carterdruk via vuldop r1150rt
Moderator: RT_Patrick
carterdruk via vuldop r1150rt
Als nieuwe bmw rijder weet ik nog niet veel over de boxer motoren wel over meer cylinders maar wat mij opviel is dat er flink geblazen word als de motor loopt zonder vul dop lijkt wel een haar fo"n is dat normaal.
Motor loopt naar mijn mening goed en er komt geen blauwe rook ui te uitlaat
Motor loopt naar mijn mening goed en er komt geen blauwe rook ui te uitlaat
- PaulRS
Re: carterdruk via vuldop r1150rt
Hoi.
Zo'n motor verplaatst bij elke omwenteling ruim een liter lucht omdat de 2 zuigers tegelijk van binnen naar buiten bewegen.
Dat is bij stationair toerental een ruime kuub lucht, dat wil wel blazen uit dat gat.
Volkomen normaal, dus.
Groeten, Paul.
Zo'n motor verplaatst bij elke omwenteling ruim een liter lucht omdat de 2 zuigers tegelijk van binnen naar buiten bewegen.
Dat is bij stationair toerental een ruime kuub lucht, dat wil wel blazen uit dat gat.

Volkomen normaal, dus.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
oke al vind ik het nog steeds vreemd iemand de zelfde ervaring gehad terwijl hij met lopende motor de olievuldop er afschroevde en de olie vol in zijn gezicht kreeg.
- hansvandermeer
- Type: R1150RT
Ik heb regelmatig een natte vuldop aan de buitenkant, het lijkt wel of er olie door naar buiten geperst wordt. De rubber ring al eens vervangen maar gaf maar voor korte tijd soelaas. Zal wel aan de niet al te strakke bajonet contructie van de vulplug in combinatie met de gemelde luchtdruk liggen.
Groeten Hans,
R1200RT + Navigator VI
R1200RT + Navigator VI
- PaulRS
Hoi.
Ook de plastiek houder van de vuldop heeft een O-ring.
Lepel deze uit het klepdeksel en maak dat spul eens schoon, of vervang die ring.
Groeten, Paul.
Ook de plastiek houder van de vuldop heeft een O-ring.
Lepel deze uit het klepdeksel en maak dat spul eens schoon, of vervang die ring.
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Sorry het ging niet om de lekkage van de vuldop maar de enorme carterdruk van een bmw ik ken dat helmaal niet bedoel ben zelf auto monteur vandaar dat het mij zo vreemd is maar zoals ik al vertelde ben kw motor alleen japanse machienés gewend
Inmiddels heb ik al een redelijk stuk kunnen rijden met het andere blok dat ik er ondergebouwd heb, inderdaad het lijkt normaal te zijn het ding loopt prima alleen nog wat afstelwerk dat komt van de winter wel
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht