Bantux op een R1150RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

bantux

Bantux op een R1150RT

Ongelezen bericht door bantux »

Dag allemaal,

een tijdje terug heb ik een R1150RT gekocht en nu heb ik me hier ook geregistreerd.

De laatste jaren heb ik op een Honda ST1100 gereden waar ik (naar later bleek vanwege achterstallig onderhoud) meer ellende dan plezier van heb gehad.
Met dank aan enthousiaste leden van een ander (Pan European) forum bleef ik nog mobiel maar op 2 jaar heeft de motor bijna 13 maanden stil gestaan.
Uiteindelijk was ik er zo flauw van (en het vertrouwen in de Honda compleet weg) dat ik besloten heb rond te kijken naar vervanging.
Na wat zoeken (merk/type stond nog niet vast) kwam ik bij een grijze R1150RT uit 2001 met 64k op de teller.

Om herhaling van de Honda te voorkomen is de BMW vrijwel direct naar Kenny gegaan voor een keuring waarbij ook een kleine beurt incl kleppen stellen uitgevoerd is.
Op wat kleine zaken na waren er geen mankementen en wat er wel was is inmiddels onder garantie bij de verkoper verholpen.
Enige dat opvalt is dat de RT hoger op de veren staat dan standaard (+/- 2cm) maar eigenlijk vindt ik dat wel prettig zodat ik nog wat hoger zit.

Niet veel later heb ik ook de remleidingen door laten spoelen zodat ik nu in ieder geval weet dat er geen achterstallig onderhoud meer is.
Ik hoop dan ook dat ik veel plezierige en veilige km's tegemoet ga!

Oh ja, ik woon in Apeldoorn met vrouw en kids en woon-werk (bijna) iedere dag naar mijn werk in Leusden.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Bantux op een R1150RT

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum ! Dank je wel voor je uitgebreide introductie, jammer dat het met de Honda niet wilde lukken. Verstandig om een aankoop/garantie keuring door Kenny te laten uitvoeren; dan weet je in elk geval hoe de vlag er technisch bij hangt! _004

In ieder geval heel veel plezier met je -1150- toegewenst!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Welkom!

Een verhoogde RT, da's een bijzonderheid...! [weet je zeker dat die verhoogd is, je zadel is namelijk ook in hoogte verstelbaar]
Meestal lees ik over verlagingen (die BMW tegenwoordig op de meeste modellen standaard aanbiedt). Het is nog veel erger voor de F-serie, op het Amerikaanse forum voor deze reeks lijkt het wel of in de USA alleen maar 'dwergen' wonen. Alles wordt daar rigoreus verlaagd, terwijl ik met het allerhoogste zadel wat er maar te verkrijgen is eigenlijk nog ruimte 'over' heb...

Niettemin, veel plezier ermee!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Tsja, dan ga je rond kijken en kom je uiteindelijk altijd bij BMW terecht :D _004
En dan zeg ik: daar kom je dus niet meer zo gemakkelijk vanaf.

icon_welcome

Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”