Dagwaarde
Moderator: RT_Patrick
Dagwaarde
Beste forumleden,
Bij het zoeken naar een goede motorverzekering kwam ik op de site van de KNMV een vraag inzake de dagwaarde van mijn motor tegen. Nu weet ik dat er allerlei info voor auto's is waar een dagwaarde wordt berekend, maar voor een motor ken ik die niet. Nu weet ik wel wat ik betaal heb voor mijn motor, maar ik vraag me af of dat de dagwaarde is.
Motor = BMW R1100RT - 60.000km. Behalve kofferset geen additionele accessoires.
Gr.
Donic
Bij het zoeken naar een goede motorverzekering kwam ik op de site van de KNMV een vraag inzake de dagwaarde van mijn motor tegen. Nu weet ik dat er allerlei info voor auto's is waar een dagwaarde wordt berekend, maar voor een motor ken ik die niet. Nu weet ik wel wat ik betaal heb voor mijn motor, maar ik vraag me af of dat de dagwaarde is.
Motor = BMW R1100RT - 60.000km. Behalve kofferset geen additionele accessoires.
Gr.
Donic
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: Dagwaarde
Hoi,
Volgens mij wordt dat ten eerste bepaald door de leeftijd (bouwjaar, en dat heb je nog niet aangegeven) en daarna door kmstand, acessoires tellen niet erg hard mee, ondanks de hoge prijs die we er vaak voor betalen
Maar, volgens mij hebben de verzekeringsmaatschappijen lijstjes, dus effe bellen zou ik zeggen. Je kunt ook de ANWB vragen, er is ook een koerslijst voor motoren (zoals voor auto's).
Volgens mij wordt dat ten eerste bepaald door de leeftijd (bouwjaar, en dat heb je nog niet aangegeven) en daarna door kmstand, acessoires tellen niet erg hard mee, ondanks de hoge prijs die we er vaak voor betalen

Maar, volgens mij hebben de verzekeringsmaatschappijen lijstjes, dus effe bellen zou ik zeggen. Je kunt ook de ANWB vragen, er is ook een koerslijst voor motoren (zoals voor auto's).
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Michl
- Type: R1200RT
https://www.anwb.nl/verzekering/pages/m ... kering.jsf
je hoeft maar je kenteken in te voeren.
success,
Michl
je hoeft maar je kenteken in te voeren.
success,
Michl

- han62
- Type: R1200RT
Voor het afsluiten van een (nieuwe) verzekering is het meestal voldoende een bedrag op te geven dat je net hebt betaald eventueel vermeerderd met nog aan te schaffen extra's ik heb dat altijd zo gedaan. het heeft geen zin om een extreem hoog bedrag op te geven omdat ze bij diefstal/totaal verlies toch uitgaan van de dag/marktwaarde.
het is dan handig als je foto's hebt die aantoonbaar kort geleden zijn genomen of natuurlijk een taxatie rapport.
De ervaring leert dat de vastgestelde waarde via een taxatie rapport niet altijd het bedrag is dat je er bij verkoop voor krijgt. maar in jou geval is het belangrijk waar staat een zelfde soort motor voor te koop en dan wordt er bij totaal verlies vaak een bedrag in mindering gebracht die door de verkoper is gereserveerd voor garantie. Dat geld natuurlijk niet bij een particuliere verkoop.
het is dan handig als je foto's hebt die aantoonbaar kort geleden zijn genomen of natuurlijk een taxatie rapport.
De ervaring leert dat de vastgestelde waarde via een taxatie rapport niet altijd het bedrag is dat je er bij verkoop voor krijgt. maar in jou geval is het belangrijk waar staat een zelfde soort motor voor te koop en dan wordt er bij totaal verlies vaak een bedrag in mindering gebracht die door de verkoper is gereserveerd voor garantie. Dat geld natuurlijk niet bij een particuliere verkoop.
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Kan ik weer mee verder.
M.vr.gr.
Donic
Kan ik weer mee verder.
M.vr.gr.
Donic
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht