uitlaat volume

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
bertm

uitlaat volume

Ongelezen bericht door bertm »

Zonder iemand voor de schenen te trappen ik zou graag wat meer.decibels uit de r 850 r krijgen .Zonder meteen een andere demper te kopen voor veel geld weet iemand een tip behalve gaten horen :-)
Gr bert
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: uitlaat volume

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Dat is vrij simpel. Gebruik geen oordopjes en boor in je helm aan beide zijdes drie gaten in je helm op de hoogte waar je oren zitten. Voor jou gevoel heb je dan meer geluid. En een ander luchtfilter monteren doet ook wel iets. En dat is toch beter dan gaten in de uitlaat boren vind ik persoonlijk. Nog één andere en minder ingrijpende oplossing is het geluid van een HD opnemen en dit afspelen onder het rijden . Big RT Smile
bolrob
Bijz: R1100RS
Woonplaats of omgeving: Zutphen

Ongelezen bericht door bolrob »

Ik denk toch dat je uitkomt op een andere demper, maar zoals je zelf noemde, kost wel wat.

LeoVince heeft een leuke einddemper voor de R1100R voor 289,- Euro.
Weet alleen niet of die ook past op de R850R. Op mijn RS past die niet, en ik ben aangewezen op Remus of iets dergelijks, en dan heb je het over minimaal het dubbele bedrag.

Gr. Rob
ukkie82

Ongelezen bericht door ukkie82 »

Heren Ik heb nu bij het merk dominator een uitlaat besteld voor mijn r1150rt ze hebben uitlaten voor bijna alle bmw's als ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen even geven oja hij koste mij 188 euro incl verzendkosten vanuit Polen
Ton1959

Ik moet wel toegeven dat ik de LeoVince ook gehoord heb op een R1100R en het gaf een mooi geluid. Maar soms rijd ik met een Harley samen en dan hoor ik mijn eigen motor toch niet. Zelf zou ik niet meer geluid willen maar wel het geluid graag uit twee dempers zou horen komen. Ik vind een Ducati monster ook wel leuk klinken als er een langskomt maar ik vind het zelf wel fijn dat mijn motor wat minder geluid maakt. Ik vind veel geluid maar even leuk. Misschien is het de leeftijd _001
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Net terug uit Frankrijk en daar een aantal 1150R's gehoord met Dominator. Klinkt voor BMW niet slecht.
ukkie82 schreef:Heren Ik heb nu bij het merk dominator een uitlaat besteld voor mijn r1150rt ze hebben uitlaten voor bijna alle bmw's als ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen even geven oja hij koste mij 188 euro incl verzendkosten vanuit Polen
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Hard geluid is leuk om even te horen maar op langere ritten heel irritant. Wil je meer geluid en mag het niets kosten sloop,dan gewoon de demper uit de uitlaat. Geweldig veel herrie maar minder rijplezier is dan het gevolg maar misschien veel herrie plezier! Zelf hou ik meer van een rustig geluid waarbij je uren van de motor kan genieten zonder enige gehoorschade op te lopen. :D
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Laat je hier zien om welke het gaat? Foto? Video?
ukkie82 schreef:Heren Ik heb nu bij het merk dominator een uitlaat besteld voor mijn r1150rt ze hebben uitlaten voor bijna alle bmw's als ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen even geven oja hij koste mij 188 euro incl verzendkosten vanuit Polen
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
ukkie82

op het moment dat hij er onder zit zal ik de uitlaat ff showen
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

zoals anderen al zeggen, ik moet er niet aan denken dat ie meer herrie maakt.
(daarnaast woon ik in de stad en als het mooi weer is in het weekend dan wordt je gek van die debielen die in de twee tunnels even hun uitlaat moeten testen. Ik zou daarom ook anderen niet tot last willen zijn met mijn herrie)
ukkie82

Volgens mij wou hij alleen iets meer herrie de uitlaat maakt als Het goed is 94 db zonder db-killer en met denk Ik 88 db of 90 db dat vind ik niet heel erg hard
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Goed zo !
Loud pipes save lives.
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

doov650 schreef:Loud pipes save lives.
Een inmiddels achterhaalde gedachte, wat mij betreft. Het enige effect dat dit heeft, is dat steeds meer wegen zullen worden afgesloten voor motorrijders....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Lemoi

Beetje geluid is niet erg maar wat meer geluid wekt alleen maar irritatie. Hoeveel wegen er in D en A al afgesloten worden of gewaarschuwd wordt dat ze worden afgesloten. Das jammer voor iedere motor rijder. Ja ik rijd iedere dag dus wil ik liever geen irritatie wekken maar helaas zijn er een paar die dat wel doen. Krijg je altijd die domme discussies over: motorrijders zijn aso's. Maken Veel herrie etc. Ik kom nog al veel bij mensen over de vloer vanwege mijn werk dus ik spreek nogal wat mensen.
En loud pipes saves lifes kan eigenlijk alleen maar komen van mensen met een luide uitlaat. Veel geluid kan mensen namelijk ook laten schikken. Laat staan al die kleine kinderen die daardoor bang zijn voor motoren
Maar volgens mij dwalen we af vaak het echte topic.
(Btw. Dit is mijn mening een ieder zijn eigen mening )
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

+1 _004
Ooit een keer met een groep zg "loudpipes" meegereden = geen pretje . . . :roll:
Lemoi schreef:Beetje geluid is niet erg maar wat meer geluid wekt alleen maar irritatie. Hoeveel wegen er in D en A al afgesloten worden of gewaarschuwd wordt dat ze worden afgesloten. Das jammer voor iedere motor rijder. Ja ik rijd iedere dag dus wil ik liever geen irritatie wekken maar helaas zijn er een paar die dat wel doen. Krijg je altijd die domme discussies over: motorrijders zijn aso's. Maken Veel herrie etc. Ik kom nog al veel bij mensen over de vloer vanwege mijn werk dus ik spreek nogal wat mensen.
En loud pipes saves lifes kan eigenlijk alleen maar komen van mensen met een luide uitlaat. Veel geluid kan mensen namelijk ook laten schikken. Laat staan al die kleine kinderen die daardoor bang zijn voor motoren
Maar volgens mij dwalen we af vaak het echte topic.
(Btw. Dit is mijn mening een ieder zijn eigen mening )
Jos WRSM
Zwiety
Type: R1200RT
Land: Nld
Woonplaats of omgeving: A'foort

Ongelezen bericht door Zwiety »

PaPinkelman schreef:
Een inmiddels achterhaalde gedachte, wat mij betreft. Het enige effect dat dit heeft, is dat steeds meer wegen zullen worden afgesloten voor motorrijders....
Toch heeft de sportdemper mij in de ochtendspits op de A12 al een paar keer een onbedoelde verdringing richting vangrail doen voorkomen. Door het beetje extra geluid waren de chauffeurs toch eerder geneigd even een blik over de schouder te werpen.
En die ene vierwieler die met zijn megawattieinstallatie alsnog naar links kwam zeilen, heb ik met de dubbele Wolo claxon alsnog kunnen overtuigen.

Had mij dit ook met de standaard uitlaat overkomen zijn ...... Wie weet..... _001

On topic: ik weet niet of de standaard uitlaat met katalysator en einddemper te modificeren zijn zonder blijvende schade aan te richten. Misschien kun je de katalysator (zit deze er wel onder?) door een rechte pijp vervangen waardoor de standaard demper iets sportiever klinkt ? _001
Anders wordt het toch een (gebruikte) sportdemper...
Succes.
ukkie82

Ik reed hiervoor een chopper 1500 met open uitlaten en had toen echt geen last van automobilisten die niet aan de kant gingen voor mij in de file nu heb ik regelmatig dat ze mee niet horen en dus ook niet aan de kant gaan nu geef ik wil toe dat die uitlaten wel wat overdreven waren zodra ik de nieuwe uitlaat er onder heb zitten zal ik wel ff een filmpje plaatsen
Ton1959

De R1100R is er zonder en met kat ik naam aan dat dit ook geld voor de R850R
Lemoi

Zwiety schreef:
PaPinkelman schreef:
Toch heeft de sportdemper mij in de ochtendspits op de A12 al een paar keer een onbedoelde verdringing richting vangrail doen voorkomen. Door het beetje extra geluid waren de chauffeurs toch eerder geneigd even een blik over de schouder te werpen.
En die ene vierwieler die met zijn megawattieinstallatie alsnog naar links kwam zeilen, heb ik met de dubbele Wolo claxon alsnog kunnen overtuigen.
.
Ik kan jouw situatie niet beoordelen dus ik weet het niet en ga daar niet over oordelen. Ik heb 1 keer een dame meegemaakt die hem echt zomaar opzij gooide en dan maakt zo'n luide toeter (ook zo'n wolo ding heb ik) ook niet uit bleek.
Maar om de discussie nog wat aan te zwengelen :-) ; kan het ook zijn dat in dit soort gevallen de motorrijder te weinig anticipeert? Wat ik altijd probeer is om niet in een dode hoek van een auto te blijven rijden. Of wat meer naar achteren of wat meer naar voren. Naar achteren zodat ik de rijder in zijn auto spiegel kan zien. Of naar voren zodat ik zo wie zo zichtbaar ben.

@ukkie: Ja hier heb ik ook een mening :-) . Dat de auto's in de file voor je aan de kant gaan vanwege de herrie vind ik ook niet zo positief.
Een auto hoeft helemaal geen plaats voor je te maken (na het stuk over xenon wil ik hier geen discussie over de wet gaan voeren ;-) ). We moeten blij zijn dat ze het doen! En als ik er een keer niet tussen door kan wacht ik rustig af. Mocht de bestuurder je dan wel ineens in zijn spiegel zien dan proberen de meesten meteen plaats te maken. Ik denk dat dit op de bestuurders van auto's heel anders uitwerkt dan als er een motor met luide uitlaten zo'n herrie maakt dat de auto's aan de kant gaan. Zou de bestuurder van de auto eerder denken: "goh wat leuk een motor met luide uitlaat, die moet ik maar even snel voorbij laten" of "wat een klere herrie maakt dat ding"?
Trouwens over het tussen de file doorrijden zou ik hele boeken kunnen schrijven, hoeveel deze regel misbruikt wordt (ehh, geen regel dus maar gedoogbeleid of juist geen regel voor de automobilist om het te doen). Bijv als de file stilstaat toch nog met 50 kmh of sneller er tussen door rijden (hoewel 10Kmh verschil is toegestaan), of als de fiel alweer 50KmH rijdt er toch noch tussendoor rijden etc etc.

again mijn mening!

@moderators: Sorry, het is totaal off topic (ook sorry aan de andere leden van dit forum daarvoor). Zouden we dit naar een ander draadje kunnen verplaatsen?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

NIEUWE POLL OVER LOUD PIPES IN HET VERKEER IN HET VERKEERSFORUM >>
Lemoi schreef:Zouden we dit naar een ander draadje kunnen verplaatsen?
Jos WRSM
ukkie82

Voor wie er nog interesse heeft in meer herrie
Ik heb de dominator uitlaat binnen een ik ben dik tevreden met 94 db
het was ff stoeien om de lampdasensor los te krijgen maar dat is ook gelukt
Ik heb de uitlaat besteld via ebay zal snel ff foto's plaatsen
bolrob
Bijz: R1100RS
Woonplaats of omgeving: Zutphen

Ongelezen bericht door bolrob »

Ik ben benieuwd naar een filmpje [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] En heb je de link op Ebay?
ukkie82

190997103845 dit is Het nummer van de advertentie filmpje komt zo snel mogelijk je zou ook evt op YouTube dominator r1150rt in kunnen tikken dan krijg je een film van een ander

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”