Flitspaal informatie in het Buitenland verboden!!!

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ruud Woudstra
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zwolle

Flitspaal informatie in het Buitenland verboden!!!

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Hoi,

Er is al veel over geschreven dat er geen flitspalen informatie op de GPS mag staan in de verschillende buitenlanden. Wat ik niet wist is dat het ook niet op de Smartphone of PC/laptop mag staan in het buitenland. LET DUS OP, en laat dit thuis op een usb-stick en voorkom hoge boetes. :evil: _004 _004

Grt, Ruud.

Hieronder de info per land. Bron ANWB.
====================================================================================
Regels per land
Hieronder vindt u een overzicht van landen waar regelgeving bestaat met betrekking tot het gebruik van flitspaalsignalering via GPS.

België
Alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsapparatuur en roodlicht-camera's is verboden. GPS apparatuur die gebruikt maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.
Duitsland
Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering is verboden. Dit geldt niet alleen voor navigatiesystemen maar dus ook voor laptops en telefoons waar deze informatie op staat. Verwijder voor vertrek alle flitspaalinformatie van uw apparatuur want ook het bezit van een apparaat met deze informatie is verboden.
Frankrijk
Ook voor Frankrijk geldt dat het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalsignalering verboden is. Overtredingen kunnen worden bestraft met een boete van € 1500,-. Informatie over gevarenzones is wel toegestaan op uw navigatiesysteem.
Oostenrijk
In Oostenrijk is alle apparatuur die actief zoekt naar mobiele of vaste snelheidsmeters en roodlicht-camera's verboden. GPS apparatuur die gebruik maakt van een openbare databank (POI) is toegestaan.
Zwitserland
Het gebruik en bezit van alle apparatuur met flitspaalinformatie is verboden. Dit geldt niet alleen voor navigatiesystemen maar dus ook voor bijvoorbeeld laptops en telefoons waar deze informatie op staat. Verwijder voor vertrek alle flitspaalinformatie van uw apparatuur want ook het bezitten en vervoeren van een apparaat met deze informatie is verboden
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: Flitspaal informatie in het Buitenland verboden!!!

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Betekent dat dan ook dat het luisteren naar radiostations die flitslocaties doorgeven verboden is? In Duitsland zijn die stations er (of waren er?), en dan is mijn radio opeens een apparaat geworden dat "actief' flitslocaties doorgeeft......
Het moet toch niet gekker worden!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Dominiq
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse

Ongelezen bericht door Dominiq »

Wat maken we ons nu druk? We zijn toch keurige motorrijders die zich aan de snelheid houden.
Let op, in Frankrijk mogen ze los van de boete de navigatieapparatuur in beslag nemen.

[groet] Dominique _004
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
Ruud Woudstra
Bijz: Full options 2014. Ebony metalic, BMW Nav VI
Woonplaats of omgeving: Zwolle

Ongelezen bericht door Ruud Woudstra »

Het maakt niet uit of je een nette motorrijder bent en je aan de snelheid houdt. Het mag er gewoon niet opstaan. :evil: :evil:
BMW R1200 RT LC 2014 12-MD-VR full option (nov 2017)
BMW R1200 RT 2009 MV-ZZ-12 46000km full option (jun 2014-2017)
BMW K1200LT 2008
BMW K1200LT 1999

Garmin navigatie, BMW Nav6, en de Montana 610, CIty Navigator, OMK 2017-18 W-Europa
sacuL
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door sacuL »

Dag Heren,
Ik zou weleens willen meemaken dat de Gendarme mij aanhoud en vraagt _005
of ik mijn i phone laptop of wat so ever wil geven zodat hij kan zien of ik dat erop heeft staan -naughty-
SCHENDING VAN VAN PRIVACY HEET DAT VOLGENS MIJ
Men moet wel van hele goede huize komen om hier een toestemming voor te krijgen (wat is de aanleiding _001 )
Voor deze controle langs de weg een absurde situatie.

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als de Fransen zouden weten hoe goed mijn Frans is ben ik benieuwd hoe goed hun Nederlands is dat zij op mijn nederlandse mobiel gaan zoeken naar verborgen data ................
En ik altijd maar denken dat ik een zekere vorm van privacy heb in ons Democratisch Europa, waar ik de illusie heb dat de overheid er voor mij is en niet andersom. Ik vind het beangstigend dat ik moet uitkijken wat ik weet en wat ik bij me draag in deze wereld, van een wazig Zuid-Amerikaans bananen republiekje of een Oost-Europees dictatortje kun je zoiets verwachten maar in ons Vrije Westen ?????? _001 _001 Krijg bijna de neiging iets te roepen ".... verenigd U" of "Revolutie" maar dat zal wel verkeerd uitgelegd worden door de AIVD of MIVD of hoe die spionnenclubs heten -naughty- -naughty- Straks gaan we hier in navolging van de US of A ook theekransjes houden. :D
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Zoveel soorten apparaten zijn er niet (apple IOS, Android, tomtom, garmin) , en ik denk dat ze per apparaat precies weten waar ze moeten kijken.
Ben benieuwd of ook apps zoals Flitsmeister dan niet mogen. In die app zelf staat geen data, tenminste niet op de Iphone of Android telefoon. (Ik weet: Flitsmeister doet alleen nog Nl).

Ik dacht ook toen ik het nieuws hoorde over Frankrijk: wat krijgen we nou? Mag dat zo maar? Ze blijven van mijn apparaten af! Ik ben benieuwd of er al iemand is aangehouden in Frankrijk?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Maar gebeurt dat dan ook daadwerkelijk of wordt er niet echt gehandhaafd. Jij kan het weten . . . :$
Dominiq schreef:Wat maken we ons nu druk? We zijn toch keurige motorrijders die zich aan de snelheid houden.
Let op, in Frankrijk mogen ze los van de boete de navigatieapparatuur in beslag nemen.

[groet] Dominique _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Dominiq
Type: R1100RT
Bijz: Tomtom, Zend ontvangapp, ex gendarmeriemotor
Land: Frankrijk
Woonplaats of omgeving: Creuse

Ongelezen bericht door Dominiq »

Daar wordt weldegelijk op gehandhaafd, er is al jaren geleden een speciaal wetsartikel voor aangenomen om de zaak te kunnen bekijken.
E.e.a. is ontstaan omdat er veel ongelukken gebeurde bij flitspalen. Een onderzoek bracht de oorzaak aan het licht n.l. de flitswaarschuwing.
De Fransen dachten toen dat valt wel mee, maar door schade en schande zijn ze wijs geworden en die hebben die info niet meer op hun Tomtom of wat dan ook.
Maar van een heksenjacht is geen sprake dus geen paniek. Heeft men echter een vermoeden dat je het hebt dan moet je met de billen bloot.

[groet] Dominique
Multis periculis supersum

In bezit van:
BMW R1100RT uit 1998 met 250.111 KM
BMW R1100RT uit 2000 met 5.000 KM in conservatie
Nieuwe motor 2015 HD Dyna Low Rider mei 2015, 51079KM.
sacuL
Type: R1150RT
Bijz: een mooie zwarte met LED daglicht verlichting.
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door sacuL »

Heren,

Dit is iets voor het europeesche gerechtshof, recht op de privacy wordt mijns inziens dan geschonden.
Als ik het zichtbaar op m'n navi heb dan kan dat voor hun een aanleiding zijn, maar niet als het in m'n zak, tas of koffer zit.
want waaruit zou het vermoeden kunnen bestaan dat ik dit heb
Is het een aanleiding dat ik voor iedere flitspaal in de remmen knijp?
Dat is toch immers hun bedoeling zodat er niet te hard wordt gereden of heb ik dit mis, in Nederland is dat de regel toch? _001
Het is net wat Bert zegt ik praat net zo goed Frans dan als de Fransman Engels praat,op dat moment.

Hoe was ook al weer? sjeu no comprant Big RT Smile

[groet] sacuL.
"LEKKER DUURT ALTIJD TE KORT"

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”