Nieuw lid met een prangende vraag

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Karel

Nieuw lid met een prangende vraag

Ongelezen bericht door Karel »

Hallo ik ben Karel. Ik rij al een aantal jaren op een BMW R1150R voor woon/werk verkeer. Ik heb al diverse malen als voyeur ;) . Echter vandaag had ik een ongeluk met mijn motor en dat motiveerde me om actief deel te gaan nemen. Ik ben namelijk vandaag namelijk ontzettend stompzinnig met mijn motor omgevallen (mijn standaard stond niet goed uit). Gelukkig kon ik het gevaarte nog een beetje opvangen, maar hij rolde wel over zijn linker cilinder (de kleppendeksel). Behalve mijn ego :oops: en wat schaafplekken op de kleppendeksel is er niet zoveel aan de hand (gelukkig). Nu vroeg ik me alleen af of die schaafplekken op die kleppendeksel veel kwaad kunnen? Of moet dit hersteld worden?

mvg

Karel K
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Nieuw lid met een prangende vraag

Ongelezen bericht door HansD »

Dat hangt er vanaf hoe diep ze zijn? De schaafplekken op je ego zijn waarschijnlijk erger ;)
Het is vaak een rotgezicht. Je kunt een nieuw of 2e hands deksel kopen en plaatsen. Ik dacht iets over de Euro 100 nieuw.
Karel

Hoi HansD,

Dank voor je reactie, zoals je kunt zien op de bijgevoegde foto zijn de schaafplekken vrij oppervlakkig. En inderdaad die op mijn ego iets dieper. C'est ça, wijze les voor de toekomst :D
Bijlagen
cilinder.jpg
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Karel,

Welkom op het RT-forum en bedankt voor je bijzondere intro. Met de deur in huis vallen heet dat toch?
Een ongeluk zit in een klein hoekje en gewoon omvallen hoort ook bij het motorrijden. Gênant kan het ook zeker zijn, want iedereen stond erbij en keek er naar . . . :(
Het is een is lelijke schade maar kan zo te zien geen kwaad. Ik zou persoonlijk een ander (nieuw/gebruikt) kleppendeksel kopen.
Er zijn vele bedrijven die goede gebruikte onderdelen verkopen. KLIK !! >>
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
beckysmile

Ongelezen bericht door beckysmile »

Hallo Karel,

welkom, ik sluit me aan bij Jos, 2e hands deksel monteren, en even nadenken over klepdekselbeschermers, o.a. te koop bij Wunderlich. Kost een paar euro, maar dan heb je ook wat.

Groet, Aad
Karel

beste Jos en Aad,

Sorry voor deze "brute inval", had wellicht soepeler gekund ;) . In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker even kijken naar een nieuwe deksel en beschermers. Het houdt me i.i.g. weer even bezig :D

grt Karel
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is al eens op het forum gesteld, er zijn 2 soorten motorrijders;
Degene die gevallen zijn en degene die nog moeten vallen.
Het kan echt de beste over komen, het is en blijft een balansvoertuig.

Sneu is het natuurlijk wel.

Overigens, als je cilinderbeschermers monteert zie je vaak dergelijke beschadigingen vaak ook niet meer.
En eventueel kan je de deksel ook zwart spuiten, ziet er vaak ook heel mooi uit. (contrasterend, afhankelijk van de kleur van jou RT)

BTW, je kunt ook vloeibaar/kneedbaar staal gebruiken echt te gortig is.
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Er is zo weinig schade aan je klepdeksel en daarom zou ik zeggen schuur die krasjes weg met schuurpapier en spuit die klepdeksel en dan heb je alleen de kosten van een spuitbus en wat schuurpapier. En zoals Rob al zei met een cilinderbeschermer zie je de krasjes niet eens meer.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”