Route importeren op Zumo 590

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Route importeren op Zumo 590

Ongelezen bericht door aartjw »

Heb ik eindelijk een beetje MapSource onder de knie, begeeft mijn 550 het, waardoor ik een nieuwe Zümo moest aanschaffen. Op zich niet zo erg, er was nog geld genoeg over van mijn vakantiebudget. Maar dat betekende wel dat MapSource in één klap bij het oud vuil kon. De 590 en MapSource praten niet met elkaar...
Basecamp dus. En waar ik soms al moeite had met MapSource is Basecamp in mijn ogen nog veel lastiger. Daarom ook maar de cursus-dvd van MrGPS aangeschaft en ik moet zeggen, ik snap het nu een beetje (maar ook niet meer dan dat!). Ik heb zelfs een route gemaakt in Basecamp _004
Maar wat schetst mijn verbazing? Na importeren zie ik geen route in de 590. Onder de knop "Waarheen" zit geen mogelijkheid "routes", zoals dat op de 550 wel het geval was. En als ik onder "opgeslagen" kijk, zie ik alleen maar de waypoints, niet de route zoals ik die in Basecamp heb gemaakt. Hoe werkt dat? Op de cursus-dvd zie ik ook niet zo één twee drie een uitleg hierover _001
Is er iemand die mij kan helpen?
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Re: Route importeren op Zumo 590

Ongelezen bericht door aantzeetje »

apps - reisplanner - /// horizontale streepjes links bovenaan drukken - importeer

dan staat ze onder apps - reisplanner. Dus niet onder Waarheen
aartjw

Dan krijg ik de melding dat de route meer dan 29 via-punten bevat en is opgesplitst in 2 trips. Ik kan dan alleen maar voor OK kiezen. Maar waar ik die trips dan vandaan moet halen? Geen idee.

Klikkerdeklikkerdeklik

Daar ben ik nu ook achter: in de reisplanner staan nu de twee trips. Maar als ik er één kies (het eerste deel) en ik druk op "Ga!" moet ik de volgende bestemming selecteren uit een lijst met waypoints. Vervolgens laat 'ie iets zien wat op het eerste deel van de route lijkt. Ik ben nu thuis, en dus laat ik de route gesimuleerd rijden. Maar dan vraagt de Zümo bij ieder waypoint of ik de route gesimuleerd wil rijden... :oops: Gaat dat tijdens het werkelijke rijden van de route ook zo? Ik mag toch hopen van niet. Dat moet toch allemaal veel makkelijker kunnen?
Geschiedenis:
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

je moet behalve het begin en eindpunt alle via punten die je gebruikt "soft" maken zodat ze niet afgeroepen worden als je er voorbij rijdt.
Open dus BaseCamp en klik 2 keer in het venster linksonder daar waar je de route ziet staan ( de drie blokjes) op de route (of rechts klikken op de route en kiezen voor eigenschappen). In de eigenschappen van de route selecteer je dan het tweede tot voorlaatste via punt, rechts klikken en kiezen voor niet afroepen. Zo wordt je route niet gesplitst (staat op de de DVD van Hans hoor). Reden is dat een route max 26 (denk ik) harde way points mag bevatten. Tussen 2 way points dien je de via punten soft te maken.
aartjw

Dank je wel voor alle adviezen en tips! Top!
Ik heb nu een route in de Zümo staan die dezelfde naam heeft als wat ik op de laptop had gemaakt. Zonder dat 'ie 'm in tweeën heeft gesplitst, ook nog :O
Zaterdag maar eens even kijken of het allemaal klopt.
Geschiedenis:
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Hans Vaessen schreef:zie ook http://youtu.be/BQr3tC2uk0M

Aantzeetje kent die vid uit zijn hoofd!
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Maar Aart nog niet ;)
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

De 590 en MapSource praten niet met elkaar..
Die van mij wel , kwestie van instellingen veranderen ;) http://www.javawa.nl/mtp.html overigens gebruik ik mapsource niet meer .
Een route in m,n 590 zetten doe ik altijd met basecamp en met een sporenroute , dan heb je helemaal niet met harde en zachte punten te maken .
Ook daar heeft Hans een prima filmpje over _004
https://www.youtube.com/watch?v=AtS3UV5moCg
aartjw

Allemaal hartelijk dank voor alle tips en adviezen, zeer nuttig! -top-
@ Aantzeetje: dat van die harde en zachte via-punten had ik al gezien op de dvd (was ik ff vergeten te melden)
Afgelopen zaterdag de route nagereden en afgezien van een brug die in verbouwing lag geen problemen! Moet 'm alleen wat langer maken, maar dat zal met behulp van de dvd geen probleem zijn! :mrgreen:
Geschiedenis:
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”