R1200 RT Mike
Moderator: RT_Patrick
- mikanos
- Type: R1200RT
- Land: Zuid-Holland
- Woonplaats of omgeving: Gorinchem
R1200 RT Mike
Vandaag mijn RT gelijk even gewassen en gepoetst.
Heb gelijk een paar mooie foto's gemaakt.
Ik twijfel nog welke koffers ik ga gebruiken.
Of alleen de top koffer of de 2 zij-koffers.
Met de 2 zij-koffers kan ik net aan door de brandgang heen.
Heb gelijk een paar mooie foto's gemaakt.
Ik twijfel nog welke koffers ik ga gebruiken.
Of alleen de top koffer of de 2 zij-koffers.
Met de 2 zij-koffers kan ik net aan door de brandgang heen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2014-Heden BMW R1200 RT, Full options
2009 - 2014 Honda VFR uit 2002
-
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Re: R1200 RT Mike
Mooie brommer hoor, cilinders goed beschermd
Zou zonde zijn in de brandgang een kras op te lopen.
Anderszins vind ik zijkoffers op een RT horen, zonder is ze bijna "naakt".
Ronald

Zou zonde zijn in de brandgang een kras op te lopen.
Anderszins vind ik zijkoffers op een RT horen, zonder is ze bijna "naakt".
Ronald
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Idd zonde als er krassen op komen, persoonlijk vind ik met koffers het mooiste en compleet 

Grts Franky
Ik worstel, letterlijk, met krek hetzelfde probleem.
Er zijn een aantal oplossingen mogelijk tegen het krassen van de zijkoffers:
- De bumper-beschermers van Herrn. BMW
(onderdeelnummer 71607693675 & 71607693676)
- De kofferbeschermingsfolie van (bijvoorbeeld) Herrn BMW
(onderdeelnummer 71607714329)
- Plattere deksels (bijvoorbeeld van NedPlex) monteren op de zijkoffers.
Ik heb gekozen voor de laatste oplossing.
- mikanos
De motor is al voorzien van beschermingsfolie.Inspector Gadget schreef:Ik worstel, letterlijk, met krek hetzelfde probleem.
Haha
-top-
PS: Mijn smaak is de 1200RT met zijkoffers.
Grote topkoffer pas als het echt, echt nodig is, anders gebruik ik de kleine topkoffer.
Maar, smaken verschillen natuurlijk!
(ook al heb je volgens mij dezelfde kleur, Titan Silber)
Grote topkoffer pas als het echt, echt nodig is, anders gebruik ik de kleine topkoffer.

- mikanos
Ik ga het nu eerst eens ondervinden met zij koffers.
Ook tussen files door ben je iets breder.
Even kijken of de brandgang vervelend wordt.
Ik vind met zij koffers er wel het mooiste uitzien.
Ook tussen files door ben je iets breder.
Even kijken of de brandgang vervelend wordt.
Ik vind met zij koffers er wel het mooiste uitzien.
Smaken verschillen inderdaad Rob. Maar ik moet toegeven dat wij in dit geval helemaal hetzelfde denken.Inspector Gadget schreef:-top-
Ik gebruik de zijkoffers met in kleur gespoten en glad gemaakte Nedplex citydeksels.
De kleine topkoffer ook al in kleur gespoten.
Alleen is mijn kleur natuurlijk mooier

Luc
Beste Luc,
Qua kleur is Titan Silber inderdaad nogal gewoontjes & "safe", andere kleur(en) had ik zeker niet versmaden maar die keuze heb je niet altijd als je een 2e hands/good-as-new RT koopt.
Ik heb de NedPlex platte deksels met "sinaasappelhuid" omdat ik zeker-weten met een (te) krappe poortdoorgang (van amper 93 cm) ook die platte(re) zijkoffers onderhand behoorlijk beschadigt zou hebben.
En de grote topkoffer achterop, wat ik van de week ter voorbereiding weer ff een keer had, is nogal fors.
Zeker als je de kleine topkoffer gewend bent, dan is het net alsof je een "sleurhut" aanhaakt, bij wijze van spreken dan.
Je kunt er wel heel veel in kwijt, dat dan weer wel.
Qua kleur is Titan Silber inderdaad nogal gewoontjes & "safe", andere kleur(en) had ik zeker niet versmaden maar die keuze heb je niet altijd als je een 2e hands/good-as-new RT koopt.

Ik heb de NedPlex platte deksels met "sinaasappelhuid" omdat ik zeker-weten met een (te) krappe poortdoorgang (van amper 93 cm) ook die platte(re) zijkoffers onderhand behoorlijk beschadigt zou hebben.

En de grote topkoffer achterop, wat ik van de week ter voorbereiding weer ff een keer had, is nogal fors.
Zeker als je de kleine topkoffer gewend bent, dan is het net alsof je een "sleurhut" aanhaakt, bij wijze van spreken dan.
De grote topkoffer heb ik opzettelijk niet bij de nieuwe RT gekocht. Het lijkt mij een beetje teveel op een goldwing (en al helemaal met het extra remlicht)Inspector Gadget schreef: En de grote topkoffer achterop, wat ik van de week ter voorbereiding weer ff een keer had, is nogal fors.

Maar het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van smaak en daarover valt altijd te twisten.

En trouwens....................ik vind helemaal niks mis met de zilveren versie van de R1200RT

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Maar wat is er mis met thuis eerst ff je koffers binnenzetten en dan pas de bRommeRT achterom?
Mijn poortje is ook zo'n lastige, moet met een S bocht om de kliko's heen... 1x geprobeerd met topkoffer er nog op, maar dat was gelijk een kras in mn Scotch reflectiefolie...
Mijn poortje is ook zo'n lastige, moet met een S bocht om de kliko's heen... 1x geprobeerd met topkoffer er nog op, maar dat was gelijk een kras in mn Scotch reflectiefolie...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
- mikanos
Op zich niets maar ik moet gelijk achterom.Wullum schreef:Maar wat is er mis met thuis eerst ff je koffers binnenzetten en dan pas de bRommeRT achterom?
Rij tegenwoordig met 2 zijkoffers. De topkoffer gebruik ik als ik extra ruimte nodig heb.
Voordat ik door de poort ga haal ik 1 koffer er vanaf en dan kan ik prima de tuin en schuur in.
- mikanos
Omdat het misschien vandaag de laatste mooie dag is heb ik mijn motor weer even gewassen en gepoetst.
Jee dat klinkt wel erg dramatisch: de laatste mooie dagmikanos schreef:Omdat het misschien vandaag de laatste mooie dag is heb ik mijn motor weer even gewassen en gepoetst.

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Laatste mooie dag? Let maar op september wordt fantastisch . . . . wel mooi gepoest hoor . . . 

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Ik hoop dat je gelijk hebt Jos. Ik heb de laatste 2 weken van september verlofJos WRSM schreef:Laatste mooie dag? Let maar op september wordt fantastisch . . . . wel mooi gepoest hoor . . .

Luc
- Wullum
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Vorig jaar was het nog buitenzitweer op mn verjaardag begin oktober...
Sent aan alle forumleden...
Sent aan alle forumleden...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
- Jeroen1969
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Mooie fiets! Hoop er binnenkort in dit draadje ook 1 te kunnen showen. Wat zijn dat voor valbeugels/cilinder beschermers? Die dingen wil ik er als eerste op mijn toekomstige RT opschroeven!
Groet,
Jeroen
Groet,
Jeroen
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- mikanos
Welke het precies zijn weet ik niet.
Dat moet ik even nakijken.
Nadeel is wel dat ze aangetast zijn en een kleein beetje roesten.
Van de winter ga ik ze laten spuiten denk ik.
Dat moet ik even nakijken.
Nadeel is wel dat ze aangetast zijn en een kleein beetje roesten.
Van de winter ga ik ze laten spuiten denk ik.
Gezien de montage & ik heb ze zelf ook gehad, lijken mij deze valbeugels degene van de Fa. Wunderlich;
http://www.wunderlich.de/shop/de/bmw-r- ... chutz.html
Ik heb ze om dezelfde reden weggedaan, roest.
http://www.wunderlich.de/shop/de/bmw-r- ... chutz.html
Ik heb ze om dezelfde reden weggedaan, roest.

- Jeroen1969
Bedankt voor de tip en de link! Voor €20,- koop je ze verchroomd, lijkt mij het roestprobleem opgelost!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- mikanos
Die van mij zijn ook verchroomd, maar roest toch.
Waarschijnlijk door steenslag e.d.
Waarschijnlijk door steenslag e.d.
+1
De mijne was ook verchroomd maar roestte toch ook.
De chroming vond ik wat aan de dunne kant en inderdaad steenslag leek de hoofdoorzaak te zijn.
Vandaar dat ik voor degene van Touratech gegaan ben, is RVS en ziet er nog steeds uit als nieuw;
http://shop.touratech.nl/bmw-r-1200-rt- ... -2013.html
De mijne was ook verchroomd maar roestte toch ook.
De chroming vond ik wat aan de dunne kant en inderdaad steenslag leek de hoofdoorzaak te zijn.
Vandaar dat ik voor degene van Touratech gegaan ben, is RVS en ziet er nog steeds uit als nieuw;
http://shop.touratech.nl/bmw-r-1200-rt- ... -2013.html
- Jeroen1969
Bedankt voor de tip!
Net de R1150RS verkocht en Motorplaza Groningen een voorstel gedaan voor een R1200RT waarbij ik wil dat zij die Touratech steunen plaatsen. Afleveringbeurt mogen ze laten zitten, de 20.000 km beurt laat ik door Kenny Simon doen, gecombineerd met een aankoopkeuring. Door hem aangetroffen gebreken worden door Motorplaza Groningen (na goed overleg) opgelost (ze leveren de motor met een half jaar garantie). Daarnaast wil ik graag dat er een Zümo 660 steun/houder wordt geplaatst, de R1150RS is met steun en al verkocht.
Wordt vervolgd..
Net de R1150RS verkocht en Motorplaza Groningen een voorstel gedaan voor een R1200RT waarbij ik wil dat zij die Touratech steunen plaatsen. Afleveringbeurt mogen ze laten zitten, de 20.000 km beurt laat ik door Kenny Simon doen, gecombineerd met een aankoopkeuring. Door hem aangetroffen gebreken worden door Motorplaza Groningen (na goed overleg) opgelost (ze leveren de motor met een half jaar garantie). Daarnaast wil ik graag dat er een Zümo 660 steun/houder wordt geplaatst, de R1150RS is met steun en al verkocht.
Wordt vervolgd..
+1 voor de Touratech valbeugels.
Naast RVS dus nooit meer roest, wordt de cilinderkop in mijn optiek veel beter beschermd versus de Wunderlich of ZTechnik versie
+1 om Kenny/Niels de beurt en aankoopkeuring te laten doen, heb ik ook gedaan en heb ik geen moment spijt van gehad.
Vakkundig & kritische blik. -top-
Netjes dat MotoPlaza Groningen hierin mee gaat. -top-
Naast RVS dus nooit meer roest, wordt de cilinderkop in mijn optiek veel beter beschermd versus de Wunderlich of ZTechnik versie
+1 om Kenny/Niels de beurt en aankoopkeuring te laten doen, heb ik ook gedaan en heb ik geen moment spijt van gehad.
Vakkundig & kritische blik. -top-
Netjes dat MotoPlaza Groningen hierin mee gaat. -top-
- Jeroen1969
Nou, dat was mijn voorstel richting Motoplaza, maar daar gingen ze niet mee akkoord. Uiteindelijk dus via een particulier een 2010 R1200RT DOHC gekocht die wel door Kenny is beoordeeld. Kenny adviseerde mij de Wunderlich valbeugels. Wat ik op hun filmpje http://www.youtube.com/watch?v=4wmxYq9FuW0zag, leek de beugel zelf wel heel degelijk gemonteerd te worden en goede bescherming te bieden met die beugel midden onder de motor. Maar volgens jou is de bescherming van een Touratech dus nog beter?
Weet jij ook of ze koffer bescherm beugels verkopen? Op het filmpje blijft de koffer vrij van de vloer nadat ie is omgekukeld. Wunderlich verkoopt ze voor iets van €210,- excl verzendkosten.
Groet,
Jeroen
Weet jij ook of ze koffer bescherm beugels verkopen? Op het filmpje blijft de koffer vrij van de vloer nadat ie is omgekukeld. Wunderlich verkoopt ze voor iets van €210,- excl verzendkosten.
Groet,
Jeroen
Het is niet aan mij om Kenny tegen te spreken, maar mijn ervaring zijn heel anders;
De maatvoering van de Wunderlich oplossing vond ik heel, heel erg slecht.
De onderste beugel die op het blok gemonteerd wordt zal je iets moeten buigen om deze goed op je motor gemonteerd te krijgen.
Daarnaast viel mij op hoe snel de Wunderlich beugel al ging roesten en dat de chroming gewoon echt veel te dun was aangebracht.
En als laatste, wat mij opviel is dat de Touratech valbeugel de cilinderkop veel beter "omvat" versus de Wunderlich "die maar een beetje uitsteekt" (ik chargeer een beetje)
Wunderlich: Touratech: Wunderlich krijgt wat mij betreft een onvoldoende.
Misschien dat Kenny deze aanraad omdat bij service/onderhoud de Wunderlich wat gemakkelijker te demonteren is?
Touratech heeft vooralsnog geen valbeugels-achter beschikbaar.
Je hebt daar voor de keuze uit Wunderlich of de overheidsbeugels.
De maatvoering van de Wunderlich oplossing vond ik heel, heel erg slecht.
De onderste beugel die op het blok gemonteerd wordt zal je iets moeten buigen om deze goed op je motor gemonteerd te krijgen.
Daarnaast viel mij op hoe snel de Wunderlich beugel al ging roesten en dat de chroming gewoon echt veel te dun was aangebracht.
En als laatste, wat mij opviel is dat de Touratech valbeugel de cilinderkop veel beter "omvat" versus de Wunderlich "die maar een beetje uitsteekt" (ik chargeer een beetje)
Wunderlich: Touratech: Wunderlich krijgt wat mij betreft een onvoldoende.
Misschien dat Kenny deze aanraad omdat bij service/onderhoud de Wunderlich wat gemakkelijker te demonteren is?

Touratech heeft vooralsnog geen valbeugels-achter beschikbaar.
Je hebt daar voor de keuze uit Wunderlich of de overheidsbeugels.
- Jeroen1969
Inspector Gadget, bedankt voor je reactie met foto's!
Is die Touratech een beetje makkelijk zelf te plaatsen? Het plan was om de beugels (als ik er uit ben welke het worden dan) door Kenny bij de 20.000 km beurt te laten plaatsen. Dan moest ik nl toch al in Ede zijn. Mijn schoonvader merkte vandaag terecht op dat ik dan wel door de herfst, begin winter, ga rijden zonder beugels. En mijn RT heeft ook geen cilinder beschermers. Bij mij op het werk staan heel veel motoren in het motor hok. Ook om die reden vindt ik het een geruststellende gedachte beugels te hebben. Stel iemand duwt eens per ongeluk mijn RT omver, dan gaat de schade meevallen als er valbeugels en kofferbeugels op zitten.
Als het monteren van de Touratech val beugel en Wunderlich kofferbeugel niet te ingewikkeld is, dan zou ik dat dus zelf kunnen doen en zit het spulletje er volgende week al op. Als het wel wat lastiger wordt (beplating behoorlijk los halen bijv) dan plan ik maar een extra ritje Ede in om Kenny voor de 20.000 km beurt de boel er op te laten schroeven (teller staat nu op 16.000 km, net).
Die overheidsbeugels, zijn die niet te smal voor de standard issue BMW zijkoffers (dus zonder "platte" deksel)?
Groet,
Jeroen
Is die Touratech een beetje makkelijk zelf te plaatsen? Het plan was om de beugels (als ik er uit ben welke het worden dan) door Kenny bij de 20.000 km beurt te laten plaatsen. Dan moest ik nl toch al in Ede zijn. Mijn schoonvader merkte vandaag terecht op dat ik dan wel door de herfst, begin winter, ga rijden zonder beugels. En mijn RT heeft ook geen cilinder beschermers. Bij mij op het werk staan heel veel motoren in het motor hok. Ook om die reden vindt ik het een geruststellende gedachte beugels te hebben. Stel iemand duwt eens per ongeluk mijn RT omver, dan gaat de schade meevallen als er valbeugels en kofferbeugels op zitten.
Als het monteren van de Touratech val beugel en Wunderlich kofferbeugel niet te ingewikkeld is, dan zou ik dat dus zelf kunnen doen en zit het spulletje er volgende week al op. Als het wel wat lastiger wordt (beplating behoorlijk los halen bijv) dan plan ik maar een extra ritje Ede in om Kenny voor de 20.000 km beurt de boel er op te laten schroeven (teller staat nu op 16.000 km, net).
Die overheidsbeugels, zijn die niet te smal voor de standard issue BMW zijkoffers (dus zonder "platte" deksel)?
Groet,
Jeroen
Wat betreft de voorzijde, zijn zowel de Wunderlich valbeugels, alsook de overheidsversie alsook de Touratech versie zijn ook prima zelf te plaatsen in mijn optiek.
Ik ben echt niet zo handig (soms wel slim mar soms ook heel erg dom) en mij is het toch altijd wonderwel goed gelukt. :lol:
Er hoeft in ieder geval geen tupperware verwijdert te worden.
Je kunt dit het beste natuurlijk zelf beoordelen door de Installatiehandleidingen te bekijken;
Installatiehandleiding Wunderlich voorzijde:
http://www.wunderlich.de/shop/data/4886 ... 86-367.pdf
Installatiehandleiding Touratech voorzijde:
http://shop.touratech.nl/media/manuals/ ... 0104-0.pdf
Wat betreft Wunderlich kofferbeschermbeugels aan de achterzijde is het wel wat meer werk;
Installatiehandleiding Wunderlich achterzijde:
http://www.wunderlichamerica.com/instru ... 26-179.pdf
&
http://www.wunderlichamerica.com/instru ... lement.pdf
Ik heb weldegelijk een 1200RT met de overheidsbeugels aan de achterzijde in combinatie met de "reguliere" koffers gezien.
Wellicht dat ze de beugels iets hebben moeten verbuigen.
Ik ben echt niet zo handig (soms wel slim mar soms ook heel erg dom) en mij is het toch altijd wonderwel goed gelukt. :lol:
Er hoeft in ieder geval geen tupperware verwijdert te worden.
Je kunt dit het beste natuurlijk zelf beoordelen door de Installatiehandleidingen te bekijken;
Installatiehandleiding Wunderlich voorzijde:
http://www.wunderlich.de/shop/data/4886 ... 86-367.pdf
Installatiehandleiding Touratech voorzijde:
http://shop.touratech.nl/media/manuals/ ... 0104-0.pdf
Wat betreft Wunderlich kofferbeschermbeugels aan de achterzijde is het wel wat meer werk;
Installatiehandleiding Wunderlich achterzijde:
http://www.wunderlichamerica.com/instru ... 26-179.pdf
&
http://www.wunderlichamerica.com/instru ... lement.pdf
Ik heb weldegelijk een 1200RT met de overheidsbeugels aan de achterzijde in combinatie met de "reguliere" koffers gezien.
Wellicht dat ze de beugels iets hebben moeten verbuigen.

De beugels zullen zeker hun waarde kunnen bewijzen, alleen vind ik dat de RT een beetje op een lesmotor gaat lijken
Zelf gebruik ik alleen de kunststof originele cylinder bescherming van BMW. Ook ik ben (uiteraard) eens omgeflikkerd met de
tijdens keren op een smalle grindweg en gelukkig was de cylinder bescherming voldoende om schade aan de cilinders te voorkomen.
Uiteraard besef ik mij terdege dat deze bescherming nooit voldoende zal zijn als je al rijdend onderuit gaat. Op dat gebied zullen zowel de Wunderlich als de Touratech varianten veel effectiever blijken. Geen twijfel mogelijk.
Over een ding zullen we het vast eens zijn: laten we hopen dat deze laatste test ons bespaard gaat blijven
Luc

Zelf gebruik ik alleen de kunststof originele cylinder bescherming van BMW. Ook ik ben (uiteraard) eens omgeflikkerd met de

Uiteraard besef ik mij terdege dat deze bescherming nooit voldoende zal zijn als je al rijdend onderuit gaat. Op dat gebied zullen zowel de Wunderlich als de Touratech varianten veel effectiever blijken. Geen twijfel mogelijk.
Over een ding zullen we het vast eens zijn: laten we hopen dat deze laatste test ons bespaard gaat blijven

Luc
Mij kunnen de beugels aan de voorzijde wel bekoren, iets van een stoer karakter of zo. (een GS-wanabee :lol: )
Maar begrijp ook heel goed dat anderen dit geen porem zullen vinden.
Afkloppende op blank hout, de 1200RT heb ik nog altijd met het chroom boven en rubber onder kunnen houden.
Inderdaad, laten we hopen dat het allemaal nooit uitgetest gaat worden.
Maar begrijp ook heel goed dat anderen dit geen porem zullen vinden.
Afkloppende op blank hout, de 1200RT heb ik nog altijd met het chroom boven en rubber onder kunnen houden.

Inderdaad, laten we hopen dat het allemaal nooit uitgetest gaat worden.

- RTheo
- Bijz: 2014 LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rosmalen
Heb een de rt met (om)valschade gekocht. Spiegel kapot. Koffer bekrast. Weinig bijzonders. Rond de cilinders zat de wunderlich protectie. Die beugel was paar cm naar binnen gebogen en heeft zo alsnog klepdeksel beschadigd. Op zich fijn dat ie de eerste klap heeft opgevangen, maar echt overtuigend vind ik het allemaal niet. Ben ook niet van plan terug te plaatsen. Demontage was erg makkelijk, dus montage zal ook wel easy gaan. Succes met je afweging.
- Jeroen1969
Dat had ik ook al eens ergens anders gelezen over de Wunderlich beugel. De vraag is natuurlijk wat de schade was geweest zonder die beugel... Ik ben met mijn RS 2x low speed onderuit gegaan, 1 keer op een onverharde boerenpad toen ik van het ene naar het andere spoor wilde wisselen, kunstof "BH" aan gort, verder tupperware rechts gekraakt. Nieuwe kunststof BH geregeld. Afgelopen winter onderuit op een kruising, ijs op de weg. Kunststof BH geheel weggeslepen, kleppendeksel afgeschraapt. Uiteindelijk Z-Technik beugels geplaatst, misstaan niet.
Mijn vrouw is vorig jaar met haar R low speed omgegaan (in Edinburgh heuvel op straatje keren, net te weinig gang, richting "het dal" geleund...), zij had ook alleen de plastic BH. Die was kapot maar de bougie kabel was ook los gekomen. Nu is ze dit jaar onderweg naar het Lake District low speed onderuit gegaan (weg omleiding, scherp naar links, omhoog en grind midden op het smalle weggetje, zij mikte haar voorwiel precies op het losse grind). Zij heeft H&B valbeugels inmiddels (door Kenny er op gezet), die hebben nu een paar krasjes, verder niets aan de hand.
Ik neig toch naar de Touratech beugels maar ga nog wat research op het internet doen. Touratech heeft ook metalen varianten van BMW's plastic kleppendeksel beschermers.
Bedankt voor de feedback!
Mijn vrouw is vorig jaar met haar R low speed omgegaan (in Edinburgh heuvel op straatje keren, net te weinig gang, richting "het dal" geleund...), zij had ook alleen de plastic BH. Die was kapot maar de bougie kabel was ook los gekomen. Nu is ze dit jaar onderweg naar het Lake District low speed onderuit gegaan (weg omleiding, scherp naar links, omhoog en grind midden op het smalle weggetje, zij mikte haar voorwiel precies op het losse grind). Zij heeft H&B valbeugels inmiddels (door Kenny er op gezet), die hebben nu een paar krasjes, verder niets aan de hand.
Ik neig toch naar de Touratech beugels maar ga nog wat research op het internet doen. Touratech heeft ook metalen varianten van BMW's plastic kleppendeksel beschermers.
Bedankt voor de feedback!
De Wunderlich valbeugels worden gemaakt door Hepco & Becker in opdracht van Wunderlich.
Ik heb er verder geen verstand van maar volgens mij worden valbeugels altijd "overdreven" met tegenspanning aan elkaar gelast, zodat de kans dat de valbeugel bij laag-kinetische valpartijen niet gelijk mee verbuigen. Dus een zekere mate van starheid.
Aan de andere kant, datgene wat verbuigt, absorbeert ook "vroegtijdig" de energie, dus "kreukelzone".
Te star en de schade kan nog erger zijn.
Het is een balans, wat dat betreft.
Dat was ook de reden dat de ZTechnik valbeugels voor mij afvielen;
In mijn optiek is daar de mooiigheid meer van belang dan dat de volledige cilinderkop afgeschermd wordt, althans zo lijkt het. Voor mijn keuzes.
Touratech is gewend robuuste materialen te maken voor (o.a.) de GS & GSA.
Touratech is niet goedkoop, maar ze doen ook niet moeilijk als je niet tevreden bent, er problemen zijn of als je met daadwerkelijke tips of klachten komt.
Ik ben er heel erg tevreden mee, en ik probeer, als het even kan, alles uit, voordat ik een keuze maak. En zelfs dan stop ik niet met zoeken & kijken.
Ik heb er Carbon kleppendeksel gemonteerd zitten. Of dat echt gaat helpen weet ik niet, maar ik heb nu eenmaal een Carbon fetisj.
:lol:
Plastic zal meer energie absorberen lijkt mij, terwijl metalen/aluminium mij meer lijkt helpen tegen steenslag.
Ik heb er verder geen verstand van maar volgens mij worden valbeugels altijd "overdreven" met tegenspanning aan elkaar gelast, zodat de kans dat de valbeugel bij laag-kinetische valpartijen niet gelijk mee verbuigen. Dus een zekere mate van starheid.
Aan de andere kant, datgene wat verbuigt, absorbeert ook "vroegtijdig" de energie, dus "kreukelzone".
Te star en de schade kan nog erger zijn.
Het is een balans, wat dat betreft.
Dat was ook de reden dat de ZTechnik valbeugels voor mij afvielen;
In mijn optiek is daar de mooiigheid meer van belang dan dat de volledige cilinderkop afgeschermd wordt, althans zo lijkt het. Voor mijn keuzes.
Touratech is gewend robuuste materialen te maken voor (o.a.) de GS & GSA.
Touratech is niet goedkoop, maar ze doen ook niet moeilijk als je niet tevreden bent, er problemen zijn of als je met daadwerkelijke tips of klachten komt.
Ik ben er heel erg tevreden mee, en ik probeer, als het even kan, alles uit, voordat ik een keuze maak. En zelfs dan stop ik niet met zoeken & kijken.

Ik heb er Carbon kleppendeksel gemonteerd zitten. Of dat echt gaat helpen weet ik niet, maar ik heb nu eenmaal een Carbon fetisj.

Plastic zal meer energie absorberen lijkt mij, terwijl metalen/aluminium mij meer lijkt helpen tegen steenslag.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2405 Weergaves
-
Laatste bericht door Nightstalker
-
- 2 Reacties