OPGELOST: BMW straft meteen.....!

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

OPGELOST: BMW straft meteen.....!

Ongelezen bericht door WernerB »

Heb ik mezelf de laatste dagen net wat kritisch uitgelaten over BMW, wat denk je dat er gebeurt? Juist! Domme pech! :evil:
Afgelopen maand kreeg mijn RT zijn dure 40.000 km beurt. Waarschijnlijk is daarbij de sensorkabel achter bij de cardanklok, niet goed vastgezet in zijn klemmetje. In elk geval was de kabel eruit gewipt en heeft heerlijk langs de achterremschijf liggen schuren. Gevolg: rode gevaren driehoek in display bleef branden, kilometerteller en snelheidsmeter weigerden dienst.
Ik dacht direct: "God ( in dit geval BMW) straft direct! Daarmee refererend aan mijn kritiek..... :O
Gelukkig overwon mijn gezonde verstand en kwam al snel de doorgesleten draad tegen.
Morgen maar eens de boel demonteren als ik tijd en zin heb. Sensor losmaken, kabel voor een deel strippen en ervoor zorgen dat contact hersteld wordt. En dan hopen dattie het weer doet. Maar dat komt vast goed.

Zo, en dat overdenkend, schenk ik nu buiten op het terras een glas wijn in en steek een mooie sigaar op! _005
Zie trouwens net in mijn mail dat we door Engelse vrienden worden uitgenodigd om even over te komen. Goed plan. We kijken er nu al naar uit! ;)

Morgen weer een dag. Carpe Diem!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: BMW straft meteen.....!

Ongelezen bericht door Franky »

Succes met herstellen en geniet lekker van je wijntje en sigaartje Werner _004
Grts Franky
WernerB

Hebben we inmiddels gedaan, Franky!
Thanks! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Een klein ritje naar degene die het onderhoud uitvoert en vragen om een nieuw kabeltjes zou ik zeggen, iedereen maakt fouten en de juiste bedrijven lossen het ook weer voor je op!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
WernerB

Hoi Bert,
Is inmiddels geregeld en wordt keurig opgelost! Geen vuiltje aan de lucht! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding
Bakkertjebas

Re: OPGELOST: BMW straft meteen.....!

Ongelezen bericht door Bakkertjebas »

Hallo Werner, even uit nieuwsgierigheid, omdat ik alles net zelf heb gedaan aan mijn 40.000 beurt en aan onderdelen 204 euro kwijt was.
Mijn werkzaamheden waren, bougies, olie,(motor,versnellingsbak en cardan) oliefilter, benzinefilter, luchtfilter, kleppen stellen, dynamo riem vervangen.
Remvoeringen controleren, nieuwe klepdekselpakkingen monteren, schoonmaken en accu vol druppelen.
Het duurt een uur om de "carrosserie" te verwijderen, het werk drie en een half uur.
Wat betaalt men tegenwoordig bij de dealer voor een grote beurt?
Groet, Bakkertjebas.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

OFF TOPIC:
Als dat je grote beurt is, zie je toch een belangrijk element over het hoofd; want ik mis het doorspoelen van het remsysteem om je ABS-pomp een nog langer leven te gunnen . . . . :idea: Veel dealers zien dit ook wel over het hoofd . . . . :shock:
Bakkertjebas schreef: Mijn werkzaamheden waren, bougies, olie,(motor,versnellingsbak en cardan) oliefilter, benzinefilter, luchtfilter, kleppen stellen, dynamo riem vervangen. Remvoeringen controleren, nieuwe klepdekselpakkingen monteren, schoonmaken en accu vol druppelen.
Groet, Bakkertjebas.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
WernerB

Dank je wel Jos, voor deze kanttekening en aanvulling!
Bakkertjebas slaat inderdaad een van de belangrijkste items over, nl het doorspoelen van het ABSsysteem! Dit kost je toch zo'n uur werk! Misschien zelfs wat meer. Voorts: ook het synchroniseren van de gaskleppen moet je in het verhaal meenemen!
Maar....jij doet er toch geen uur over om de Tupperware te verwijderen? Eraf en erop: 20 minuten! Misschien moet je nog even oefenen.... ;)
Dapper van je om een groot deel van het onderhoud zelf te doen. Is nog eens leuk ook! _004
Have a nice BMW-day!
WernerB

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”