Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Moderator: RT_Patrick
- mdcpc
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:16
- Type: R1200RT/LC
- Land: België - Belgique
- Woonplaats of omgeving: Brugge
- Locatie: Brugge
- Contacteer:
Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Gebruikt er iemand het brandstofbeheer van de Nav V op de RT-LC?
Bij mij lukt dit niet, krijg de melding dat dit enkel werkt in de motorhouder.
Als ik de Nav V in motormodus plaats en ik klik die op de motor in de houder vraagt die om over te gaan naar automodus.
Dit is ook de reden dat het brandstofbeheer niet werkt.
Kan iemand dit eens testen?
Als dit wel lukt is er bij mij iets verkeerd op houder of gps en contacteer ik de dealer
Bij mij lukt dit niet, krijg de melding dat dit enkel werkt in de motorhouder.
Als ik de Nav V in motormodus plaats en ik klik die op de motor in de houder vraagt die om over te gaan naar automodus.
Dit is ook de reden dat het brandstofbeheer niet werkt.
Kan iemand dit eens testen?
Als dit wel lukt is er bij mij iets verkeerd op houder of gps en contacteer ik de dealer
-------
Marc
Marc
- basplehn
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
- Locatie: Heesch
Re: Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Beste Marc,mdcpc schreef:Gebruikt er iemand het brandstofbeheer van de Nav V op de RT-LC?
Bij mij lukt dit niet, krijg de melding dat dit enkel werkt in de motorhouder.
Als ik de Nav V in motormodus plaats en ik klik die op de motor in de houder vraagt die om over te gaan naar automodus.
Dit is ook de reden dat het brandstofbeheer niet werkt.
Kan iemand dit eens testen?
Als dit wel lukt is er bij mij iets verkeerd op houder of gps en contacteer ik de dealer
Het brandstofbeheer werkt inderdaad alleen als de Navigator V in de houder zit!
Recent heb ik ook iets gepost over brandstof instellen RT (LC) i.c.m. Navigator V.
Mijn ervaring tot nu toe is dat ik zo wie zo de Navigator V in de motormodus rij, ik activeer alleen de autovoertuig modus als ik snel van A naar B moet.
(let wel, ik heb bij beide modussen mijn eigen instellingen heb geconfigureerd).
Betreffende de brandstofinstelling heb ik aangegeven bij 10 km resterend acceradius er een melding komt om te tanken, en inderdaad verschijnt linksboven in het scherm het symbool tanken (net zoals je bijvoorbeeld in een stad of een dorp binnenrijd dat er een symbool voor parkeren verschijnt).
Eenmaal het symbool ingedrukt te hebben verschijnt de tankstations in de buurt! (let wel, een tip van een mede forum, dat de afstanden hemelsbreed zijn).
Ik weet van mijn eigen RT (LC) dat als ik nog 10 km acceradius over heb, er nog ruim 2 liter brandstof in de tank bevindt.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Re: Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Je Beemer geeft toch zelf ook een melding als de benzine op raakt? Wat is dan het voordeel van een melding via de navi?
- basplehn
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
- Locatie: Heesch
Re: Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Doov,doov650 schreef:Je Beemer geeft toch zelf ook een melding als de benzine op raakt? Wat is dan het voordeel van een melding via de navi?
Jazeker geeft de Beemer een melding door het tanksymbool in de boordcomputer wat oranje oplicht, maar bij mijn Beemer licht het tanksymbool al bij 80 km acceradius op.
Ik zoek pas in een onbekend gebied naar tankstations als het tanksymbool in de Navigator V oplicht en dat is dus bij mijn Beemer bij 10 km acceradius met ruim twee liter brandstofvoorraad.
Dus het voordeel voor mij is dat ik pas laat ga tanken en heb in één oogblik hoever de tankstations bij mij vandaan zijn!
Mocht ik echter mij in een gebied ophouden waar tankstations schaars zijn dan zoek ik al eerder naar een tankstation of tank zo wie zo uit voorzorg eerder!
Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Re: Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Toch zou ik oppassen met een actieradius van "slechts" nog 10km op de "brandstofteller" van de GPS.
Ik heb het al eens gehad dat een aangegeven tankstation niet meer aanwezig was, of gesloten.
Met nog 80 kilometer na de melding op het dashboard kan je nog rustig rond kijken naar een tankstation van jou keuze, prijzen en eventueel merk.
Met slechts nog 10 kilometer te gaan zou ik dat als te krap ervaren.
Maar dat is mijn mening.
Voor elke "grote rit" tank ik de motor sowieso.
Ik weet ook niet hoe nauwkeurig de "brandstofteller" is van de GPS.
Het is al eens aangetoond dat de "snelheidsmeter" op de GPS ook niet altijd even nauwkeurig is door de vertraging hoe die snelheid exact daadwerkelijk door het apparaat berekent wordt.
Stil komen te staan door brandstofgebrek is slecht voor de motor.
En als het op de snelweg gebeurt kan je er ook een flinke boete voor krijgen, en niet alleen in Nederland.
Naast dat het mogelijk levensgevaarlijke situaties kan veroorzaken, tijdens het deelnemen in het verkeer of de plek waar je komt stil te vallen door brandstofgebrek.
En dan is het niet alleen slecht voor je humeur.
Ik rij op de dagteller en hou het goed in de gaten.
Ik heb het al eens gehad dat een aangegeven tankstation niet meer aanwezig was, of gesloten.
Met nog 80 kilometer na de melding op het dashboard kan je nog rustig rond kijken naar een tankstation van jou keuze, prijzen en eventueel merk.
Met slechts nog 10 kilometer te gaan zou ik dat als te krap ervaren.
Maar dat is mijn mening.
Voor elke "grote rit" tank ik de motor sowieso.
Ik weet ook niet hoe nauwkeurig de "brandstofteller" is van de GPS.

Het is al eens aangetoond dat de "snelheidsmeter" op de GPS ook niet altijd even nauwkeurig is door de vertraging hoe die snelheid exact daadwerkelijk door het apparaat berekent wordt.
Stil komen te staan door brandstofgebrek is slecht voor de motor.
En als het op de snelweg gebeurt kan je er ook een flinke boete voor krijgen, en niet alleen in Nederland.
Naast dat het mogelijk levensgevaarlijke situaties kan veroorzaken, tijdens het deelnemen in het verkeer of de plek waar je komt stil te vallen door brandstofgebrek.
En dan is het niet alleen slecht voor je humeur.
Ik rij op de dagteller en hou het goed in de gaten.
- basplehn
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 jul 2014, 11:51
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Tourscherm, Topkoffer en NAV V
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heesch
- Locatie: Heesch
Re: Nav V en brandstofbeheer op RT-LC
Beste IG,Inspector Gadget schreef:Toch zou ik oppassen met een actieradius van "slechts" nog 10km op de "brandstofteller" van de GPS.
Ik heb het al eens gehad dat een aangegeven tankstation niet meer aanwezig was, of gesloten.
Met nog 80 kilometer na de melding op het dashboard kan je nog rustig rond kijken naar een tankstation van jou keuze, prijzen en eventueel merk.
Met slechts nog 10 kilometer te gaan zou ik dat als te krap ervaren.
Maar dat is mijn mening.
Voor elke "grote rit" tank ik de motor sowieso.
Ik weet ook niet hoe nauwkeurig de "brandstofteller" is van de GPS.![]()
Het is al eens aangetoond dat de "snelheidsmeter" op de GPS ook niet altijd even nauwkeurig is door de vertraging hoe die snelheid exact daadwerkelijk door het apparaat berekent wordt.
Stil komen te staan door brandstofgebrek is slecht voor de motor.
En als het op de snelweg gebeurt kan je er ook een flinke boete voor krijgen, en niet alleen in Nederland.
Naast dat het mogelijk levensgevaarlijke situaties kan veroorzaken, tijdens het deelnemen in het verkeer of de plek waar je komt stil te vallen door brandstofgebrek.
En dan is het niet alleen slecht voor je humeur.
Ik rij op de dagteller en hou het goed in de gaten.
Uiteraard beaam ik jouw aanbeveling

Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt