Desertie

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Mike Philippens

Desertie

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Shoot me!

Ik ben voornemens het RT kamp te verlaten... Soms moet een mens op zijn woorden/voornemens terugkomen. Ik zou mijn huidiger RT wel oprijden, of in ieder geval nog wel een paar jaar blijven rijden. Maar na mijn (veel te korte) vakantie in de Z-Frankrijk (oa Gorge du Verdon) en de (Spaanse) Pyreneën ben ik tot de conclusie gekomen dat ik liever verder ga op een GSA. Ik kan in principe overal komen met mijn RT-Adventure, maar (en dat heb ik eigenlijk ook altijd erbij gezegd) de langere veerweg en de grotere bodemspeling is wel een plus. En een GSA omdat ie zo'n heerlijk grote tank heeft, nóg hoger is, spaakwielen heeft en de standaard valbeugels.
Heel even dacht ik aan een waterboxer, maar dan mag ik voor een GSA in de uitvoering zoals ik 'm dan wil €25k aftikken en dat vind ik iets teveel van het goede. Er zijn vreemd genoeg mensen die na 1 of 2 jaar weer genoeg van zo'n bak schijnen te hebben, en dan kun je zomaar een GSA van 2 jaar oud met net 3000km op de kop tikken. Heeft de eerste eigenaar €5000 afgetikt voor een paar weekendjes lol...hij had beter naar de dames van plezier kunnen gaan :) Dus ik ga voor zoiets, ben ik voor 15-16k klaar en heb ik een mooie machine. Volgend jaar teister ik deze aardkloot 50 jaar, dus het leek me een mooi penopauze kado: een tractor... altijd al willen hebben als kleine jongen!
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Re: Desertie

Ongelezen bericht door Wullum »

Ohoh... Alwéér eentje die uitwijkt naar de hogepotenfietsen...
Waar moet dat heen...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

ik denk dat ik ook een 1200GS zou nemen als ik hem hoofdzakelijk recreatief zou gebruiken. Dus ik begrijp het wel..
Dingeman
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Mike Philippens schreef:Shoot me!

Ik ben voornemens het RT kamp te verlaten..........knip..........
Heel goed dat het nog een voornemen is.

Ik heb tot voor ongeveer vijf jaar geleden altijd en immer een RT gereden. Zo ongeveer zes stuks waarvan de laatste drie (een 1100, een 1150 en een 1200) telkens nieuw. Ongeveer vijf jaar terug de moed vergaard en de stap genomen, het werd eens een keer een nieuwe 1200GS. Het was mooi, het was leuk en het was plezierig. Maar ben nu ongeveer twee jaar geleden maar weer terug aan een nieuwe R1200RT begonnen.

Het was even een leuk "uitstapje", maar ik houd het toch maar bij een RT.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Mike Philippens

Mijn voornemens zijn altijd redelijk vast. En ik wil 'm niet zoals de meeste mensen een SUV gebruiken...ik wil er ook echt wat mee gaan doen. Dus ik denk ook niet dat ik snel op mijn schreden terug zal keren. Die hoge poten heeft ie niet voor niets.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

De volgende keer wel van die spuitbussen afblijven he. Dat zou zonde van de GSA zijn.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Ik snap het wel.
Elke keer ik zie een 1150GSA te koop rond de 4000euro prijskaartje is mijn GSA-zenuw geprikkeld... maar ik ben te bang nudat ik mijn RT 'precies goed' heb om voorlopig te wisselen vaan paardje.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Marcel 1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Ik heb de 'overstap' van de RT naar de GS al eerder gemaakt. De R1150GS bevalt echt prima (al zou ik graag de blauwe R1200GSA/LC rijden).

Maar het RT-virus is nog niet verdwenen. Vooral als je wat verder weg wilt en een paar honderd kilometer over de Duitse Autobahn wilt knallen. _005 Met 170 km/u met de RT is dat geen enkel probleem. Met de GS is dat 'hard' werken. :roll:
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Als ik de stap naar de GS 6 jaar eerder had gemaakt zou er niet eens een RT-forum geweest zijn . . . . :roll:
Maar geen kwaad woord over de RT, hoor. Zowel -1100- (2x) -1150- (1x) en -1200- (2x) heb ik allemaal mogen bezitten en zijn qua comfort en degelijkheid nog altijd koploper. Maar de GS . . . . tsja wat zal ik zeggen . . . .. _004

€ 15.000/€ 16.000? Als je het snel zegt is het idd niet zoveel . . . . :-)
Mike Philippens schreef:Dus ik ga voor zoiets, ben ik voor 15-16k klaar en heb ik een mooie machine!
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Mike Philippens

Marcel 1200rt schreef:Ik heb de 'overstap' van de RT naar de GS al eerder gemaakt. De R1150GS bevalt echt prima (al zou ik graag de blauwe R1200GSA/LC rijden).

Maar het RT-virus is nog niet verdwenen. Vooral als je wat verder weg wilt en een paar honderd kilometer over de Duitse Autobahn wilt knallen. _005 Met 170 km/u met de RT is dat geen enkel probleem. Met de GS is dat 'hard' werken. :roll:
Ik rij nooit 170... :)
concours
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan

Ongelezen bericht door concours »

Hey Mike, na respectievelijk een R1100RT en een R1150RT te heben gehad, ben ik ook ik begin dit jaar overgestapt op een R1200GSA. Ik ben net terug van een geweldige vakantie door de Dolomieten. Mijn vrouw was mee achterop. De GSA is voor mij DE fiets geworden. Hoog, krachtig, soepel en zo wendbaar. Tot nu toe geen dag spijt van gehad. Maar i kben wel dit dorum trouw gebleven. Altijd leuk om de nieuwe tips en trics te lezen. Uiteraard ook even aangemeld bij de colllega's op
http://www.bmwgsclub.nl/forum/
Zoek een mooie fiets uit en laat ons weten wat het geworden is.
Gr. Hans
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Ik snap die Mike wel, hoor! Mooi, zo'n hoogpoter!
Sta je bij het stoplicht naast een vrachtwagen, kun je zo bij de chauffeur naar binnen kijken en zien dat zijn sexy, harige benen in korte broek, eindigen in dikke sokken met van die zware klompen.......Brrrrrrrrr :O
Maar alle gekheid op een stokje, die GS/GSA's zijn machtig plezierige machines. En qua bescherming hoef je echt niet zoveel in te leveren. Alleen die handkappen in de zomer zijn wat minder..... Voor de rest: niks mis mee!
Geniet ervan en houd ons op de hoogte! -top-
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Mike Philippens

Ik heb gisteren meneer Van Harten blij gemaakt met een aankoop. Volgende week (op dierendag!) ophalen. Een hele mooie 2012 R1200GS-Adventure. Is van een medewerker geweest, een gepensioneerde marinier die het busje rijdt voor Van Harten om motoren te halen en brengen. De man is heeeeeel lief voor de motor geweest; na elke rit afgelikt en er in 2 jaar tijd slechts 10.700km mee gereden. Het is een unieke GS, want een Van Harten Special, ter ere van het 75 jarig bestaan. Striping op de tank en veel zwarte onderdelen. Erg mooi (vind ik zelf dan). En uit de Premium Selectie dus ik heb nog 2 jaar fabrieksgarantie en alles wat daarbij hoort. De kofferset en navihouder gaf voor mij de doorslag tov een andere die ik op het oog had. Heb er nog een topkoffer voor wènig bij bedongen en binnentassen.

Dit is 'm:
Afbeelding

Afbeelding

Het is een GSA, dus dan is bijna per definitie full-option, en hij heeft de nodige Wunderlich meuk. Waar ze bij Van Harten dan weer opgewonden van raakten is de speciale reactiestang (mét titanium boutje!) die ze hebben laten maken. Geen idee of dat enig nut heeft, behalve estetisch. Gelukkig was de eigenaar niet zo gecharmeerd van de herrie van de GS. BMW heeft zoals vele andere fabrikanten een klep geplaatst in de bochten voor de einddemper die pas open gaan boven het bereik van de keuringsinstanties. Vandaar dat ze zo'n herrie gewoon legaal maken. Ze hebben bij deze de klep verwijderd (zie je niets van) en een einddemper van een 2009 GSA geplaatst. Klinkt nu heel beschaafd.
Ohja...die race tankdop gaat eraf. Staat misschien leuk, maar ik vind het onhandig. Bovendien past er dan niet meer zo'n tanktas met quick release op.

Wie alle foto's wil zien, moet hier klikken.
Mike Philippens

japachap schreef:Ik snap het wel.
Elke keer ik zie een 1150GSA te koop rond de 4000euro prijskaartje is mijn GSA-zenuw geprikkeld... maar ik ben te bang nudat ik mijn RT 'precies goed' heb om voorlopig te wisselen vaan paardje.
Dat had ik ook. Maar als je 'eraan toe bent' merk je dat vanzelf wel. Ruim 6 jaar (ik dacht 5, maar het is 6) en 50.000km is het tijd voor iets nieuws.

Ik heb al een afspraak met een vriend (ook GSA rijder) om volgend voorjaar een 2 daagse cursus te gaan doen bij Enduro Park Hechlingen:
[media]sbr5L0zjE_A[/media]
blackers
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Wat een prachtige motor -kwijling- -kwijling- ! Gefeliciteerd met je aankoop en vooral veel plezier!!

[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Wat een mooie motor! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
concours
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan

Ongelezen bericht door concours »

Prachtige motor. Daar ga je zeker veel plezier aan beleven. (Sprak hij uit ervaring)
Eén tip, laat er een binnenspatbord opzetten, anders heb je bij de eerste regenachtige rit een natte motorbroek (sprak hij wederom uit ervaring) Ik ben daar dus achter gekomen tijdens mijn vakantie vorige maand naar de Dolomieten. Doordat er geen achterspatbord op zit, sproeit al het regenwater tegen je achterschokdemper en je accubak aan. Niet alleen is al dat vocht slecht voor je motor, maar je bent ook uren aan het borstelen om de viezigheid overal weer uit te krijgen. Daarnaast wordt je motorbroek nat tot aan je kruis. Ik heb er nu een innerkotflugel (blijft een mooi woord) op gemonteerd en geen centje last meer van opspattend water.
http://www.wunderlich.de/shop/en/inner- ... 009-1.html
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
ruudRTlc
Type: R1200RT/LC
Bijz: Full options, Ztechnik Vstream
Woonplaats of omgeving: Beverwijk

Ongelezen bericht door ruudRTlc »

Heel mooi hoor, prima keus zo'n jonge net ingereden monster!
R1200RT 2012, Lightgrey metallic
R1200RT 2014 LC, Kallistograu metallic mat
Mike Philippens

concours schreef:Prachtige motor. Daar ga je zeker veel plezier aan beleven. (Sprak hij uit ervaring)
Eén tip, laat er een binnenspatbord opzetten, anders heb je bij de eerste regenachtige rit een natte motorbroek (sprak hij wederom uit ervaring) Ik ben daar dus achter gekomen tijdens mijn vakantie vorige maand naar de Dolomieten. Doordat er geen achterspatbord op zit, sproeit al het regenwater tegen je achterschokdemper en je accubak aan. Niet alleen is al dat vocht slecht voor je motor, maar je bent ook uren aan het borstelen om de viezigheid overal weer uit te krijgen. Daarnaast wordt je motorbroek nat tot aan je kruis. Ik heb er nu een innerkotflugel (blijft een mooi woord) op gemonteerd en geen centje last meer van opspattend water.
http://www.wunderlich.de/shop/en/inner- ... 009-1.html
Dank voor de tip! Ik was dat inderdaad al van plan. Net als een extra stuk carteplaat dat op de middenbok zit. Als ik straks over die steenpistes in Marokko dender, moet er geen kei op de kardan komen :)

Ik vind het ook een prachtding (duh!) en ik weet zeker dat het heel veel pret gaat geven. De RT was ook erg leuk en ik heb er al vaker over gedacht om over te stappen, maar op een gegeven moment weet je gewoon dat het tijd is.
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Ben ik de enige de fotos van een RT ziet in plaats van een GSA...? _001
Details, details... _004
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
HenkvanR
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

japachap schreef:
Mike Philippens schreef:

Details, details... _004
Volgens mij staat deze link ook onderin de tekst dan kan je meer foto's zien.
[groet]
HenkvanR -1200-
Jempy

Ongelezen bericht door Jempy »

HenkvanR schreef:
japachap schreef:
Mike Philippens schreef:

Details, details... _004
Volgens mij staat deze link ook onderin de tekst dan kan je meer foto's zien.
Zie: viewtopic.php?f=7&t=9739
Mike Philippens

Ohja...die foto's...het valt niet mee als ICT-er om zoiets ingewikkelds goed te doen. Ik had foto's van de RT met dezelfde naam op Dropbox gezet. Ding zegt natuurlijk niets en overschrijft ze ijskoud. Maar waarom kan ik hier geen post editten? _001 (deze kon ik wel editten, maar die van gisteren niet, weird)

Afbeelding

Afbeelding

Zo dan!
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Prachtige motor Mike...vele plezierige kilometers toegewenst...nu je avatar nog aanpassen! :D
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Mike Philippens

EileRT schreef:nu je avatar nog aanpassen! :D
Bij deze.. ;)
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Gefeliciteerd!
Supermooi!

Ik vond je avonturen op de RT al indrukwekkend.
1 ding is zeker, jij gaat er echt gebruik van maken, in alle opzichten.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Vette bak hoor !

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”