Wat was jouw eerste motorfiets?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Wat was jouw eerste motorfiets?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik ben benieuwd wat jouw eerste motorfiets was.

'Spelregels' voor dit draadje:
1. Zoek een YouTube video waarin een voorbeeld van je eerste motor in voorkomt en laat deze hier zien.
2. Ik welk jaar had je deze motor.
3. Vertel er eens over.

Ik doe de aftrap:

Jaar: 1970
Motor: Jawa 250/353 uit 1958
Deze motor kocht ik voor Fl. 175,- bij een motorhandelaar op de Stadhouderskade te Amsterdam en heb er m'n A rijbewijs mee behaald. Bijzonderheid: In de binnenlanden van Turkije worden ze nog steeds volop gebruikt.

Jawa 250/353 uit 1958

TIP:
Zo plaats je een YT video op het forum:

Code: Selecteer alles

[media]Xosd0ISyMgY[/media]
Deze code is het laatste gedeelte van de URL.
Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=Xosd0ISyMgY
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Re: Wat was jouw eerste motorfiets?

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Leuk onderwerp Jos _004

Hier heb ik m'n rijbewijs op gehaald 1984. 4½ uur les gehad en in 1x geslaagd. Je kon toen nog met een "L"plaatje(oefenvergunning) rijden binnen je gemeente. Ik woonde toendertijd nog bij m'n ouders in de gemeente Dalen. Grote gemeente qua oppervlakte, en ja het toeren begon al, voordat ik het rijbewijs had ;)
Geweldige periode, samen met vrienden op Suzuki 380 3 cilinder tweetakt en BMW100RS de eerste motorervaringen delen. Rijbewijs binnen. Gelijk met m'n oudste broer op 100RT met tentje op vakantie naar zuid Duitsland en Zwitserland/Italië om daar alle passen te rijden. _004 Big RT Smile
Honda CB400N zilver 1979
[media]lpl0cwqXcIs[/media]
oude gevoelens komen boven
[media]77yePut014g[/media]
Groetjes Joop
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Rijbewijs voor de auto via defensie gehaald wat in burger meteen ook het rijbewijs voor een motor opleverde.

In 1988 de eerste aanschaf (de eerdere 50 en 80cc tel ik maar niet mee), een Yamaha 350 YPVS
[media]MW3Lu3fs0-8[/media]
Grts Franky
HanTeRT
2023
2023
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Mijn eerst motor was een DKW RT 250/2 uit 1953.
Voor het slagen van mijn opleiding heb ik deze motor van mijn ouders in 1975 gekregen. Wat hij gekost heeft, weet ik niet meer. De motor was toen als 22 jaar oud. Op deze motor heb ik mijn motorrijbewijs, in 1975, gehaald.
[media]sHyOTGRwJbE[/media]
Groet,

Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Eigenlijk was mijn eerste motor ook een DKW RT250 als bovenstaande als was de mijne van 1956 maar aangezien ik er uiteindelijk veel aan gewerkt heb deed ik hem toch weg voordat ik erop reed omdat ik een Kawasaki Avenger 350 van 1971 kon kopen van een collega. Op deze motor heb ik een jaar gereden met een oefenvergunning en daarna mijn rijbewijs op gehaald na één rijles. De motor reed als een raket en het was altijd weer leuk om de CB750's achter te laten bij het verkeerslicht.
Deze lijkt heel veel op degene die ik had in 76/77
[media]cAWpKPaDyf8[/media]
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn 1e keer was een H0nda XL250, in 1980.
Gekocht van een dienstmaatje die al terug was naar Nederland.
In welke staat heb ik al eens in een ander draadje uitgebreid beschreven.
Dat werd dus totale revisie, een enorm leermoment maar ik zou het zo weer doen.
[media]PNZ_WfBGAM0[/media]
strik
Woonplaats of omgeving: Zwolle
Contacteer:

Ongelezen bericht door strik »

Een Suzuki 185 cc 2 takt uit 1980. Toen was het nog mogelijk om met 1 rijles je rijbewijs te halen. Eerst even oefenen met je L plaatje binnen je woonplaats.
[media]QY09YE4Q1Ko[/media]
Na anderhalf jaar was deze machine helemaal opgereden. Lekker rijden op de weg en crossen in havens west Amsterdam. Toen nog een groot braakliggend terrein tussen Adam en Haarlem.
Grt Hans
Omdat beelden meer zeggen dan 1000 woorden. https://www.3xfilm.nl/motorcrossfilm-laten-maken
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Mijn eerste motorfiets was een Ducati Elite 200 cc nieuw gekocht in 1965 voor 2295 gulden,18 PK en topsnelheid 135 km.Ik heb veel problemen met deze motorfiets gehad,daarna een BMW R 60 met ENS kuip BJ 1962 gekocht hier heb ik veel plezier aanbeleefd.Gescande foto was mijn Ducati,de ander foto,s heb ik van internet.
Gr-Kees.
[media]EnTYbBbBFA0[/media]
Bijlagen
mijn Ducati  Elite 200 cc 1965.jpg
Kees BMW
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ben begonnen met een proefrijbewijs op een Suzuki T350 van 1971, dit was in 1979 toen ik 17 jaar oud was. Je mocht toen 3 maanden voor je 18 werd een proefrijbewijs aanvragen en in een geselecteerd gebied rijden. Hierna heb ik een Suzuki GS750 gekocht en op afgereden.
[media]B4PvOALfvtc[/media]
blackers
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Mijn eerste motor in eigendom was een K100LT 1990, gekocht in 1995 en gelijk een miskoop van jewelste. 'k zal niet het hele verhaal doen, maar een niet nader te noemen inmiddels ex. dealer uit Almere verkocht mij een keurige motor met 45.000km op de teller. Eén bak ellende. Uiteindelijk bleek het een ex. politie-motor te zijn uit Engeland met ruim 61.000mijl op de teller. En, een niet onbelangrijk detail, dit heerschap had de motor op zijn privé-naam - en dus niet als bmw-dealer - gekocht op een veiling en deze gewoon in de showroom gezet. Een willekeurige klant, ik bijvoorbeeld, heeft niet in de gaten dat je een motor koopt van de privépersoon i.p.v. een dealer. Twee uur voor de zitting voor de rechtbank - ik had er natuurlijk een zaak van gemaakt - haalde de dealer bakzeil en bood mij via zijn advocaat aan om de motor voor het aankoopbedrag terug te nemen. Uiteraard ben ik akkoord gegaan ook al moest ik mijn advocaat ruim 4500 gulden betalen. Een dure les.
[media]wYPTCtc6h8o[/media]
[groet]
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Honda CB 450 Nighthawk

[media]QChYij3Cav4[/media]
Laatst gewijzigd door doov650 op 23 sep 2014, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door bmwalter »

Na een kort avontuur met een Matchless 350 was dit mijn eerste trots: nieuw gekocht, van die Yamaha knipperbollen er op, olie en brandstof in de tank en lol beleven. Wat een ellendeding. Was blij dat ik hem binnen 6 maanden total loss reed. Daar had ik wel een gebroken enkel voor over. Van de uitkering van de verzekering mijn eerste BMW gekocht: een R69S met Mazorchi voorvork. Had ik die maar gehouden....
[media]TetUDxvBd28[/media]
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
easy_louis

Ongelezen bericht door easy_louis »

1967, een gebruikte kanariegele Vespa....

150 cc maar een partij lol!
Een oefenvergunning was een inschrijving bij een rijschool en dan kreeg je het papiertje. In die tijd niks geen 'L' of zo, gewoon rijden.
Het was een beperkte straal van je woonadres iets van 20km, dus vooralsnog kon je je lol op.
De kick starter was van een beroerd soort aluminium, en zeker als er ook maar iets speling op kwam, waren de tandje in no-time weg. Maar ja, op die leeftijd was even aanduwen en erop springen niks bijzonders. Ga ik met een RT toch echt niet proberen!
Rijles:1. Sommigen beweren dat dit nog steeds te zien is :lol:
Portofoon of dergelijke nog nooit van gehoord, de examinator reed in zijn auto (droog, het regende bij het examen als een gek...) achter je aan en de bedoeling was dat je de route reed zoals aangegeven, rustpunt voor volgende deel enz. Bij de eerste tussenstop had hij medelijden met een drijfnatte leerling en besloot dat hij wel gezien had dat het goed ging.
Je reed zonder helm, daar was toen allemaal nog geen sprake van.
Onbezonnen.... korte broek, geen helm, samen naar het strand. De rijkspolitie reed toentertijd nog in open Porsches en liet ons stoppen: bijna 110 km en dan zo gekleed, ik werd wat vermanend toegesproken.
Maar ondertussen allemaal al weer lang geleden!
marcel72
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

Mijn eerste was een Yamaha FJ1200.
Gekocht in 1994 en gereden tot 2001-2002.
Heerlijke motor. Enorm veel kracht vanaf +/- 1700 toeren.
Krauser kofferset erop en er kon bergen aan bagage mee.
Een weekendje Oostenrijk kwam dan ook wel eens voor..... :D

Blauw vond ik mooier, maar gezien mijn beperkte budget van toen had ik niet veel keus.
[media]KX0cJbYj3V4[/media]
Laatst gewijzigd door marcel72 op 17 apr 2015, 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Rein

Ongelezen bericht door Rein »

Dit was mijn eerste een BSA 250cc starfire uit 1947,erg trots was ik want pas 16jaar en gekocht voor 50 gulden, verdiend met een baantje s'avonds als schoonmaker van de kantoren.Hij liep perfekt voor zolang het duurde,want de politie kreeg mij na een tijdje te pakken en weg BSA in beslag genomen.
Hij had geen achterveren die zaten in het zadel en de max.snelheid was 85km en dan moest je oppassen want dan begonnen de kleppen te zweven.Dat gaf een enorme knal uit de uitlaat (compleet met vlam).Hierna zijn nog vele gevolgd en nu dus de R850R rijd wel beter!

https://www.youtube.com/results?search_ ... rfire+1947
zadkine
Bijz: Antraciet
Woonplaats of omgeving: Twente

Ongelezen bericht door zadkine »

ik doe niet mee met plaatjes.....mijn eerste motor is tevens mijn huidige motor (1100RT). Heb hem nu bijna 2 jaar, net als mijn rijbewijs.
En die was te zien in het voorjaar bij de toertocht.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Mijn eerste motor was een Jawa CZ 150 uit 1955. Niet zo mooi als op het filmpje, hij was volledig gechopped, zag er dus eigenlijk niet uit. Heb hem terug gebouwd naar iets wat meer op een gewone motorfiets leek. Had overigens geen idee hoe hij er ooit uitgezien had, internet bestond niet etc. Heb er een jaar op gereden, veel aan gesleuteld en aan verspijkerd en uiteindelijk kado gedaan aan een knul die er mee wilde crossen.

De tweede motor was mijn BMW R25, die heb ik nog steeds en staat nu weer bij mijn broer om wat elektrische problemen op te lossen, heeft hij ook geen verstand van maar je moet wat niet waar :cry:

Zal nog eens een foto opzoeken van 'mijn' Jawa CZ 150, zo was hij dus .......
[media]D0DjGDP4lRQ[/media]
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Ik ben van na het tijdperk 'oefenvergunning' dus eerst rijbewijs halen en daarna een motor kopen. Mijn eerste motor was een Honda CX500. Een geweldige motor met een dwarsgeplaatste V-twin, zoals je verder volgens mij alleen bij Moto Guzzi ziet. Er zat een Vetter Windjammerkuip op, en later heb ik er zelf een tweedehands Krauser kofferset bijgekocht (en ging het al lekker op een BMW lijken _005 )

hier een vergelijkbaar exemplaar, met kuip en kofferset
[media]Qwh9_JkaDTg[/media]
Maar hier een mooi filmpje met aandacht voor het prachtige motorblok.
[media]UrB7RFfg6P4[/media]
Uiteindelijk heb ik na deze motor een aantal jaren 4cilinder gereden maar miste daarbij toch de motorbeleving van dat blok. En mijn toenmalige motorleverancier adviseerde mij om te kijken naar óf een Guzzi óf een BMW boxer. En ja, dat laatste is het geworden dus _oo_

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
GiSmo
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Parel van de Veluwe

Ongelezen bericht door GiSmo »

Mijn eerste motorfiets was een Suzuki GT 750 (2 takt waterorgel noemden ze dat toen...)
Ik was bijna 17 en kocht hem van mijn broer. Die had hem nieuw gekocht op de Marnixstraat in Amsterdam en was het motorrijden na een jaar zat. Ik mocht hem, bijna gloednieuw, voor een zacht prijsje overnemen.

Daarna begon het wachten. De Suzuki werd bijna wekelijks gepoetst en het jaar tot ik 18 werd, duurde ongeveer een eeuw. Ik weet nog dat ik hem eens in een onbezonnen weekend, toen ik alleen thuis was, uit de schuur heb gehaald om een rondje te rijden. Zelf reed ik toen nog op een Sparta bromfiets met een JLO blokje. Daar bezorgde ik de krant mee.

Ik schrok me compleet het apelazarus van het vermogen van de Suzuki en heb hem meteen maar weer teruggezet in de schuur, bang dat de buren het aan mijn ouders zouden vertellen....

Uiteindelijk heb ik op mijn 18e verjaardag bij bureau Bijzondere Wetten op de Overtoom in Amsterdam een oefenvergunning gehaald. L plaatje achterop en je kon drie maanden "oefenen". Niet in de spits, binnen de gemeentegrenzen van Amsterdam en niet op de Ring. Aan het vermogen was ik daarna redelijk snel gewend. En ach wat was het nou helemaal? Ik geloof zo'n 75 PK. Nu weet ik dat de Suzuki vreselijk slechte remmen had en een beroerde wegligging, maar destijds was hij het natuurlijk helemaal. Aaaaahhhhhhh dat geluid van zo'n ding. Als ik het filmpje bekijk en beluister krijg ik er nog steeds een kick van! En ach, wat een prachtige jaren heb ik gehad met deze motor. Eerlijk gezegd denk ik er met weemoed aan terug, ik wou dat ik hem nog had......... XH-58-64 hij is helaas gesloopt zag ik bij de RDW.
[media]Vp0MkrxGC4M[/media]
Suzuki GT-750, Honda CX-500, BMW R100RS, Kawasaki ZZR-600, Ducati 900SS, BMW R1150GS, BMW R1150RT, BMW R1150GS
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

cdraaisma schreef:Mijn eerste motorfiets was een Ducati Elite 200 cc nieuw gekocht in 1965 voor 2295 gulden,18 PK en topsnelheid 135 km.Ik heb veel problemen met deze motorfiets gehad,daarna een BMW R 60 met ENS kuip BJ 1962 gekocht hier heb ik veel plezier aanbeleefd.Gescande foto was mijn Ducati,de ander foto,s heb ik van internet.
Gr-Kees.
[media]Jk0VSR9LmPQ[/media]
Mijn was een 1965 160cc Ducati Monza. Het was geweldig.
Gr. Kenny
OnlineX
Bijz: Glacier Green
Woonplaats of omgeving: Putten

Yamaha XS 400 Seca

Ongelezen bericht door OnlineX »

Dat was mijn eerste motorfiets.
Gekocht in 1996 toen ik op verlof van mijn uitzending in Bosnië even in Nederland was.
Een vriend van me had net een andere gekocht en wilde mij deze wel voor een zacht prijsje overdoen ;)
Leuk voor als ik bij terugkomst van de missie eens wat zou willen ontspannen 8)_

Een beetje beeld en geluid er bij:
[media]1PZi0mF3vxM[/media]
Ik had dezelfde kleur als deze, geloof dat het Candy Apple Red heette.

Licht en handzaam, ideaal voor als je nog niet zo heel veel ervaring hebt.
[groet],

HelmeRT (zonder "T") ;)

1- Yamaha XS 400
2 - Yamaha XJ 900
3 - Honda PC 800
4 - Yamaha Majesty
5 - Yamaha DragStar 650 Classic
6 - Yamaha Virago 535
7 - Suzuki Intruder 800
8 - Yamaha DragStar 650 Classic
9 - BMW -1100-
Beamer63
Bijz: R Nine T Racer

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Mijn eerste motorfiets was een Suzuki GS 550 l.
Gekocht in 1985 voor 2000 gulden.
De hele winter aan gewerkt en opgeknapt en zag er uiteindelijk uit als nieuw.
Toen hij klaar was in februari 1986 kreeg ik een bod van een liefhebber van 3500 gulden.
Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht deze motor te verkopen waaraan ik de hele winter had gewerkt! -naughty-

In september 1986 kochten wij een huis en had ik besloten de motor te verkopen om wat extra's te kunnen bedsteden aan ons huis.
De motor te koop gezet en met veel pijn en moeite er Oia 2000 gulden voor gekregen.
Ik kon mij wel voor mijn kop slaan .....

( Krijg geen plaatje bijgevoegd dan maar zo )
[media]IA-OUa9I3ZY[/media]
Peter
bolrob
Bijz: R1100RS
Woonplaats of omgeving: Zutphen

Ongelezen bericht door bolrob »

Een Honda XR500. Helemaal het mannetje voor 2300 gulden. Kickstarter in de juiste stand zetten (anders zat je knie vast onder het stuur) en d'r hard langs trappen. Geen toerenteller en kilometerteller en je moest je hand uitsteken bij het afslaan. Mooi was die tijd
[media]ONhrC9OMDec[/media]
Gr. Rob
PieteRT

Ongelezen bericht door PieteRT »

Hallo Forum vrienden

Mijn eerste brommer was eigenlijk een motor, maar mijn eerste echte motor was een Yamaha XS 750. Heerlijke motor die driecilinder. met veel plezier op gereden, maar ook helaas veel aan moeten sleutelen. (cardan en versnellingsbak gereviseerd). Er zat een elektrische start op maar die heb ik nooit gebruikt, want wat is er nu mooier dan een motor met luide knal aan te kicken. Helaas kwam er op een gegeven moment zoveel onderhoud aan dat werd besloten hem te verkopen en uit te kijken naar een andere motor. En dit werd ?........... jawel een XS 750.
[media]YvXch8EtADg[/media]
vr gr. Pieter
JM1100RT
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Eindhoven

Ongelezen bericht door JM1100RT »

Filmpjes van mijn 1e 2 motoren staan er al.
Suzuki 185 cc 2 takt (incl oefenvergunning en afrijden met de examinator in de auto erachter als hierboven allemaal al door anderen meegemaakt en verhaald)

en vervolgens na 1 jaartje een Honda CX 500 - fijne motor, behalve als hij langer had gestaan. Dan startte hij alleen met behulp van startgas (rook lekker - door de ether) en een starthulpje van de autoaccu.
Naar Venetië - eerst alleen, later nog eens met mijn huidige echtgenote achterop (die al bij Utrecht last kreeg van zadelpijn!) :lol: .
[groet] JM -1100-
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Jammer dat het hier zo stil wordt . . . . :O

Ik ben benieuwd wat jouw eerste motorfiets was.

'Spelregels' voor dit draadje:
1. Zoek een YouTube video waarin een voorbeeld van je eerste motor in voorkomt en laat deze hier zien.
2. Ik welk jaar had je deze motor.
3. Vertel er eens over.

Jos WRSM
Zwiety
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Ongelezen bericht door Zwiety »

OK ok, omdat je zo aandringt ;)

[media]-gA2N4WiLKo[/media]

Mijn eerste motor was een '90 BMW K100rs 16V zonder ABS. Kleur Perlweisse met blauwe bies.
Kennis van me was in een polder iets te hard rechtdoor gereden waar de polderweg juist 90gr van koers veranderde. Gevolg was aardig wat schade (gelukkig geen persoonlijke) en het besluit om de fiets maar weg te doen. Een vriend van me vondt het een leuk sleutelproject en restaureerde de Beemer weer in oude staat.
In het bijgevoegde filmpje mist alleen het witte kuipdeel onder het motorblok.

Ik kocht deze in 1998 en heb er met veel plezier op gereden. Reden dat ik hem verkocht was het gemis aan ABS. Ik kwam erachter dat mijn schrikreactie de voorrem volledig doet inknijpen met blokkered voorwiel tot gevolg. Gelukkig wel de tegenwoordigheid van geest houdend om op tijd weer te lossen om onderuit remmen te voorkomen..... :$

In 2002 liep ik tegen een '97 K1200rs met ABS (geel grijs geblokt) aan .... Big RT Smile
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Rijbewijs gehaald in 1992.
Eerste motor was een Honda Magna V45 (VF750C) Canadese import.
Motor gekocht in 1993 en 7 jaar op gereden.
[media]btkBYIGa11E[/media]
Luc
Martin7007
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Woonplaats of omgeving: Doetinchem

Ongelezen bericht door Martin7007 »

In 1982 voor 300 gulden een Kawasaki S2 350cc tweetakt motor uit 1972 gekocht. Zonder enige les kon ik hiermee op mijn proefrijbewijzen binnen de gemeentegrenzen van Amstelveen en Amsterdam rijden. Was een behoorlijke stap van een standaard brommer o.a. Honda SS50 en diverse Peugeots naar de Kawa. De Kawa was onder andere gebruikt om mee op het circuit van Zandvoort te racen.
De originele dempers ontbraken en waren vervangen door plaatjes met een buisje en enkele pannensponsjes. Door de herrie regelmatig door de politie aan de kant gezet, ook de optie van opschakelen en met weinig toeren rijden was geen optie, dan werd ik weer aan de kant gezet i.v.m. de hoeveelheid rook :evil: Meestal veel leuke reacties van die dienders over dit in der tijd beroemde / beruchte type.
Deze motoren waren er bekend om dat de middelste cilinder onvoldoende koeling kreeg en warm liep. Is ook mij 2 maal gebeurt 1x bij het oprijden van de A10 met 90km/uur en 1x maal met 140 km/uur. gelukkig beschikte ik in ieder geval in die tijd over een snelle reflex in mijn linker hand.
Uiteindelijk heeft deze motor het niet gered tot aan het rijbewijs, weet ook niet wat de reactie van het CBR was geweest als ik hiermee op was gegaan voor het rij examen.
[media]B_Z9deFXbvI[/media]
Was wel de motor waardoor ik het motorvirus heb opgelopen :mrgreen:
Mik Figaro
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Haaglanden

Ongelezen bericht door Mik Figaro »

Mijn eerste motor was een Yamaha Virago XV1100. Mijn nickname herinnert er nog aan.

In 9 jaar tijd 55000 kilometer mee gereden, daarna overgestapt op een K1100LT.

Ik was destijds op zoek naar een 750, maar liep toen tegen de 1100 aan. Deze was ruim boven budget, maar elke cent welbesteed.
[media]a5GpqfkVOHI[/media]
Groeten,
Michel

BMW K75RT Ultima 1997 2017 -
BMW K75RT 1995 2016 -
Honda VT1100C3 Aero 1998 - Goofy from the US of A 2010 -
Ex: BMW R1200RT 2007 - Die Graue 2014 - 2016
Ex: BMW K1100LT 1997 2003 - 2014
Ex: Yamaha XV1100 1991 1994 - 2003
Chris Wils
Land: België
Woonplaats of omgeving: Gierle

Ongelezen bericht door Chris Wils »

Hallo.
Na wat brommertjes,in 1980 een Honda XL 250 gekocht,nieuw,
en op 18 maanden tijd 40.000 km mee gereden,daarna,in 1982,
een BMW R 100 CS,gekocht en sindsdien altijd BMW gereden.
Mijn toemalige vriendin dreigde er mee om de relatie te stoppen,
als ik een motor zou kopen. Ik kocht die Honda,en zij was weg.
Na de Honda nog 4 BMW,s gehad,en 3 Harley,s( maar geen vriendin
meer gehad).
Salu.
Chris.
[media]aX-hbgJIXuk[/media]
Vorie
Woonplaats of omgeving: Genemuiden

Ongelezen bericht door Vorie »

in 2008 heb ik pas mijn rijbewijs gehaald. Mijn eerste motor was een Suzuki Intruder VS700. Al snel kwam ik er achter dat dit absoluut niet de motor voor mij was. Ik kreeg last van mijn rug en hield het maar goed een half uur uit. Ook voor het netjes schoonpoetsen bleek ik niet in de wieg gelegd.... ;) . Na anderhalf jaar heb ik hem dan toch maar ingeruild voor mijn huidige 1100RT. Het zal niemand verbazen dat ik daar nog geen minuut spijt van heb gehad Big RT Smile
[media]45qLBd3Mx3w[/media]
groeten, Coen
Maarten1985

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

MIjn allereerste motor was een BMW R 1200 RT, bouwjaar 2006. Ik had deze gekocht in het voorjaar van 2011 op aanraden van mijn broer die zelf 6 maanden eerder het 2010 model had gekocht en daar zeer over te spreken was. Ik heb er uitendelijk bijna 3 jaar en 138.000km mee gereden voordat ik de overstap maakte naar de BMW R 1200 RT LC uit 2014 waarmee ik ook erg tevreden ben.

Mijn BMW R 1200 RT vond ik altijd wel wat speciaal. Vooral de kleuren: grafiet zwart met eveneens grafiet zwarte accenten (onderkuip) terwijl de standaard kleurstelling grafiet zwart en lichtgrijs is.

Even een foto van het internet geplukt:

Afbeelding

Er zijn veel YouTube filmpjes van de BMW R 1200 RT, ongeacht het bouwjaar. Maar van mijn eigen motor zijn er niet zoveel, zeker niet al rijdend. Het volgende filmpje is er één van mijn motor en ikzelf terwijl ik het praktijk examen aan het oefenen ben op een parking. Het filmpje vind ik wel speciaal, omdat het mijn RT in zijn gloriedagen toont en toen motorrijden nog heel erg nieuw voor me was.

[media]pj03rF4bxrU[/media]
RoDe

Ongelezen bericht door RoDe »

Mijn eerste was pas in 2001.
Een Rode Suzuki GSF 600 uit 1998.
Poetsen als een waanzinnige natuurlijk, en dan toch de uitlaat afbreken.
Heb er 3 jaar ervaring mee opgedaan en hem toen ingeruild voor iets sportievers.

[media]4Kx9Gvkbxhs[/media]

Echter zonder koffert.
RobNIJ
Woonplaats of omgeving: Nijmegen

Ongelezen bericht door RobNIJ »

Mijn eerste motor was een Honda VF700 Sabre, de vorige eigenaar had er een kuip op gezet. Uiteindelijk bleek het een miskoop te zijn geweest, veel technische mankementen.
Filmpje van dit model heb ik niet gevonden, foto"s kun je zien op mijn pagina:
http://www.fam-duinkerken.nl/motor/sabrefotos.htm
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik heb wel een video (zonder kuip dan) gevonden Rob :O
[media]MAxdvweC_a0[/media]
RobNIJ schreef:Mijn eerste motor was een Honda VF700 Sabre, de vorige eigenaar had er een kuip op gezet. Uiteindelijk bleek het een miskoop te zijn geweest, veel technische mankementen.
Filmpje van dit model heb ik niet gevonden, foto"s kun je zien op mijn pagina:
http://www.fam-duinkerken.nl/motor/sabrefotos.htm
Rob
Jos WRSM
VOS85

Ongelezen bericht door VOS85 »

[media]MkbJp_5Ehrc[/media]
11 jaar geleden was mijn eerste motor een kawasaki zzr 250 op 25kw kenteken. op dat moment hopeloos verliefd op zeeuws meisje en een jaar lang elk weekend, zolang het niet vroor naar zeeland heen en weer vanaf de veluwe geweldige tijd compleet verkrampt en kapot van het trillen van het te kleine motortje wat constant hard moest werken om met bepakking de 130 te halen.

Kort daarna overgestapt op een vulcan 750 gevolgd door een periode zonder motor en vrouw :$
Vervolgens via een vriend aan een suzuki gsx550 EF gekomen met snel daarna de eerste beemer een 850RT en meteen besmet na een bedrijfs ongeval de schouder uit de kom gehad en weer motorloos verder inmiddels :cry: via een intruder gelukkig weer op een bmw 1100RT _oo_
jerci

Ongelezen bericht door jerci »

sinds kort mijn rijbewijs en mijn eerste motor is een bmw -850- van 1999(filmpje is van de -1100- ) de kleur is wel hetzelfde Big RT Smile
heb de motor gevonden via internet gevonden ik wou graag de -850- omdat deze het minst last heeft kfr.
[media]sk-mlOSrG5A[/media]
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Voor het behalen van mijn A-rijbewijs stond de Honda PC 800 (Pacific Coast) al op me te wachten.
Afbeelding
De mijne was er een van het eerste model in Pearle white uit 1989.
Oorspronkelijk was de PC 800 ontworpen voor de Amerikaanse markt om de forens uit de auto te krijgen en op de motor te rijden (met alle comfort van de auto).
Via het grijze importcircuit in 1996 op de Nederlandse weg gezet.

Door de een geliefd, door de ander verafschuwd.

Door zijn lage zwaartepunt een prima beginnersmotor.
Met een vertrouwd Japans smooth schakelende versnellingsbak, 2 cilinder V-twin en de minigoldwing kenmerken een heel aardige motorfiets met zeer veel bergruimte.
Ging onder vele bijnamen door het leven zoals tupperware, chemisch toilet, ijscocar. Geloof me heb ze allemaal gehoord :D .

Zwakke punten van de PC800, doorrottende achterbrug en uitlaat collectorpot, en de matige (te harde) kwaliteit van het kunststof van de plaatdelen.
Bij de- en montage van de plaatdelen breken er altijd bevestigingslipjes af.
[media]10Yh4UvoXbY[/media]
Na 2 jaar de PC bereden te hebben maakte ik de overstap naar de BMW R1100RT,
welke na 9 jaar aanstaande zaterdag van eigenaar gaat wisselen en plaats gaat maken voor mijn nieuwe speeltje.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Toch wel weer een RT neem ik aan . . . :oops:
Walter schreef: Na 2 jaar bereden te hebben maakte ik de overstap naar de BMW R1100RT,
welke na 9 jaar aanstaande zaterdag van eigenaar gaat wisselen en plaats gaat maken voor mijn nieuwe speeltje.
Jos WRSM
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Jos WRSM schreef:Toch wel weer een RT neem ik aan . . . :oops:
Walter schreef: Na 2 jaar bereden te hebben maakte ik de overstap naar de BMW R1100RT,
Deze topic gaat over je eerste motor en niet de volgende, dus wilt u wel on-topic blijven mijnheer WRSM -naughty- :D :D :D
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
telekraan
Type: R1250RT
Bijz: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Egmond aan Zee
Contacteer:

Ongelezen bericht door telekraan »

[media]R4fGkw3sN-8[/media]
bij deze de link naar mijn eerste motor gekocht in 1979 nog geen rijbewijs maar wel rijden he stiekem even erop weg je kent dat wel.
pracht fiets lekker toeren 4 in 1 eronder van " marshall" zonder demper herrie dat maken moest dat ding.
later er en ander achterbrug in gezet van Lazer met conische lagers en een smeernippel erin gemaakt zodat je dat gewiebel onder je kont kwijt was als je door een bocht ging.
Veel plezier mee beleefd, afgereden heb ik als zovelen na 1 uurtje les de rijschoolhouder vroeg alleen kan je op een schakelbrommer rijden en zo ja, zal ik gelijk je examen aanvragen.
Ik reedt toen op zo een nep Harley ik moet eens opzoeken wat het was, genaamd Harley Davidson maar gemaakt in Italie een off the road van 175 cc volgens mij een Cagiva of Aprilla of zoiets.
weet nog dat er een mijlen teller op zat wist ik veel, zegt de instructeur hoe hard mag je in de stad ik zeg 50 reed ik toch !
Ja zegt hij maar alleen het was 50 MIJL
En hierna nog meer moteren gehad van diverse pluimage todat ik een jaar of 7 een BMW K75 kocht en daarna een R1150RT dacht dat Bmw een ouwe lullen motor was tot dan, maar nu weet ik beter ben er nu zelf een maar de motor is volgens mij een puber.
Maar genoeg nu weer rijden toeren en plezier hebben op de -1150-
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Walter schreef:
Jos WRSM schreef:Toch wel weer een RT neem ik aan . . . :oops:
Deze topic gaat over je eerste motor en niet de volgende, dus wilt u wel on-topic blijven mijnheer WRSM -naughty-
Ik voel een 'move' aan komen... :O Alvast veel plezier bij het ophalen Walter!

[groet]

Bert M
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
R1nus
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.

Ongelezen bericht door R1nus »

Mijn eerste motorfiets was een Honda CB450s.
[media]9NMwreG7PNo[/media]
Deze gekocht in 1990 en Het eerste jaar probleemloos gereden.
Na ongeveer een jaar maakte de Honda een geluid vergelijkbaar met de toenmalige dieselauto's.
Het bedrijf waar ik motor heb gekocht heeft dit gerepareerd en vertelde mij dat er iets stuk was wat onderin het motorblok zit en alleen via de bovenzijde berijdbaar is.
Dit was een reparatie van zo'n fl 1500,00.
Dit is het tweede jaar nog twee keer voorgekomen.
Daarna heb ik deze motor ingeruild.

Ik heb veel toerritten gereden met met deze motor en gebruikte deze ook voor woon-werkverkeer.
Met die Honda heb ik in 1991 ook meegereden met de Midzomernachttoer van de KNMV.
Dat was een toerrit waarbij je zaterdagavond start met rijden en met de zo'n mee rijd naar de kust en daarna door rijd naar het oosten van het land om met het opkomen van de zo'n weer naar het westen rijd meidemonstratie in je rug naar de finisch. Onderweg heb ja dan 3 spempelpunten waarde wat te eten en drinken krijgt en er waren ook 3 tankstations speciaal open in de nacht voor alle (1500) motorrijders.
De rit zelf was ongeveer 750 km en als je weer thuis was had je in een nacht ongeveer 1000 km gereden.

De Honda was zonder kuipje en heb er een Speed7 kuipje opgezet. Deze was zilvergrijs net als mijn Honda.
Aan de zijkanten van het stuurkuipje zaten stickers van Speed7. Hier overheen heb ik een paar stickers van Honda geplakt en het leek net of het een echt Honda onderdeel was.

Op onderstaande foto zie je mijn hele motor geschiedenis.
Honda CB450s zonder stuurkuipje,
Dezelfde CB450s met stuurkuipje,
Bmw K75s met grote kofferzet.
Dezelfde K75s met kleine kofferzet,
Dezelfde K75s gedemonteerd (was economisch Total loss)
Bmw K75rt, heb ik nog als pekelfiets,
Bmw R1150rt, van mijn vader overgenomen,
Bmw R1200rt huidige toermotor en voor woon-werkverkeer.
De laatste foto ben ik, gemaakt door m'n vader.
alle motoren.jpg
alle motoren.jpg (98.6 KiB) 381 keer bekeken
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Ha Rinus,

dit geldt toch voor ons allemaal :mrgreen:
De laatste foto ben ik, gemaakt door m'n vader.
Groet, Aad
Stoor

Ongelezen bericht door Stoor »

Mijn eerste motor was toen ik nog 17 was (1980) een Honda CB 350.
Aangezien ik mijn leeftijd toen nog mee had kon ik een proefrijbewijs halen en rijden, 5 motor rijlesjes en hup het rijbewijs.
Vervolgens nog een aantal honda's gehad en mijn laatste motoren waren BMW K 75s, R 1100 RT en nu een R 1150 RT.
O ja op die Honda zat ook een kuip, heel snel verwijdert wat vond ik dat oudbollig...
Honda 350cb klein.jpg
theridingman

Ongelezen bericht door theridingman »

https://www.youtube.com/watch?v=BWwV0uUkmls

Mijn allereerste motor, kawasaki gpz 500s. Gekocht in occasie in 2001 toen ik mijn motorrijbewijs net haalde. Was toen al een motor van bouwjaar eind de jaren 80 (ik dacht 1987) en dus al een oud beestje. Maar reed prima voor mijn eerste 5000km ervaring mee op te doen. Vorige eigenaar was er al eens mee gevallen, beschadiging op de uitlaat, andere spiegel,... maar daar was de prijs ook naar en technisch reed die prima. Was een prima beginners motor, maar toch blij toen ik hem inruilde voor een Suzuki V-strom, was een grote verbetering op alle vlakken voor mij.
Wigo
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Wigo »

Mijn eerste motorfiets was een Honda CB550F bordeaux rood van kleur, kenteken XU-93-49.
Bouwjaar was 1977. Ik heb de motor in 1981 gekocht voor 2500 gulden bij Floor Verbrugge in De Hoef.
Ik ben nooit in het bezit geweest van een bromfiets dus de eerste kilometers waren best wel spannend.
Een gevoel wat ik in ieder geval nooit meer zal vergeten.
Het was inderdaad in de tijd van de oefenvergunningen en L plaatjes.
Ik heb er veel plezier van gehad maar heb hem ook wel eens vervloekt.
Als je met de motor in de regen reed dan vielen 1 voor 1 de cilinders uit.
Droogde het op, dan kwamen ook de cilinders weer terug.
Verder kan ik me nog herinneren dat ik ooit eens een half uur geprobeerd heb om het kreng aan te duwen.
Bleek dat ik ongemerkt het schakelaartje van de noodstop had omgezet.
Zo een foutje maak je niet snel een tweede keer.
Motorhistorie: cb550f, cb750kz, cx500c, vf700c, k75, r850r, r1100rt, r1150rt, r1200gs, k75, k75rt, r1150rt, r1200rt
Nu r1200rt lc
Ton1959
Bijz: R80

Ongelezen bericht door Ton1959 »

vioma schreef:Mijn eerste motor kocht ik in 1972
https://www.youtube.com/watch?v=Pa-8n_o8MB4
Ik vind die Triumph ook wel iets. Maar de Indian heeft ook wat.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”