik gelezen.

Heb je jou Zumo 550 op (redelijk) dezelfde plek ingeschakeld als waar je hem afgelopen vrijdag hebt uitgezet?
Of anders misschien daarna nog een update gedaan van je Zumo 550, tools gebruikt o.i.d. _001
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Vanmiddag op de terugweg geen centje pijn. Eigenaardig, temeer omdat ik niets had geupdate o.i.d. en ik vanochtend vertrok vanaf het punt waar ik vrijdag ben gestopt. We noemen dat ook wel thuis ;)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Lemoi

Inspector Gadget schreef:Het is inderdaad "vreemd" dat als de BMW NAV V aangesloten is op een USB voedingsbron de helderheid maximaal 30% ingesteld kan worden (staat op 29% als je die instelling gaat wijzigen, elke keer weer).

Maar of het echt een bug is; _001
Normaal gesproken wordt die bewuste aansluiting gebruikt voor het aansluiten op de computer.
Dat merk je ook, soms zal (afhankelijk van de gebruikte USB kabel & lader) de BMW NAV 5 aanspringen om daarna in de data-transfer mode te gaan, en (circa) een minuut later over te schakelen op "normaal" gebruik. (waarschijnlijk omdat er geen computer gevonden wordt)

Mijn conclusie is dat voeding via de micro-USB aansluiting alleen bedoelt is voor communicatie van en naar de computer met eventueel een mogelijkheid de accu op te laden.
(bij de BMW Navigator 4/Zumo 660 kon je optioneel ook nog een standalone accu-oplader kopen).
...zoals gezegd voor mij een bug en voor garmin een mogelijkheid om een autohouder aan te smeren :-)
Inspector Gadget schreef:Ook omdat de BMW NAV 5 geen ingebouwde speaker meer heeft en de autohouder wel, kán het gebruik van de navigatie zonder hoorbare aanwijzingen in potentie onveiliger zijn.
Kortom, het is niet bedoelt op die manier te gebruiken.

Terug naar je probleemstelling;
Inderdaad proberen de Bluetooth settings volledig te wissen of zelfs inderdaad een volledige harde reset overwegen. (nadat je via JaVaWa het nodig aan backups van je apparaat gemaakt heb).

Let wel;
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat het fixeren op de juiste sattelieten heel erg lang kan duren.
Vooral na een harde reset.
En als je dan ook nog rijdt met de GPS kan het inderdaad nog langer duren, ik heb ook wel eens een keer meegemaakt dat het echt tientallen kilometers en soms uren duurde.
Anders je GPS eens aanzetten, tegen de keukenraam (lees: vrij zicht naar buiten/boven) aanzetten en rustig wachten?
(of op je motor, motor aan de druppellader en op contact et cetera)

Ik neem aan dat je al in het GPS menu al eens gekeken heb naar de signaalsterktes (weergegeven in balkjes) en de nauwkeurigheid?
Blauwe iconen zijn de satellieten die gevonden zijn, knipperende blauwe satellieten zijn degene die nog gezocht worden.

Ik heb nog ff in het service-menu gekeken maar kon niet zo snel test-modi vinden voor de GPS.
Wel voor de Bluetooth.

Overigens, als je de BMW NAV V aan zet, zal het vinden van de satellieten ongeveer een minuutje duren als eenmaal daar voor de satellieten gevonden waren.
Anders duurt het veel langer, voordat de juiste satellieten gevonden worden.
Ik weet niet of de BMW NAV V dit opslaat in een bestand, maar "last known" is vaak wel datgene wat gebruikt wordt voor de GPS positie.
Als je uit de buurt bent waar je laatst je GPS nog aan had en op een (substantieel) andere plek aan zet, kan het vinden van de satellieten ook wat langer duren.
(zolang je maar stil staat).
En minimaal 4 satellieten gevonden zijn, pas dan is er (3D) navigatie mogelijk. Bij 3 gevonden satellieten is navigatie in principe ook al mogelijk.
Er zijn totaal 21 (plus 3 reserve) satellieten voor GPS navigatie, en normaal gesproken zal je zo'n 11 satellieten kunnen vinden en van 6 het signaal kunnen synchroniseren.
Afhankelijk van je omgeving, zoals gebouwen e.d.

Qua nauwkeurigheid geeft mijn BMW NAV V na verloop van tijd 3 meter aan.
...rij al meer als 20 jaar met navi's (begon met zo'n VDO dayton met CD rom speler. Ken wel zo'n beetje de problemen). dit was de eerste keer in mijn leven met een navi zonder direct te verklaren problemen. Zal volgende week in D weer eens gaan spelen met de BT en kijken of ik het kan bevestigen.

...maar, Rob, BEDANKT voor het uitgebreide antwoord. Ik zou bijna willen zeggen, ongelofelijk hoeveel tijd je neemt om te antwoorden! Petje af. _004
Inspector Gadget

Graag gedaan!

Niet is zo vervelend als een probleem nog altijd een probleem blijft, terwijl de oplossing ook zo belangrijk is.

Let wel: Omdat je grote(re) afstanden gaat afleggen én beweegt/verplaatst, zonder een fix op de satellieten, kán het (nog steeds) heel lang duren.
Als je enige tijd niet (meer) verplaatst, en de BMW Nav V is opgeladen, overweeg de eerder beschreven vensterbank methode (laat het apparaat nooit onbeheerd achter in de auto ivm mogelijke diefstal e.d) om te zien (via links bovenaan aantikken) of er überhaupt satellieten gevonden worden en zo voort.

Wat betreft de 30% bug;
Een bug is een functionaliteit waar je nog niet voor betaald hebt, die krijg je er gratis bij. ;)
Maar weer serieus; Het is een situatie die mogelijk niet in voorzien is/was, het is ff afwachten wat de volgende software-update brengt.
Of anders moet je een support-case loggen bij Garmin zelf.

@blackers;
Het is inderdaad heel sporadisch maar ik heb het ook wel eens een paar keer gehad, maar ondertussen heel lang geleden.
Misschien storingsbron of atmosferische omstandigheden. _001
Ik heb geen tv gezien of radio gehoord vandaag, maar de US zal geen inval ergens gedaan hebben en GPS tijdelijk hebben uitgezet.

Thuis?
Opmerkelijk!
Die heb ik ook in mijn favorieten staan!
Leuke plek, altijd goed vertoeven.
Opvallend is dat "thuis" bij vele altijd weer een ander adres is. ;)
Net als die hele grote plaats in Duitsland waar ik maar niet schijnt te kunnen aankomen, genaamd "AusFahrt", ik blijf maar rondrijden. :lol:

Maar weer ff serieus;
Als een GPS ontvanger zijn satellieten van de vorige keer niet meer ziet, gaat deze opnieuw zoeken.
Als het echt een "cold start" is, of je beweegt zonder een fix op de satellieten, kan het heel lang duren inderdaad.
Lemoi

Rob,
het zal niet met zoeken van de satelieten te maken hebben want heb het vaker gehad dat als ik ergens aankom en daarna daar weer weg ga, hij de satelieten vind. Dan na 1 a 2 minuten "hangt" ie en zegt ie dan ie satelieten zoekt en blijft hij zoeken. Het gebeurt dus nadat hij al aangezet is en de satelieten heeft gevonden (en ik ook al een stukje heb gereden) en dan plots weer zegt bezig te zijn met zoeken.
Dus volgende week weer eens naar D en dan BT eens aanzetten, kijken wat ie doet. ( en hoop op iets beter weer als 10 maart. Mijn motor ziet er niet uit. Heeft iemand poetsen als hobby? Dan heb ik nog een object om te poetsen :D )
Inspector Gadget

Dan heb ik, op basis van die informatie maar 1 advies, neem contact met de verkoper van je NAV 5 en vraag wat de mogelijkheden zijn voor garantie & reparatie.
Of neem zelf contact op met Garmin Support.
Mij lijkt er echt iets mis te zijn, want "onderweg" geen GPS signaal meer ontvangen heb ik zelf nog nooit meegemaakt. _001
Lemoi

ik denk juist dat BT het probleem is. Die zoekt langere tijd (want ik heb in de Nav (alleen) een link met een tweede telefoon staan) en dan als ie niks vind hangt ie. Dat is denk ik wat gebeurd. Daarom moet ik gewoon nog wat testjes doen om het te bevestigen.
Dus hopelijk in een paar weken meer..
Lexrt
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Beste mensen kann die BMW nav5 ook bij Waypoint voor service indien nodig of moet je altijd terug naar de dealer.

Groeten lexrt -1200- _004
scan
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Zou misschien wel kunnen maar dan lijkt me die "service" niet gratis.
Vragen staat (nog! _001) vrij in dit land!
Inspector Gadget

Ligt er aan wat je met service bedoelt?
Als het om fysieke reparatie e.d gaat kan je het beste eerst met Garmin contact opnemen, denk ik.

Maar in principe is de garantie-afhandeling gedurende de eerste aantal jaren degene waar je het apparaat hebt aangeschaft.

Afhankelijk van je relatie met WayPoint kan je proberen met hen contact op te nemen, bij technische problemen met een BMW Navigator.
Maar je kunt ook op hun forum proberen de vraag/probleem neer te leggen.

Ook kan je proberen contact op te nemen met Garmin Support, maar daar zijn mijn ervaringen wisselend in, jammer genoeg.

Maar in dit specifieke geval van dit draadje, duidt het zo te zien als een bug in de software van de BMW Navigator, en zal Garmin dat moeten oplossen of tenminste over geïnformeerd worden, denk ik.
Zeker als het probleem "op te lossen" is door die 2e telefoon verbinding te wissen.
Ik weet overigens niet of überhaupt de BMW Navigator 2x telefoons gelijktijdig verbonden ondersteund, ook dat zou Garmin Support moeten kunnen beantwoorden. Hopelijk.
scan

Misschien eerst een even een totale reset te doen, terug naar fabrieksinstellingen.
Dan weet je ook of er iets op staat wat het conflict veroorzaakt.
Daarna aanzetten en een fix proberen te krijgen met de satelieten.
Helpt dat niet terug naar de verkoper en die mag het dan oplossen.
Garmin rechtstreeks benaderen met een BMW-ding wordt steggelen.
Lexrt
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Lexrt schreef:Beste mensen kann die BMW nav5 ook bij Waypoint voor service indien nodig of moet je altijd terug naar de dealer.

Groeten lexrt -1200- _004
Heren bedankt voor het antwoord.

Groeten lexrt _004
Inspector Gadget

scan schreef:Garmin rechtstreeks benaderen met een BMW-ding wordt steggelen.
Dat zijn mijn ervaringen niet, aangaande dit soort problemen, Garmin heeft daar nooit bij mij een punt van gemaakt.
Lemoi

ben er helaas vorige keer niet aan toe gekomen om met BT te spelen in D. Moet ik een keer wat meer tijd voro uittrekken.
Maar om even terug te komen op Garmin, Garmin verwijst je naar de BMW dealer. Dus daar moet je niet wezen.

En Rob, even voor de duidelijkheid, ik heb de BMW BT van de motor en mijn eerste mobiele telefoon aan mijn SRC gekoppeld. Mijn tweede telefoon aan de GPS (dus geen 2 telefoons aan de GPS)
Inspector Gadget

Ik ben met mijn vragen over de BMW Navigators altijd redelijk geholpen door Garmin Support. _001

Dank je voor de duidelijkheid;
Ik adviseer je eens niet (meer) de GSM-functie van de Schuberth SRC te gebruiken maar de GSM alleen te koppelen met de BMW Navigator V.
Daarmee schakel je de HFP (Hands Free Protocol) vrij van de SRC.
En ik zou ook adviseren de Schubert SRC alleen aan de BMW Navigator V te koppelen, niet aan de BT systeem van de motor.
Daarmee wordt de HSP (HeadSet Protocol) van de Schuberth gebruikt. En regelt de BMW Navigator de eventuele HFP naar je GSM, dat werkt in mijn ervaringen beter.

Ik vermoed namelijk dat de Schuberth SRC (ook) een mogelijke culprit is.

Anyhoe, wat Cardo systems (de OEM van de Schuberth SRC) aangeeft bij een meest "recente" software-update;
Version 3.2 – August 2013

Overview

BMW Bluetooth Audio System Compatibility Pairing Mode (tested on BMW K1600) - The scala rider G4 can be paired simultaneously to a mobile phone and a BMW Bluetooth Audio System.

Pairing with a BMW Bluetooth Audio System:
- In Standby mode, press the Volume down button for 5 seconds, until the Blue and Red LED's begin flashing rapidly.
- Search for Bluetooth devices on the BMW Bluetooth Audio System and follow the instructions to select and pair to the scala rider G4.

Improved compatibility with Android OS
Improved compatibility with Garmin Zumo 660 and A2DP Music streaming
Improved microphone sensitivity for softer voices (to enable, set VOX Sensitivity to High)
Added tone at the start on an Intercom call
Other minor bug fixes and improvements
Lemoi

Rob,

Ik gebruik mijn navi lang niet altijd en wel vaker de radio. Dus mobiele telefoon koppelen aan de nav heeft geen zin want dat gebeurt een enkele keer. Dus blijft die aan mijn SRC gekoppelt. Nav kan gewoon via GPS SRC gekoppelt worden. En ik luister wel vaker naar radio. Dus de setup die ik heb blijft zo

Maar goed dat was niet mijn probleem. Ik hoef geen nav geluid te hebben. Zonder BT aan werkt ie prima dus heb er geen last van nu ik het weet.

En de SRC is nog bij versie 3.0 (de pro misschien wel bij 3.2 versie).

Maar het blijft een ellendie die open standaards...
Inspector Gadget

Dank voor je uitleg, informatie & je wensen;
Ik zal ff checken wat de laatste versie is op de SRC, ik dacht 3.00 of 3.01 o.i.d.

Ik zal ook eens de audio-uit van de NAV 5 aansluiten op de (bedrade) MP3-ingang van mijn 1200RT.
En horen wat de NAV 5 aan audio aangeeft.
Op de NAV4 hoorde ik via die weg, mits geen BT gekoppeld, de navigatie over de speakers van mijn radio.

Is dat misschien een optie voor jou om te overwegen?
De bekabelde audio-uitgang van de NAV 5 gebruiken?

Bluetooth is inderdaad soms nogal een drama omdat de standaarden nogal vrijelijk door menig fabrikant geïnterpreteerd werden/worden.
Ook door BMW, (het audiosysteem op de 1200RT vanaf 2010 is van Alpine, overigens) is daardoor nogal kritisch hoe (en ook wanneer!) je met BT verbind, en met wat.
Maar ook Schuberth/Cardo kan er wat van.
De enige die wel redelijk z'n best doet de standaarden te volgen is in mijn ervaringen Sena.
scan

DAt is ook de redenen dat ik een hulpstuk (kabeltje) heb gemaakt waardoor ik kan omschakelen van bedrade aansluiting op de helm naar de BT optie kan zonder dat ik alles weer moet de- cq monteren als ik met maten op stap ben.
Het pairen van de Sena 20S is ook een crime of beter gezegd de 20S is een crime.
Inspector Gadget

scan schreef:Het pairen van de Sena 20S is ook een crime of beter gezegd de 20S is een crime.
Wat sluit jij dan zoal aan op wat, op/via BT. :?
scan

Onboard radio + NAV V + GSM + enkele intercom gasten.
Inspector Gadget

Er is een update beschikbaar voor de BMW Navigator V;
Version 3.10:
Added the ability to override avoidance of seasonally closed passes.
Fixed an issue that could cause the Last Ride page to show invalid data.
Corrected the display of the VIN on the My Motorcycle status page.
Removed references to 'for purchase' from the map update reminder in Smartphone Link for devices with lifetime map updates.
Improved displayed unit consistency across pages when satellite signal is lost.
Improved the subtitles on several settings buttons.
Improved software stability.
Misschien dat dit soelaas brengt voor jou probleem. _001

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”