Het was een hele mooie blauwe R100RT met een zijspan van een kennis van mij. Ik zat als 16-jarige in de zijspan.
Best wel eng, zo'n eerste keer en wat een klappen kwamen er uit die versnellingsbak....... Brrrrrrr.......

Toen ik een paar jaar later zelf mijn motorpapiertje haalde, kwamen er Japannertjes want die waren betaalbaar en betrouwbaar.
Uiteindelijk verdween het motorrijden wat uit het zicht ivm gezinsuitbreiding en zo maar in 2005 kreeg ik een schok!

Ik zag de nieuwe R1200RT.... Man man man wat een lelijk ding! gierde het door mijn hoofd. Wie zou er toch zo'n hondenhok kopen?! Ik liep er aan alle kanten omheen te kijken en kwam tot de unanieme uitspraak: deze motor is vanuit elke hoek gewoonweg oerlelijk...!
Gelukkig kon ik ze uit de weg blijven en had er verder geen last meer van....
Totdat........ Ik er een paar jaar geleden eens op ging rijden....
De boxermotor heeft niet mijn voorkeur maar wat zat dat ding fijn! Wat stuurde dat ding fijn! Wat remde dat ding fijn!
Wat bood dat ding een heerlijke bescherming!
Die ervaring is me bijgebleven....
Uiteindelijk weer begonnen met motorrijden en wederom Japanners.
En nu, 9 jaar na 2005, ga ik soms even in de garage op een krukje zitten, trek een potje bier open en geniet ik met volle teugen en een reuzensmile op mijn gezicht van dat prachtige lijnenspel wat ik 9 jaar eerder zo foeilelijk vond...!
Tja, jullie raden het al: ik rijd nu op een R1200RT!
Ik vind de boxermotor nog steeds niet top of the bill en die klappen in de versnellingsbak bezorgen me zo nu en dan nog steeds de rillingen maar wat rijdt dat ding fijn! En dat heerlijke lage zwaartepunt en die geweldige grondspeling!

Menselijke inzichten kunnen dus wel degelijk veranderen! Ik ben er heel blij mee.......