vacuum benzinetank

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
henk40

vacuum benzinetank

Ongelezen bericht door henk40 »

RT-ers,

Gisteravond kwam ik terug thuis na een klein ritje van 50 kilometer. Heerlijk in het donker gereden, weinig wind en een lekkere temperatuur.
Terwijl ik thuis mijn helm en oordoppen af en uit doe, hoorde ik een sissend geluid die ik niet eerder had gehoord. Bij nader onderzoek bleek dit vanonder de vuldop van de benzine tank te komen. Deze maar eens geopend. Bleek dat hierin een vacuum was ontstaan. Overigens kon ik de vuldop wel gewoon openen, de tank zoog wel lucht aan.
Is dit normaal? Het was mij niet eerder opgevallen en zal er de komende dagen eens opletten.

gr. Henk40
Almere
Stoffel

Re: vacuum benzinetank

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ik hoor het nooit, soms bij mijn auto.

Als je de dop/klep open hebt zitten er aan weerszijden twee gaatjes, de beluchting inderdaad. Misschien dat deze wat vies zijn?
Groet stoffel
Dave

Re: vacuum benzinetank

Ongelezen bericht door Dave »

Als je de kans hebt, met een compressor de overstroomopening in de vulopening even doorspuiten (kies het goede gaatje, anders verstuif je benzine op een oneigenlijke manier). Mocht dit niet lukken of afdoende zijn, zou je kunnen kijken of de afvoer tot onder de motor vrij is (nergens gedraaid, dichtgedrukt en dergelijke) of anders verstopt.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”