Inderdaad, als je de specificaties vergelijkt, is de MotoBat de betere keuze.
Ook voor je portemonnee, want de Odyssey is eigenlijk vrij duur, met een prijs vaak boven de 100 euro.
Bij sommige leveranciers zelfs nabij 140 euro!
Daarnaast heeft de MotoBat twee voordelen die je ook zou moeten beoordelen of dat voor jou belangrijk c.q. relevant is;
- Qua vormgeving en afmetingen "past" de MotoBat in mijn ervaringen beter.
Je moet bij de Odyssey vaak iets aan de bovenkant extra klemming bijplaatsen (of aan de onderkant de accu ophogen) anders gaat deze "rammelen" (letterlijk)
In mijn optiek is de Odyssey wat erg smal.
- De MotoBat heeft 2 sets van aansluitpolen (pas dus heel goed op waar je de plus en massa van de motor op aansluit!) wat voordelen heeft voor het aansluiten van je "farkle"
(fancy accessory really kool likely expensive), die hebben hun eigen aansluitingen, in plaats van dat je onder de bestaande (redelijk zwaarbelaste) aansluitingen van je startmotor (e.d.) ook nog je accessoires moet gaan aansluiten (met langere bout, ringetjes o.i.d)
De Odyssey zou naar verluid een grote(re) rest-capaciteit van 680 A (vandaar de naam) als de 1e starting niet zou lukken of moeizaam zou zijn.
Het feit dat ik tot 2x toe een defecte Odyssey accu ervaren heb tel ik niet mee in mijn oordeel.
Het val niet mee een 1100RT dan aan te duwen, maar dat kan wel.
De Odyssey is geen slechte accu maar de MotoBat is de betere dezes, in mijn optiek.