Kosten indicatie onderhoudsbeurt R1200RT (2005)

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
MrRoughwood

Kosten indicatie onderhoudsbeurt R1200RT (2005)

Ongelezen bericht door MrRoughwood »

Hallo asfalt-verslijters :)

Nog een vraagje, ik ben geen motor-sleutel-techneut, meer een motorgebruiker.
Heb oktober 2013 m'n rode brommer gekocht met 49.500 op de teller, hij staat nu bijna op 62.000 dus heeft in ieder geval nieuwe olie en oliefilter verdiend. Blokkie loopt als een zonnetje, maar ja of er al (te)veel klepspeling is weet ik natuurlijk niet. Heb nu een prijsopgave gedaan bij 2 motorzaken, waarvan nu 1 binnen. Die geeft aan dat een 'kleine beurt voor een R1200RT circa 350 euro' gaat kosten.

Zijn dit 'normale' bedragen voor een R1200RT? Ik neem dan aan dat men niet alleen olie en oliefilter vervangt en 'luistert' of de kleppen gesteld moeten worden.
Alvast dank voor eventuele reacties!

Groet'n, MrRoughwood
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Re: Kosten indicatie onderhoudsbeurt R1200RT (2005)

Ongelezen bericht door Benji »

Een" kleine beurt" is normaal olie, filter en kleppen stellen.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

MrRoughwood schreef:Hallo asfalt-verslijters :)

Nog een vraagje, ik ben geen motor-sleutel-techneut, meer een motorgebruiker.
Heb oktober 2013 m'n rode brommer gekocht met 49.500 op de teller, hij staat nu bijna op 62.000 dus heeft in ieder geval nieuwe olie en oliefilter verdiend. Blokkie loopt als een zonnetje, maar ja of er al (te)veel klepspeling is weet ik natuurlijk niet. Heb nu een prijsopgave gedaan bij 2 motorzaken, waarvan nu 1 binnen. Die geeft aan dat een 'kleine beurt voor een R1200RT circa 350 euro' gaat kosten.

Zijn dit 'normale' bedragen voor een R1200RT? Ik neem dan aan dat men niet alleen olie en oliefilter vervangt en 'luistert' of de kleppen gesteld moeten worden.
Alvast dank voor eventuele reacties!

Groet'n, MrRoughwood
Ik schrik niet van dat bedrag. Is normaal.
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Voor de beroemde 40.000km beurt, inclusief doorspoelen van het ABS-systeem plus vervangen van de dynamoriem, maar exclusief kleppen stellen en synchroniseren ( die laatste 2 kan ik zelf!), heb ik bij De Jonge Motoren in Tholen € 290,- betaald. Dit is wel inclusief oliefilter, motorolie Castrol 15W-50, versnellingsbakolie, cardanolie en opnieuw smeren van de spiebanen, check met de GS-911.
Het doorspoelen van het ABS-systeem is bij de 2005/2006 modellen een verplichte maar tijdrovende handeling.

Succes!
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”