na het plezier in het rijden op een Suzuki Burgman 650 Executive te zijn gederfd door een aantal elektronische storingen ben ik op zoek gegaan naar een betrouwbare toerfiets.
Mijn doel: toeren en woon-werk verkeer, waarbij in het eerste geval mijn vrouw graag plaats neemt op de royale plek tussen mij en de topkoffer.
Mede door het lezen van dit forum ben ik tot de overtuiging gekomen dat de RT voor mij de geschikte tweewieler is. Voor alle zekerheid heb ik nog wel even proefgereden op een K-LT en op een K-GS maar de eerste was te zijwind gevoelig en van de tweede vond ik hem te weinig bescherming bieden qua windbescherming. Ondanks ik dus moet wennen aan de boxermotor, toch gekozen voor een R-RT. De vele ervaringen die ik hier las hebben de keuze toegespitst op de 1200 en de financiën hebben de keuze beperkt tot een pre 2010 model.
Uiteindelijk heb ik vandaag een prachtige motor gevonden van eerste eigenaar en full-optionals. Geen ESA, maar gezien het bouwjaar is dit een bewuste keuze.
Ik wil jullie nog allemaal bedanken voor het lezen (waar ik mij tot op heden heb beperkt) van jullie berichten en ervaringen.
Vanaf nu kan ik dus pas echt meepraten en hoop dat deze RT mij niet teleur gaat stellen.
Hoop nog een aantal van jullie te ontmoeten tijdens toertochten en daar ik minder ervaren ben dan de meeste van jullie gebruik ik graag jullie expertise zo nu en dan.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)