Na zeer veel proefritjes op BMW motoren de knoop doorgehakt en een

De foto's volgen snel (na wassen en poetsen natuurlijk) en als ik vragen heb meld ik me weer bij jullie als je het goed vindt.
Oh ja, ik ben Michiel (alias Qufo) en rij

Moderator: RT_Patrick
Tja die had ik even niet en zaterdagmiddag na 17.00 u kon ik niet meer ff op en neer naar de dealer...en als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan!concours schreef:Ik vind jouw oliefilter sleutel een sublieme uitvinding. Geweldig. Gelukkig kost een originele sleutel nog geen 10 euro, maar als je die net niet bij de hand hebt.......
Tja, de K1200 ken ik niet, maar ik heb een K1100RS gehad en vond het sturen van dat ding ook maar niks. Lange snelwegbochten gingen als op rails, maar een wat kortere bocht was hangen en wurgen. Ik heb een R1200RT nu, en dat gaat wel heel veel beter. Toch geen lichtgewicht, maar het gemak waarmee je een bocht neemt is echt opvallend-een wereld van verschil met de K van destijds.qufo schreef:Dank voor jullie berichten!Foto's volgen....
Na proefgereden te hebben met de K1200GT was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld. De motor is topzwaar en vreselijk in de bochten. Bij het starten hoorde ik al een geratel van jewelste wat bleek de hydraulische distributiekettingspanner te zijn "ja meneer dat doen ze allemaal" was het antwoord... Tijdens de proefrit schrok ik van het gepiep van de rempomp en het schakelen voelde alsof ik elke keer een baksteen doormidden moest breken met m'n voet. Kortom; niet mijn motor.
Op de terugweg even langs bij de BMW dealer waar ik van de aardige verkoper even op een boxer mocht rijden waarna ik eigenlijk al verkocht was. Dat rijdt dus veel lekkerder dan een "K"! Het bochtenwerk is veel beter en het koppel hoog genoeg.
Via Marktplaats een mooiegevonden en snel beslist....
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!