Mijn eerste motorfiets was een Honda CB450s.
[media]9NMwreG7PNo[/media]
Deze gekocht in 1990 en Het eerste jaar probleemloos gereden.
Na ongeveer een jaar maakte de Honda een geluid vergelijkbaar met de toenmalige dieselauto's.
Het bedrijf waar ik motor heb gekocht heeft dit gerepareerd en vertelde mij dat er iets stuk was wat onderin het motorblok zit en alleen via de bovenzijde berijdbaar is.
Dit was een reparatie van zo'n fl 1500,00.
Dit is het tweede jaar nog twee keer voorgekomen.
Daarna heb ik deze motor ingeruild.
Ik heb veel toerritten gereden met met deze motor en gebruikte deze ook voor woon-werkverkeer.
Met die Honda heb ik in 1991 ook meegereden met de Midzomernachttoer van de KNMV.
Dat was een toerrit waarbij je zaterdagavond start met rijden en met de zo'n mee rijd naar de kust en daarna door rijd naar het oosten van het land om met het opkomen van de zo'n weer naar het westen rijd meidemonstratie in je rug naar de finisch. Onderweg heb ja dan 3 spempelpunten waarde wat te eten en drinken krijgt en er waren ook 3 tankstations speciaal open in de nacht voor alle (1500) motorrijders.
De rit zelf was ongeveer 750 km en als je weer thuis was had je in een nacht ongeveer 1000 km gereden.
De Honda was zonder kuipje en heb er een Speed7 kuipje opgezet. Deze was zilvergrijs net als mijn Honda.
Aan de zijkanten van het stuurkuipje zaten stickers van Speed7. Hier overheen heb ik een paar stickers van Honda geplakt en het leek net of het een echt Honda onderdeel was.
Op onderstaande foto zie je mijn hele motor geschiedenis.
Honda CB450s zonder stuurkuipje,
Dezelfde CB450s met stuurkuipje,
Bmw K75s met grote kofferzet.
Dezelfde K75s met kleine kofferzet,
Dezelfde K75s gedemonteerd (was economisch Total loss)
Bmw K75rt, heb ik nog als pekelfiets,
Bmw R1150rt, van mijn vader overgenomen,
Bmw R1200rt huidige toermotor en voor woon-werkverkeer.
De laatste foto ben ik, gemaakt door m'n vader.

- alle motoren.jpg (98.6 KiB) 381 keer bekeken
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.