Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Een déjà vu vandaag: weer is het deksel van de tankdop afgebroken, metaalbreuk van het scharnier, dacht dat het een incident was bij mijn R1100RT ergens in de vorige eeuw maar nu dus weer. Ondanks regelmatig smeren en het deksel dichtdrukken net het sleuteltje omgedraaid.
Of ik ben het vergeten of de dealer heeft het destijds gedaan maar: iemand een hint hoe ik het huidige slot overzet in de nieuwe tankdop? Ons en de manual geven geen oplossing, echt hakken ga ik pas als de nieuwe binnen is.
Ik zal vanavond eens in mijn Haynes boek kijken...
Op de interwebs kom je er iig geen disassmebly videos o.i.d. van tegen...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Uiteindelijk bij de Knalpot een tweedehandsje gekocht en de heren hebben even het slot overgezet, bleken uiteindelijk een paar schroefjes te zijn, maar ook voor iemand zoals ik die wel eens krukassen en drijfstangen in zijn hand heeft toch van te voren wel even weten hoe het in elkaar zit :mrgreen: Iedereen bedankt!