Update Basecamp 4.4.2. - even pas op de plaats
Moderator: RT_Patrick
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Update Basecamp 4.4.2. - even pas op de plaats
De kans is groot dat je bij starten van Basecamp momenteel de melding krijgt dat er een update gereed is voor installatie - en of je die wilt installeren.
ADVIES: even pas op de plaats maken en deze update NIET installeren.
REDEN: er zit nog vervelende bug in waardoor je soms rechte lijnen in je route krijgt. Vaak helpt het om dan viapunten toe te voegen of te verplaatsen, maar niet altijd.
Heb je 4.4.2. eenmaal geïnstalleerd dan adviseer ik het zo te laten. Terug naar een eerdere versie kan wel maar is niet eenvoudig en kan je database beschadigen.
Mocht je dat toch willen proberen: de-installeer dan eerst de nieuwe versie, alvorens de oude opnieuw te installeren. Zie voor de oude versie http://gawisp.com/perry/mapsource/BaseCamp_435.exe
Mijn inschatting (hoop?) is dat er snel een nieuwe update zal komen. Tussen 4.4.1. en 4.4.2. zat minder dan één week. En op het Garmin forum geeft Garmin op 2 okt aan "The straight lines is still an open issue. We fixed crashes as the priority. We are working to resolve this issue as well. Thank you for all the patience."
Ik zal ook zelf vinger aan de pols houden wanneer 'sein veilig' gegeven kan worden. Wil je automatisch bericht daarvan: like mrgps dan even op FB, via http://www.facebook.com/mrgpsnl
ADVIES: even pas op de plaats maken en deze update NIET installeren.
REDEN: er zit nog vervelende bug in waardoor je soms rechte lijnen in je route krijgt. Vaak helpt het om dan viapunten toe te voegen of te verplaatsen, maar niet altijd.
Heb je 4.4.2. eenmaal geïnstalleerd dan adviseer ik het zo te laten. Terug naar een eerdere versie kan wel maar is niet eenvoudig en kan je database beschadigen.
Mocht je dat toch willen proberen: de-installeer dan eerst de nieuwe versie, alvorens de oude opnieuw te installeren. Zie voor de oude versie http://gawisp.com/perry/mapsource/BaseCamp_435.exe
Mijn inschatting (hoop?) is dat er snel een nieuwe update zal komen. Tussen 4.4.1. en 4.4.2. zat minder dan één week. En op het Garmin forum geeft Garmin op 2 okt aan "The straight lines is still an open issue. We fixed crashes as the priority. We are working to resolve this issue as well. Thank you for all the patience."
Ik zal ook zelf vinger aan de pols houden wanneer 'sein veilig' gegeven kan worden. Wil je automatisch bericht daarvan: like mrgps dan even op FB, via http://www.facebook.com/mrgpsnl
Laatst gewijzigd door Hans Vaessen op 08 okt 2014, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- HanTeRT
- 2023
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Full Options
- Woonplaats of omgeving: Overijssel
Re: Basecamp 4.4.2.
Hans,
Bedankt voor het advies. -top-
Groet,
Han
Bedankt voor het advies. -top-
Groet,
Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: Update Basecamp 4.4.2. - even pas op de plaats
Te laat
Is idd een zootje......
Ronald

Is idd een zootje......
Ronald
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Bedankt voor de waarschuwing.
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
grrr.......updated......
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Ik heb de update ook doorgevoerd, maar het geheel was nog goed werkend. Hier en daar een afgesneden bochtje, maar de Nav5 corrigeerde dat na overdracht. Wij wachten verdere berichten af.
Bert M
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Hans Vaessen
Ah! Dat is dan weer goed nieuws. Ik was zelf alweer terug naar 4.3.5. en heb dat niet getest.Bert M schreef:maar de Nav5 corrigeerde dat na overdracht
- JM1100RT
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Eindhoven
Gisteren is Basecamp 4.4.4 voor Windows uitgekomen. De rechte lijnen zijn verdwenen :) .
Maar...... Bij het zoeken vind je alle categorieen nuttige punten, of je nu brandstof, onderdak of wat dan ook selecteert.... Dat was in vorige versies beter
.
En een 2e dingetje. Bij het plannen van een route met een bepaalde vertrektijd: de verstreken tijd op de route is voor een stukje van 120 km maar liefst 4522 uur! Dat is voor een route die 30 mei 2015 vertrekt. Als ik de vertrekdatum naar morgen om deze tijd verzet dan is de verstreken tijd voor dezelfde 120 km 25 uur en 16 mn (waarvan 1 h 16 voor de rijtijd, blijft over 24 uur). Het lijkt er dus op dat de verstreken tijd van een in de toekomst te rijden route berekend wordt met de huidige tijd als vertrektijd? Oops.
met name dat punt van het zoeken maakt dat ik wel een beetje spijt heb van de upgrade - de rechte lijnen waren meer een schoonheidsfout en dit is echt praktisch lastig.
JM 
Edit: er is een workaround door de settings van het zoeken te openen en daar de categorie POI aan te klikken.
Maar...... Bij het zoeken vind je alle categorieen nuttige punten, of je nu brandstof, onderdak of wat dan ook selecteert.... Dat was in vorige versies beter

En een 2e dingetje. Bij het plannen van een route met een bepaalde vertrektijd: de verstreken tijd op de route is voor een stukje van 120 km maar liefst 4522 uur! Dat is voor een route die 30 mei 2015 vertrekt. Als ik de vertrekdatum naar morgen om deze tijd verzet dan is de verstreken tijd voor dezelfde 120 km 25 uur en 16 mn (waarvan 1 h 16 voor de rijtijd, blijft over 24 uur). Het lijkt er dus op dat de verstreken tijd van een in de toekomst te rijden route berekend wordt met de huidige tijd als vertrektijd? Oops.

met name dat punt van het zoeken maakt dat ik wel een beetje spijt heb van de upgrade - de rechte lijnen waren meer een schoonheidsfout en dit is echt praktisch lastig.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Edit: er is een workaround door de settings van het zoeken te openen en daar de categorie POI aan te klikken.
- Lexrt
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Best
Rters ik krijg nu steeds bericht of ik basecamp wil bijwerken met versie 4.4.6.0 is deze wel goed.?
Groeten Lexrt
Groeten Lexrt

- Hans Vaessen
Er zijn altijd nog wel kleine dingetjes over maar zeker voor de motorrijder is de meest recente versie absoluut in orde.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1401 Weergaves
-
Laatste bericht door moh_fan
-
- 4 Reacties