Van motorrijden naar "vrachtauto" of begint nu motorrijden?
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- intercom
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Castricum
- Contacteer:
Van motorrijden naar "vrachtauto" of begint nu motorrijden?
Goede dag Motor Dames en Heren,
Sinds het behalen van mijn motorrijbewijs rijd ik Suzuki Burgman 400, een prachtmotor voor mij voor woon-werkverkeer.
Klep (zadel) open, tas met spullen er in en gasgeven. Automaat, heerlijk.
Comfort 100% en toch nog vlot weg. Niet echt last van file, zomer en winter achter de kappen en max 40 km woon-werkverkeer.
Zo af en toe het land in voor werk maar daarnaast heel veel kilometers voor fun.
Maar de kilometers het land in worden door verandering van mijn werkzaamheden steeds meer.
En met een burgman 400 op de snelweg draai je 6400 rpm om 100 km/h te halen en dat is toch wel wat veel temeer als je er nog iets bovenop wil doen.
Nu ben ik geen hardrijder maar ik was ondertussen op zoek naar iets anders, zwaarder, rustiger beter.
Proef gereden op de grotere broer de burgman 650.
Fantastisch, wat een vermogen en comfort. Eigenlijk al verliefd.
Keuze bijna gemaakt, race gelopen maar ........
Als ik nu eens uitreken over een afstand van 150.000 km ....
Dan heb ik 2 burgmannen nodig (2 x 12000 euri en elke 6000 km beurt) dus erg veel geld want ook burgman beurtjes zijn niet goedkoop.
Toen kwam ik via een oud collega om BMW. Hij zij: moet jij eens opletten wat je in de winter ziet rijden.
Maar BMW euri zijn ook niet van blik. Maar je hebt er maar 1 van nodig voor de genoemde afstand en de beurten liggen op 10000 km.
Zodoende al een hele tijd op dit forum aan het lezen en leren, genieten en ondertussen zoeken op internet wat een tweedehands kost.
Nu rijd ik er ongeveer 15000 per jaar dus een tweedehands met weinig km zou de oplossing zijn.
Proefrit maken, even sparen, en dan .......
is daar die bocht die ik dagelijks neem op mijn trouwe burgman.
Het was donderdag 27-08-09 08.00 uur. Het was druk en het gehele veld rijd ongeveer 15 km/h.
Waarschijnlijk wat olie op de weg, glijd mijn voorwiel weg en ik mijn controle over het geheel kwijt.
Over krassen op de motorkappen en uitlaat. heel veel euri schade.
Ik ook een beetje. Ik rijd altijd met pak aan ook als het 30 graden + is en nu bewijst het weer zij werking.
Mijn enkel is geschaafd en verhit maar dat heelt wel weer, hoop ik en natuurlijk hier en daar wat blauwe plekken (adelijk bloed?)
Toen maar eens naar Motoport Wormerveer.
Verhaal gedaan en laat ze daar nou een tweedehands BMW R 1150 RT met weinig km hebben.
Ik had hem al eerder gespot en aan mijn ega verteld. (alles in kleine stapjes.)
In Wormerveer waren ze heen coulant. Overname van burgman voor een goede prijs tevens als vaste klant etc.
Omdat er 17000 km op staat en er op 60 punten wordt gecontroleerd voor aflevering de rest van de beurt er meteen maar (gratis) bij!
Nou, dan maar eens proefrijden.
Het leek wel of ik op een vrachtauto stapte, wat een lerp van een motor.
Wegrijden, o ja, schakelen.
Knipperlicht bediening anders, had ik al gelezen maar je moet er maar allemaal aan denken als je net begint, op schakelen, nee links is niet meer rem maar koppeling. Benen niet naar voren maar waar zitten de stepjes. Dit plastic geeft ook niet mee, in de goede vorm gaan zitten. Alles tegelijk.
De eerste 200 meter zoveel te doen en dan nog stevige zijwind (kracht 6Bft), hangen en wurgen, is dit het nou?
Gelukkig was verderop de brug dicht. Even rust.
Daarna weer verder, gaat al beter. Linksaf richting Alkmaar, hoe krijg je dit ding de bocht om.
Mede gezien de recente ervaring van plat gaan toch maar even rustig.
Zo dat gaat beter. We kunnen weer op andere dingen letten.
Daarna de snelweg op, richting Uitgeest, met schakelen nog veel duiken en opveren maar dat in nieuwigheid.
Dat is wel genieten ondanks de wind, strak rechtdoor. Bij Uitgeest gedraaid weer naar Alkmaar en terug Uitgeest voor het goede gevoel.
Nu nog even wat bekend stadswerk en thuis even laten zien.
"wat is het groot" was de reactie.
Tas passen in de topkoffer anders gaat de koop niet door (?). Gelukkig, ken net.
Terug Wormerveer.
Ja doe maar ondanks alles. Het moet nog wennen maar was al enthousiast door jullie gemaakt.
Eigenlijk is het dus jullie schuld maar zal jullie niet opzadelen met het financieel gevolg.
Ik hoop dus net zo een tevreden rijder te worden als jullie en nog veel meer van dit forum leren en genieten.
René
Sinds het behalen van mijn motorrijbewijs rijd ik Suzuki Burgman 400, een prachtmotor voor mij voor woon-werkverkeer.
Klep (zadel) open, tas met spullen er in en gasgeven. Automaat, heerlijk.
Comfort 100% en toch nog vlot weg. Niet echt last van file, zomer en winter achter de kappen en max 40 km woon-werkverkeer.
Zo af en toe het land in voor werk maar daarnaast heel veel kilometers voor fun.
Maar de kilometers het land in worden door verandering van mijn werkzaamheden steeds meer.
En met een burgman 400 op de snelweg draai je 6400 rpm om 100 km/h te halen en dat is toch wel wat veel temeer als je er nog iets bovenop wil doen.
Nu ben ik geen hardrijder maar ik was ondertussen op zoek naar iets anders, zwaarder, rustiger beter.
Proef gereden op de grotere broer de burgman 650.
Fantastisch, wat een vermogen en comfort. Eigenlijk al verliefd.
Keuze bijna gemaakt, race gelopen maar ........
Als ik nu eens uitreken over een afstand van 150.000 km ....
Dan heb ik 2 burgmannen nodig (2 x 12000 euri en elke 6000 km beurt) dus erg veel geld want ook burgman beurtjes zijn niet goedkoop.
Toen kwam ik via een oud collega om BMW. Hij zij: moet jij eens opletten wat je in de winter ziet rijden.
Maar BMW euri zijn ook niet van blik. Maar je hebt er maar 1 van nodig voor de genoemde afstand en de beurten liggen op 10000 km.
Zodoende al een hele tijd op dit forum aan het lezen en leren, genieten en ondertussen zoeken op internet wat een tweedehands kost.
Nu rijd ik er ongeveer 15000 per jaar dus een tweedehands met weinig km zou de oplossing zijn.
Proefrit maken, even sparen, en dan .......
is daar die bocht die ik dagelijks neem op mijn trouwe burgman.
Het was donderdag 27-08-09 08.00 uur. Het was druk en het gehele veld rijd ongeveer 15 km/h.
Waarschijnlijk wat olie op de weg, glijd mijn voorwiel weg en ik mijn controle over het geheel kwijt.
Over krassen op de motorkappen en uitlaat. heel veel euri schade.
Ik ook een beetje. Ik rijd altijd met pak aan ook als het 30 graden + is en nu bewijst het weer zij werking.
Mijn enkel is geschaafd en verhit maar dat heelt wel weer, hoop ik en natuurlijk hier en daar wat blauwe plekken (adelijk bloed?)
Toen maar eens naar Motoport Wormerveer.
Verhaal gedaan en laat ze daar nou een tweedehands BMW R 1150 RT met weinig km hebben.
Ik had hem al eerder gespot en aan mijn ega verteld. (alles in kleine stapjes.)
In Wormerveer waren ze heen coulant. Overname van burgman voor een goede prijs tevens als vaste klant etc.
Omdat er 17000 km op staat en er op 60 punten wordt gecontroleerd voor aflevering de rest van de beurt er meteen maar (gratis) bij!
Nou, dan maar eens proefrijden.
Het leek wel of ik op een vrachtauto stapte, wat een lerp van een motor.
Wegrijden, o ja, schakelen.
Knipperlicht bediening anders, had ik al gelezen maar je moet er maar allemaal aan denken als je net begint, op schakelen, nee links is niet meer rem maar koppeling. Benen niet naar voren maar waar zitten de stepjes. Dit plastic geeft ook niet mee, in de goede vorm gaan zitten. Alles tegelijk.
De eerste 200 meter zoveel te doen en dan nog stevige zijwind (kracht 6Bft), hangen en wurgen, is dit het nou?
Gelukkig was verderop de brug dicht. Even rust.
Daarna weer verder, gaat al beter. Linksaf richting Alkmaar, hoe krijg je dit ding de bocht om.
Mede gezien de recente ervaring van plat gaan toch maar even rustig.
Zo dat gaat beter. We kunnen weer op andere dingen letten.
Daarna de snelweg op, richting Uitgeest, met schakelen nog veel duiken en opveren maar dat in nieuwigheid.
Dat is wel genieten ondanks de wind, strak rechtdoor. Bij Uitgeest gedraaid weer naar Alkmaar en terug Uitgeest voor het goede gevoel.
Nu nog even wat bekend stadswerk en thuis even laten zien.
"wat is het groot" was de reactie.
Tas passen in de topkoffer anders gaat de koop niet door (?). Gelukkig, ken net.
Terug Wormerveer.
Ja doe maar ondanks alles. Het moet nog wennen maar was al enthousiast door jullie gemaakt.
Eigenlijk is het dus jullie schuld maar zal jullie niet opzadelen met het financieel gevolg.
Ik hoop dus net zo een tevreden rijder te worden als jullie en nog veel meer van dit forum leren en genieten.
René
BMW R1150RT (2003)2009-2015
BMW R1200RT (2010)2015-heden
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: lekker groot
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Re: Van motorrijden naar "vrachtauto" of begint nu motorrijden?
Geweldig verhaal!
Van Newbie aan Newbie: welkom.
Van Newbie aan Newbie: welkom.
R1200GSA 2010
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Hallo Rene, welkom op het forum. Kan me het gevoel van die vrachtwagen voor stellen, maar het went snel, geloof me. Voor je het weet ben je er handig mee
Succes, Ralph

Succes, Ralph
Laatst gewijzigd door Ralph Romein op 31 aug 2009, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg, Ralph Romein

Welkom hier en veel rijplezier met je RT
Groet Milan
Groet Milan
hallo Rene, welkom hier
Ik rij ook zo'n "vrachtwagen" en ik zal je zeggen : het went snel, en dan wil je niet anders meer.Toen ik mijn eerste BMW
kocht, kwam ik van een honda blackbird af en dat is toch een meer dan behoorlijk sturende fiets, maar ik kan je vertellen dat
de BMW echt nog beter stuurde. Natuurlijk kost het enige gewenning en in jouw geval nog iets meer omdat je het schakelen niet gewend bent.Ik zou zeggen : saddle up en ride
Ik rij ook zo'n "vrachtwagen" en ik zal je zeggen : het went snel, en dan wil je niet anders meer.Toen ik mijn eerste BMW
kocht, kwam ik van een honda blackbird af en dat is toch een meer dan behoorlijk sturende fiets, maar ik kan je vertellen dat
de BMW echt nog beter stuurde. Natuurlijk kost het enige gewenning en in jouw geval nog iets meer omdat je het schakelen niet gewend bent.Ik zou zeggen : saddle up en ride
- intercom
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Castricum
- Contacteer:
Hartelijk dank voor het warme onthaal.
11 september wordt de levering gerealiseerd.
Nog even ademhalen.
11 september wordt de levering gerealiseerd.
Nog even ademhalen.
BMW R1150RT (2003)2009-2015
Wat een leuk verhaal ! Dat van die vrachtwagen herken ik wel.....maarrrrr......wacht maar eens tot je de eerste 100 km op die vrachtwagen gereden hebt
...en dan eens een keer naar bijv. de Eifel geweest bent...
dan valt de vrachtwagen weg en hou je een vriendelijk toer- en bochtenmonster over.
Veel plezier,
Leon

Veel plezier,
Leon
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!