R1150RT geen druk meer in de koppelingshendel

Onderhoud, problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
simon357

R1150RT geen druk meer in de koppelingshendel

Ongelezen bericht door simon357 »

Na 8500 vrij probleemloze kilometers heb ik een uitdaginkje.
Vandaag gaan rijden.....niets aan de hand totdat ik druk verloor in de koppeling. Kon niet meet ontkoppelen. De koppeling slipt niet door, maar ik heb simpelweg geen druk wanneer ik de hendel inknijp.

Naar de motorzaak en daar hebben ze eerst kostenloos de olie ververst....misschien zat er luchtin de leiding. Probleem leek opgelost.....maar helaas nu staat ie er weer en volgende week duiken ze er dieper in. Ik ben benieuwd wat het probleem is. Wel ongelukkige timing net 5 dagen na het verlopen van de garantie :x . Maarja dat hebben ze vast niet zo geplanned ;) .

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr
Laatst gewijzigd door simon357 op 07 okt 2014, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: R1150RT geen druk meer in de koppelingshendel

Ongelezen bericht door Lemoi »

is de koppeling op de R1150Rt dan met oliedruk? Dacht dat het gewoon een kabel was zoals die op de R1100RT (en dan zou ik zeggen kapotte kabel of zo)
simon357

Nope is geen kabel, maar hydraulisch.
JeHo
Type: R1200RT
Bijz: kleur schwartz 2 (bmw autokleur)
Woonplaats of omgeving: Zuiden

Ongelezen bericht door JeHo »

Controleer olieniveau in koppelingsreservoir.
Geen of te weinig niveau waarschijnlijk manchet zuiger kapot van koppelingdrukcilinder welke op de vbak is gemonteerd.
Is dit het geval dan komt de olie op de koppelingsplaten met alle gevolgen van dien. Direct cilinder vernieuwen .
m.v.g. JeHo
Garfield
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Woonplaats of omgeving: leusden

Ongelezen bericht door Garfield »

Heb iets vergelijkbaars meegemaakt, zie topic viewtopic.php?f=34&t=8611

De koppelingswerkcilinder (achter op de Vbak) van de r1200rt wil nog wel eens de handdoek in de ring gooien. Ik heb hem vervangen en sindsdien geen last meer gehad, ook niet bij trajecten waarbij intensief geschakeld moest worden.
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Ik heb met mijn R1150RT een soort gelijk probleem gehad, ik had geen olie verlies maar de olie werd wel heel snel zwart van kleur en had dan ook haast geen druk meer.
De oorzaak hiervan was de werkcilinder die op de versnellingsbak zit gemonteerd daar was het lager van versleten en werd daar door heet wat tot gevolg had dat de olie zwart werd.
Na het verwisselen van de werkcilinder was het probleem opgelost.
[groet] Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
simon357

Zaterdag heb ik de motor weer op mogen halen. Het was idd de koppelingscilinder.
Ze vonden het rot dar het net na de garantie gebeurde en is netjes afgehandeld. Rekening was 500 euro en hoefde maar 200 te betalen.
Dus ik ben weer een blije rijder Big RT Smile

Et weekend nog even met mijn meissie kunnen touren die nu twee weken haar motorrijbewijs en motor (honda deauville 650) heeft.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Versnellingsbak & Koppeling”