R1150RT of R1200RT
Moderator: RT_Patrick
- RobNIJ
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
- Locatie: Nijmegen/NL
R1150RT of R1200RT
Mijn huidige R1150RT uit 2004 heeft nu bijna 100.000 op de teller staan. Ik overweeg om een andere BMW te kopen, maar ik twijfel.
Graag ontvang ik jullie ervaring: Ben ik beter uit met een R1150RT uit 2005(laatste productiejaar) of zal ik meer plezier hebben van een R1200RT. Hierbij speelt ook het brandstofverbruik en de onderhouds/reparatiekosten mee.
Groet,
Rob
Graag ontvang ik jullie ervaring: Ben ik beter uit met een R1150RT uit 2005(laatste productiejaar) of zal ik meer plezier hebben van een R1200RT. Hierbij speelt ook het brandstofverbruik en de onderhouds/reparatiekosten mee.
Groet,
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: R1150RT of R1200RT
Rob, ik kan je maar een tip geven. Ga een proefrit maken op een
. Het is erg persoonlijk, want het gaat erom wat jij vindt . . .
Zelf vond ik de rijeigenschappen van de 1200 beter dan die van de 1150. Grootste verschil, je zit IN een 1150 en je zit OP een 1200 . . .

Zelf vond ik de rijeigenschappen van de 1200 beter dan die van de 1150. Grootste verschil, je zit IN een 1150 en je zit OP een 1200 . . .

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Re: R1150RT of R1200RT
Ik onderschrijf Jos z'n adviezen én ervaring van harte;
Je moet het toch echt zelf ervaren.
Qua gewicht "wint" de 1200RT het van de 1150RT, de 1200RT voelt aanmerkelijk lichter aan.
Qua looks vindt ik zelf nog steeds de 1150RT het mooist.
Qua kosten, lees, gevoelige onderdelen zoals de ABS pomp, moet je dan de modellen hebben die de "gierende" pomp niet meer hebben, en dat is de 1200RT van productie-jaar 2007 en jonger.
En Jos heeft 110% gelijk, bij de 11xxRT zit je *in* de motor, bij de 1200RT er meer *op*.
Dat is het 1e wat mij gelijk opviel op de 1200RT.
Stap 1 is je budget en stap 2 is gaan proefrijden welk model jou het gevoel geeft.
Je moet het toch echt zelf ervaren.
Qua gewicht "wint" de 1200RT het van de 1150RT, de 1200RT voelt aanmerkelijk lichter aan.
Qua looks vindt ik zelf nog steeds de 1150RT het mooist.
Qua kosten, lees, gevoelige onderdelen zoals de ABS pomp, moet je dan de modellen hebben die de "gierende" pomp niet meer hebben, en dat is de 1200RT van productie-jaar 2007 en jonger.
En Jos heeft 110% gelijk, bij de 11xxRT zit je *in* de motor, bij de 1200RT er meer *op*.
Dat is het 1e wat mij gelijk opviel op de 1200RT.
Stap 1 is je budget en stap 2 is gaan proefrijden welk model jou het gevoel geeft.
- RobNIJ
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 10 apr 2008, 22:18
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
- Locatie: Nijmegen/NL
Re: R1150RT of R1200RT
Hoe arbeidsintensief is het om het polyester te verwijderen? Ik heb gehoord dat bij een K1200 de polyester kuip uit één deel bestaat en dat het een hele klus is om die te verwijderen.
Rob
Rob
Houdhetrubberonder
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Robbie uit Nijmegen
R1200RT 2006
(R1150RT 2004)
(R1100RT 1998)
(K1100LT 1996)
Re: R1150RT of R1200RT
Je hebt het nu over de K1200?
Dan zit je op het "verkeerde" forum.
:lol:
Dan zit je op het "verkeerde" forum.

- HansD
- Berichten: 3358
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: R1150RT of R1200RT
Niet ! Gaan proefrijden op een
want dan ben je verkocht 


- Jos1200rt
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 18 sep 2011, 14:22
- Type: R1250RT
- Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogland
- Baird
- 2024
- Berichten: 4370
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: R1150RT of R1200RT
Terecht dat je twijfelt om een andere BMW te kopen. Bevalt je R1150RT je niet, heb je tot nu veel ellende gehad met dit exemplaar, ben je bang dat er wat grotere reparaties aankomen, etc? Bij goed onderhoud en de boel een beetje in de gaten houden kun je nog wel 100.000 km rijden met je motor, daar zijn de BMW's tenslotte voor gemaakt.RobNIJ schreef:Mijn huidige R1150RT uit 2004 heeft nu bijna 100.000 op de teller staan. Ik overweeg om een andere BMW te kopen, maar ik twijfel............
Dus als je niet perse wat anders hoeft heb je nóg een optie naast een andere R1150RT of een R1200RT namelijk gewoon doorrijden!

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Fotomotorman
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 apr 2014, 21:39
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009 zwart full options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Borne
- Locatie: Borne
Re: R1150RT of R1200RT
Na een R1200C kocht ik een R1150RT waarvan ik het blok binnen anderhalf jaar aan gort reed. Oorzaak: geen olie... Er gingen geen lampjes branden en in de R1200C had ik nooit hoeven bijvullen....
toch maar een twin spark 2003 nieuw gekocht... En na heel mooie meters particulier verkocht in 2013.... Opgevolgd een maand geleden door een 2009'er R1200RT met 28K op de teller. Èn wat een geweldige fiets is dat!? Gewoon in alles net ff beter. Kortom dus voor mij blijft het RT.... Totdat ik het geld heb voor een R1300RT 


Driving my Beemer is my ultimate way of living!
- Jeroen1969
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Re: R1150RT of R1200RT
Als ik dan ook even een vraag tussendoor mag stellen: ik zit nu OP een R1150RS. Van 2001, nu 103.000 km. Ik voel me meer en meer aangetrokken door de R1200RT, heb er eentje op het oog van 2007, 37k op de teller, moet waarschijnlijk 5K bijlappen. Mijn argumenten om het wel te doen: ondanks dat je "OP" een 1200RT zit en niet "ERIN", verwacht ik van de RT (die ik op het oog heb heeft een groter Z-Technik scherm) toch meer beschut te zitten dan op mijn RS. Daarnaast: jongere fiets minder kilometers, kan ik nog jaren mee voorruit en nu krijg ik nog "wat" voor mijn RS.
Argumenten om het niet te doen: veel in mijn RS geïnvesteerd, o.a. Z-Technik RVS valbeugels, set zijkoffers, topkoffer met geïntegreerd remlicht, Cee Bailey ruit, Barkbuster handkappen. Hij rijdt magnifiek, loopt bijna 1:20. Ik zit alleen voor mijn gevoel net even meer in de wind dan wellicht op een R1200RT...
Ben benieuwd naar jullie adviezen!
Argumenten om het niet te doen: veel in mijn RS geïnvesteerd, o.a. Z-Technik RVS valbeugels, set zijkoffers, topkoffer met geïntegreerd remlicht, Cee Bailey ruit, Barkbuster handkappen. Hij rijdt magnifiek, loopt bijna 1:20. Ik zit alleen voor mijn gevoel net even meer in de wind dan wellicht op een R1200RT...
Ben benieuwd naar jullie adviezen!
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
- blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: R1150RT of R1200RT
Ik kan je geen technisch advies geven, maar even iets meer uit de wind zitten gaat dan wel veel geld kosten. Voor 5K en versneld afschrijven op de extra's, zou ik nog wel even in de wind willen zitten. Ik zou dus rustig doorrijden op de RS.Jeroen1969 schreef:Als ik dan ook even een vraag tussendoor mag stellen: ik zit nu OP een R1150RS. Van 2001, nu 103.000 km. Ik voel me meer en meer aangetrokken door de R1200RT, heb er eentje op het oog van 2007, 37k op de teller, moet waarschijnlijk 5K bijlappen. Mijn argumenten om het wel te doen: ondanks dat je "OP" een 1200RT zit en niet "ERIN", verwacht ik van de RT (die ik op het oog heb heeft een groter Z-Technik scherm) toch meer beschut te zitten dan op mijn RS. Daarnaast: jongere fiets minder kilometers, kan ik nog jaren mee voorruit en nu krijg ik nog "wat" voor mijn RS.
Argumenten om het niet te doen: veel in mijn RS geïnvesteerd, o.a. Z-Technik RVS valbeugels, set zijkoffers, topkoffer met geïntegreerd remlicht, Cee Bailey ruit, Barkbuster handkappen. Hij rijdt magnifiek, loopt bijna 1:20. Ik zit alleen voor mijn gevoel net even meer in de wind dan wellicht op een R1200RT...
Ben benieuwd naar jullie adviezen!
Overigens ben ik het niet helemaal eens dat je op een 1200RT zit. Ik heb een comfortzadel en stuurverhogers op mijn 1200RT, waardoor ik ook meer in de motor zit; vergelijkbaar met mijn vorige motor (1150RT)
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Re: R1150RT of R1200RT
In mijn optiek (en reacties van anderen, dit argument is al eerder aan de orden geweest) zit je weldegelijk bij de 1200RT meer OP de motor en bij de 11xx-serie meer IN de motor.
Wat in mijn optiek ook bevestigd wordt door het verschil in de ruit-afmetingen tussen de 11xx en 1200RT (zelfs bij de OEM zijn de afmetingen klein versus behoorlijk fors), hoewel je ook over dit argument kunt twisten natuurlijk.
Desalniettemin bemerkte ik persoonlijk het verschil tussen IN & OP direct bij de proefrit. Nogal.
Vele draadjes zijn er over het verhogen van het comfort, ook bij de 1200RT kan je er nog veel aan doen.
Zoals inderdaad stuurverhogers (betere houding), zadel (meer comfort), voetsteunen en zo voort.
Maar zoals altijd is dat het heel persoonlijk en moet je het zelf allemaal gaan ervaren, maak een proefrit.
Liefst dezelfde route (en richtingen!) als waar je net met je eigen motor gereden hebt en "vergelijk" wat je dan ervaart.
In mijn ervaringen, met mijn ruitfetisj bemerkte ik dat de ZTechnik vStream vooral heel erg goed werkt (lees: comfort) op de 1100-serie.
Desondanks heb ik datzelfde comfort vooralsnog niet gevonden op mijn 1200RT, maar dat is work-in-progress. :lol:
Iedereen heeft zijn eigen maatstaven & wensen/eisen, maar ik ben nog altijd superblij met mijn 1200RT, ondanks het "gemis" van iets van het voorgenoemde comfort.
Wat betreft je extra's op jou 1150RS, die kan je er waarschijnlijk gedeeltelijk er afhalen en apart verkopen, via, bijvoorbeeld MarktPlatz?
Wat in mijn optiek ook bevestigd wordt door het verschil in de ruit-afmetingen tussen de 11xx en 1200RT (zelfs bij de OEM zijn de afmetingen klein versus behoorlijk fors), hoewel je ook over dit argument kunt twisten natuurlijk.

Desalniettemin bemerkte ik persoonlijk het verschil tussen IN & OP direct bij de proefrit. Nogal.
Vele draadjes zijn er over het verhogen van het comfort, ook bij de 1200RT kan je er nog veel aan doen.
Zoals inderdaad stuurverhogers (betere houding), zadel (meer comfort), voetsteunen en zo voort.
Maar zoals altijd is dat het heel persoonlijk en moet je het zelf allemaal gaan ervaren, maak een proefrit.
Liefst dezelfde route (en richtingen!) als waar je net met je eigen motor gereden hebt en "vergelijk" wat je dan ervaart.
In mijn ervaringen, met mijn ruitfetisj bemerkte ik dat de ZTechnik vStream vooral heel erg goed werkt (lees: comfort) op de 1100-serie.
Desondanks heb ik datzelfde comfort vooralsnog niet gevonden op mijn 1200RT, maar dat is work-in-progress. :lol:
Iedereen heeft zijn eigen maatstaven & wensen/eisen, maar ik ben nog altijd superblij met mijn 1200RT, ondanks het "gemis" van iets van het voorgenoemde comfort.
Wat betreft je extra's op jou 1150RS, die kan je er waarschijnlijk gedeeltelijk er afhalen en apart verkopen, via, bijvoorbeeld MarktPlatz?

- Jeroen1969
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 09 sep 2012, 14:37
- Type: R1250RT
- Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche
Re: R1150RT of R1200RT
Qua afschrijving valt het wel mee. Heb de RS twee jaar terug gekocht voor € 3.250,- was toen best een end onder de markt prijs. Ik denk hem voor € 3.000,- in te kunnen ruilen, twee jaar en 30.000 km verder zou dat betekenen dat ik € 250,- plus de kosten van de goodies af zou hebben geschreven (goodies: Cee Bailey ruit, Z-technik RVS valbeugels, topkoffer met remlichten, Fenda Extenders en Storm Barkbuster handkappen).
Dus financieel lijkt me de overstap dan enigszins verantwoord. Denk er over gewoon een proefrit te doen. De R1200RT moet dan minimaal zo lekker rijden als mijn RS en ik moet inderdaad € 3.000,- zien te vangen en bij De Jong moeten ze bereid zijn mijn Zümo 660 Garmin steun "ff" over te zetten.
Enfin, best nog wel veel "mitsen".... Qua looks ben ik wel verliefd.. http://www.voorraadmodule.nl/62b8/detai ... nruil-kan/
Dus financieel lijkt me de overstap dan enigszins verantwoord. Denk er over gewoon een proefrit te doen. De R1200RT moet dan minimaal zo lekker rijden als mijn RS en ik moet inderdaad € 3.000,- zien te vangen en bij De Jong moeten ze bereid zijn mijn Zümo 660 Garmin steun "ff" over te zetten.
Enfin, best nog wel veel "mitsen".... Qua looks ben ik wel verliefd.. http://www.voorraadmodule.nl/62b8/detai ... nruil-kan/
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Re: R1150RT of R1200RT
Tis natuurlijk wel een heel mooie kleur
En hij zier er goed uit!
Gr.
Easy Louis

En hij zier er goed uit!
Gr.
Easy Louis
- blackers
- Berichten: 735
- Lid geworden op: 03 apr 2010, 10:57
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: R1150RT of R1200RT
Toevallig ben ik afgelopen vrijdag nog langs Enkhuizen gereden. De meeste RT's komen uit de voorraad van VanHarten (althans een opmerking van de Jong). Dus als je een type op het oog hebt is het misschien even handig om te informeren bij VanHarten naar de kwaliteit.Jeroen1969 schreef:Qua afschrijving valt het wel mee. Heb de RS twee jaar terug gekocht voor € 3.250,- was toen best een end onder de markt prijs. Ik denk hem voor € 3.000,- in te kunnen ruilen, twee jaar en 30.000 km verder zou dat betekenen dat ik € 250,- plus de kosten van de goodies af zou hebben geschreven (goodies: Cee Bailey ruit, Z-technik RVS valbeugels, topkoffer met remlichten, Fenda Extenders en Storm Barkbuster handkappen).
Dus financieel lijkt me de overstap dan enigszins verantwoord. Denk er over gewoon een proefrit te doen. De R1200RT moet dan minimaal zo lekker rijden als mijn RS en ik moet inderdaad € 3.000,- zien te vangen en bij De Jong moeten ze bereid zijn mijn Zümo 660 Garmin steun "ff" over te zetten.
Enfin, best nog wel veel "mitsen".... Qua looks ben ik wel verliefd.. http://www.voorraadmodule.nl/62b8/detai ... nruil-kan/
Ik begreep ook dat ter plekke elke keuring mogelijk is. Meenemen naar bijvoorbeeld een Kenny, behoort niet tot de mogelijkheden.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: R1150RT of R1200RT
Van vraagsteller RobNIJ hebben we, alle reacties ten spijt, niets meer vernomen sinds 3 april. Dus het draadje maar gesloten . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht