Groene olie in het cardan

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
qufo
Type: Overig R-serie
Bijz: Twinspark
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vlagtwedde

Groene olie in het cardan

Ongelezen bericht door qufo »

Vanmiddag maar even de olie in het cardan vervangen van mijn -1150- en dat was nodig ook volgens mij want de olie die er in zat was groen :mrgreen: en rook niet echt fijn. Of is dat normaal? _001

Groet, Michiel
Puch, Zundapp GTS50, Zundapp KS50, Yamaha XJR1300, BMW R1150RT.... Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Groene olie in het cardan

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Zo lang er geen overmatig ijzerslijpsel in oude cardanolie zit, behoef je je volgens mij geen zorgen te maken. In cardan- en carterolie zit ook zwavel, dat ruikt sowieso al niet al te fris :neutral: , sommige merken olie zijn fabriek af al groen...
qufo
Type: Overig R-serie
Bijz: Twinspark
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vlagtwedde

Re: Groene olie in het cardan

Ongelezen bericht door qufo »

Berrybeer schreef:Zo lang er geen overmatig ijzerslijpsel in oude cardanolie zit, behoef je je volgens mij geen zorgen te maken. In cardan- en carterolie zit ook zwavel, dat ruikt sowieso al niet al te fris :neutral: , sommige merken olie zijn fabriek af al groen...
Ok ik dacht al; dat kan niet goed zijn..... Nu zit er 100% synthetische olie in (Motul 75W90) en dat ruikt niet zo ranzig. De vorige eigenaar is niet zo zuinig geweest op m'n -1150- en dat ben ik nu aan het wegwerken. Nu ben ik weer bijna bij met onderhoud.
Puch, Zundapp GTS50, Zundapp KS50, Yamaha XJR1300, BMW R1150RT.... Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”