Ik heb diverse uitlaten gehad;
Op de 1100RT de Laser Dual Tone; (kwam met 2x DB-killers, rechte versie=Sport, kromme versie=legaal)
Met legale DB-killers gereden, altijd.
De koper van mijn demper haalde de DB-killer er helemaal uit, mij iets te hard.
Op de 1200RT ook de Laser Dual Tone; (kwam met 2x DB-killers, rechte versie=Sport, kromme versie=legaal)
Met legale DB-killers gereden, altijd.
Nu op de 1200RT heb ik Akro's; (ja, ik heb er meerdere)
Komt met 2x DB-killers, omdat het 2x uitlaat-uitgangen heeft.
Geluisterd naar de Akro zonder 2x DB-killer en dat klinkt mij echt veel te hard.
Kreeg een tip het eens te proberen met 1x DB-killer gemonteerd maar heb dat nog niet willen uitproberen.
Daarnaast heb ik ook nog uitlaatpijpen zonder kat die ik ook nog eens wil monteren, maar moet ik de valbeugels voor (laten) aanpassen.
(ik ben handig maar niet zo handig)
De boxer heeft een heerlijk geluid, en met een niet-OEM demper kan dat voor sommigen lekkerder klinken.
Maar zonder de "legal inserts" (= db killer) vindt ik het al snel te hard klinken.
En bij sommige dempers gaat de 1200RT overigens rottiger lopen, is mij uit ervaringen van anderen verteld.
Alleen met die/dat merk heb ik zelf geen ervaringen mee, en zal ik derhalve dus ook niet verder benoemen.
Ik hoor met een zekere regelmaat motoren met maatje-steigerpijp letterlijk knallen over de dorpsstraat, hoogst irritant en beschamend, dat zou je als motorrijder niet moeten willen.
Ook hoor ik 's nachts regelmatig een zeer luidruchtige motor minuten lang over het klaverblad racen, ik hou mijn hart vast dat elk moment die lawaaibak heel abrupt verstomt.
En in de krant te lezen dat er een motorrijder in de vangrail hing.
Je hebt als motorrijder ook een soort van voorbeeld te zijn voor de overige motorrijder in mijn optiek, daarom ook "Ja" gekozen.