Nieuw hier en Boxend verplaatsend.....

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

BOXERBOY

Nieuw hier en Boxend verplaatsend.....

Ongelezen bericht door BOXERBOY »

Het is inmiddels zo'n 30 jaar geleden, mijn eerste ervaring met een Beierse Boxer.
Het was een hele mooie blauwe R100RT met een zijspan van een kennis van mij. Ik zat als 16-jarige in de zijspan.
Best wel eng, zo'n eerste keer en wat een klappen kwamen er uit die versnellingsbak....... Brrrrrrr....... :cry:

Toen ik een paar jaar later zelf mijn motorpapiertje haalde, kwamen er Japannertjes want die waren betaalbaar en betrouwbaar.
Uiteindelijk verdween het motorrijden wat uit het zicht ivm gezinsuitbreiding en zo maar in 2005 kreeg ik een schok! :O

Ik zag de nieuwe R1200RT.... Man man man wat een lelijk ding! gierde het door mijn hoofd. Wie zou er toch zo'n hondenhok kopen?! Ik liep er aan alle kanten omheen te kijken en kwam tot de unanieme uitspraak: deze motor is vanuit elke hoek gewoonweg oerlelijk...!

Gelukkig kon ik ze uit de weg blijven en had er verder geen last meer van....

Totdat........ Ik er een paar jaar geleden eens op ging rijden....
De boxermotor heeft niet mijn voorkeur maar wat zat dat ding fijn! Wat stuurde dat ding fijn! Wat remde dat ding fijn!
Wat bood dat ding een heerlijke bescherming!

Die ervaring is me bijgebleven....

Uiteindelijk weer begonnen met motorrijden en wederom Japanners.

En nu, 9 jaar na 2005, ga ik soms even in de garage op een krukje zitten, trek een potje bier open en geniet ik met volle teugen en een reuzensmile op mijn gezicht van dat prachtige lijnenspel wat ik 9 jaar eerder zo foeilelijk vond...!
Tja, jullie raden het al: ik rijd nu op een R1200RT!

Ik vind de boxermotor nog steeds niet top of the bill en die klappen in de versnellingsbak bezorgen me zo nu en dan nog steeds de rillingen maar wat rijdt dat ding fijn! En dat heerlijke lage zwaartepunt en die geweldige grondspeling! _004

Menselijke inzichten kunnen dus wel degelijk veranderen! Ik ben er heel blij mee....... Big RT Smile
Laatst gewijzigd door BOXERBOY op 08 sep 2014, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Edvard
Type: R1200RT
Bijz: 2005 Full-optionals behalve ESA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: Boxend verplaatsen

Ongelezen bericht door Edvard »

Wat een leuk verhaal, en vooral leuk gebracht!
Ik deel je mening en ervaring uit de laatste 2 regels tekst volledig.

Welkom bij het RT-forum en veel plezier op je nieuwe fiets!
...maar als ik dit zo lees, gaat het helemaal lukken! _004
Carpe Diem
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Nieuw hier en Boxend verplaatsend.....

Ongelezen bericht door EileRT »

icon_welcome en bedankt voor je leuke intro!

Gelukkig kan een mens van mening veranderen en ben je de -1200- gaan waarderen als een hele fijne toermotor met zijn specifieke eigenschappen die hem fantastisch maken om te rijden!

Vele plezierige kilometers toegewenst met een Big RT Smile !

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Beamer63
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Beamer63 »

Leuk verhaal en zo zie je maar weer verstand komt met de jaren!

Peter
Nico4sen
2023
2023
Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân

Ongelezen bericht door Nico4sen »

Welkom op dit informatieve én gezellige forum.
Het wordt steeds mooier op de weg hier in de buurt Big RT Smile
RTheo
Bijz: 2014 LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rosmalen

Ongelezen bericht door RTheo »

Wat een leuk en herkenbaar verhaal.

Rijd sinds een week ook na ontelbare Japanners op de motor waar ik 10 jaar geleden niks van begreep. Heb toen nog ooit een nieuwe Yam GTS 1000 gekocht. (ook leuk :D )
Daarna vanalles waaronder een paar VFR's, topmotor met ABS (was speciaal toen).

De mechanische bijgeluiden vallen behoorlijk op dankzij het flinke scherm. Moet daar ook behoorlijk aan wennen. Doet me denken aan mijn brommer (puch) van vroeger. rrrrrrrrrroemm
Met veel beleid probeer ik 'mooi' te schakelen en dat gaat best aardig, maar voor een stoplicht in 1 trappen kun je niet voorzichtig doen, da's gewoon 'TAK'.

Maar dan die bochtjes! Hoe kun je zo'n zwaar uitziende logge motor laten sturen als een lesmotor? Dat is echt genieten. Ik dacht altijd dat die BMW rijders (politie) zo goed konden rijden, maar 't is gewoon die motor die het zo gemakkelijk maakt. En dan niet alleen die korte bochtjes, ook die lange snelwegcurves zijn zo easy. Moet wel zeggen dat de feedback van de banden niet geweldig is, waardoor ik 'm nog niet heel plat leg, maar dat zal volgen. Leuk om iemand te treffen die ook net met BMW is gestaRT.

gRT van RTdebutant en al een beetje liefhebbeRT. :mrgreen:
BOXERBOY

Ben er van de zomer mee naar zuid Frankrijk geweest (heen- en terugreis in 1 keer afgelegd) en geen centje pijn in rug en/of schouders. _004

Inmiddels is de motor voorzien van een groter scherm van Wunderlich, type Marathon.
Misschien niet de mooiste oplossing maar voor mij wel de beste want door die ruit ca 5 tot 10 cm omhoog te zetten ben ik in 1 klap van alle turbulentie af en kan ik nog steeds over de ruit heenkijken.

Niet dat dat laatste nou zo belangrijk is want ik heb mij vanaf het moment dat ik op motoren met verstelbare ruiten reed direct aangeleerd om ook DOOR de ruiten heen te kunnen kijken. Zeker op de snelweg kan dat in bepaalde situaties gewoon erg prettig zijn.

Ik zie ook wel mensen met een Flip-up ruit rijden. Daarmee heb ik totaal GEEN ervaring en het lijkt mij vreselijk irritant om steeds zo'n vertekend beeld voor je neus te hebben. Misschien moet ik het gewoonweg toch eens uitproberen.

Verder heeft mijn Bulli ESA en BC en handvatverwarming. ESA was geen wens van mij, het zat er nu eenmaal op.
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

icon_welcome

De versnellingsbak mag dan niet de subtielste van zijn soort zijn want de herrie bij het schakelen is niet van de lucht.
Maar eerlijk is eerlijk: mis schakelen doe je nooit, tenminste ik niet en dat was bij de Jappen die ik hiervoor gereden heb vaak minder trefzeker.

Over smaak valt niet te twisten. Jij moest wennen aan het model maar bij mij was het net liefde op het eerste gezicht. De liefde voor de RT is alleen maar intenser geworden en heeft zich geuit in de recente aanschaf van het LC model van 2014.

Hoe dan ook, wie dan ook, wat dan ook......................genieten is de RT inderdaad, daar zijn we het wel over eens _004 _004 _004

[groet]
Luc
BOXERBOY

Gelukkig heb ik het klakkeloos schakelen (leuke woordspeling trouwens... :lol: ) al aardig onder de knie.
Gewoon net voor het schakelen het gas even aftoppen scheelt al een slok op een borrel!
Opschakelen van alle versnellingen gaat nu zonder lawaai behalve van de 2 naar de 3, die wil me nog wel eens "ontkomen".
Moet daar mee blijven oefenen, dus.
Terugschakelen is een ander verhaal maar ook daar krijg ik de handigheid al aardig te pakken.
Ik hanteer daarvoor simpele "regels": pas terugschakelen wanneer dat echt moet dus niet bij hogere snelheden al steeds terugschakelen terwijl je ziet dat je voor een kruising toch stil komt te staan maar pas terugschakelen enkele meters voordat je stil komt te staan, wanneer je nog wat rol, je hoort dan geen klappende geluiden.
Terugschakelen bij wat hogere snelheden vergen gewenning door gewoon rustig terug te schakelen terwijl je iets gas bijgeeft of gewoon een vorm van "standgas" hanteert.
Voor mij werkt dit wonderbaarlijk goed!

De R1200RT was voor mij idd geen liefde op het eerste gezicht.... -naughty-
Dat was bij de K1100 en de oude R1000RT (en alle andere boxers met deze volle kuipmodellen) WEL het geval.
Ik vond de R1200RT er een beetje bullig, booskijkend uitzien..... NU vind ik dat juist PRACHTIG....!

De nieuwe LC moet mijn hart nog "winnen". Het model vind ik zeer geslaagd maar ik vind het jammer dat de lijnen van de kuip niet zo mooi doorlopen zoals bij de luchtgekoelde. Het zal wel een kwestie van wennen zijn, dat weet ik wel zeker!
De looks kloppen verder wel en ik vrees dat ik wel verkocht zal zijn nadat ik er eens op gereden heb..... :D
Moet ik dat voorlopig dus nog maar ff NIET doen..... Big RT Smile

Ik zie dat je in Limburg woont, volgens mij een PERFECTE plek voor motorrijders! _004
Hier heb je vooral veel water en sta je vaak stil voor bruggen om anderen, die plezier hebben aan HUN dobberende hobby, door te kunnen laten varen.

Je kunt nu eenmaal niet alles hebben, hè? Nadat de brug weer dicht is, begint genieten toch weer..... ;)
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

BOXERBOY schreef:
Ik zie dat je in Limburg woont, volgens mij een PERFECTE plek voor motorrijders! _004
Hier heb je vooral veel water en sta je vaak stil voor bruggen om anderen, die plezier hebben aan HUN dobberende hobby, door te kunnen laten varen.
Limburg is inderdaad mooi voor motorrijders. Niet in de laatste plaats omdat je in de buurt van de Eiffel en de Ardennen zit. De enige plek die je bij mooi weer moet mijden is Zuid-Limburg zelf :$ :$
Geen doorkomen aan met al die vierwielers die dat mooie stukje Nederland menen te moeten verkennen waardoor je met de motor meer stil staat of volledig rechtop door de bochten sukkelt. Laat dat laatste maar aan chopper rijders over :D Mij niet gezien daar.

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”