Intro van MrRoughwood
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Intro van MrRoughwood
Goedendag bmwrtforum leden,
Hierbij een korte intro van ondergetekende. Ben inmiddels 44 lentes jong, getrouwd en papa van een 9-jarige dame en 3 jarige kerel. Ben woonachtig in het noorden des lands in de buurt van de A7.
Motorrijden is mij met de paplepel ingegoten, zat op mijn 3e tussen mijn vader en moeder op de Suzuki GT380. Vanaf mijn 18e eerst motorrijbewijs gehaald en pas jaren later het papiertje voor het koekblik. Vader rijdt nog motor en m'n broertje rijdt ook nog lekker in de rondte
Even een geheugentesteje... Honda CB350, Honda CB650, Suzuki GS850G, Suzuki GSX1100EF, Honda CBR1000F, Triumph Sprint 900, Honda ST1100, Honda ST1300 en sinds oktober 2013 een BMW R1200RT (2005, met nu zo'n 61000 km).
In de beginjaren lid geweest van een motorclub, veel tourtjes geweest en leuke kampeerweekend gehad. Later zelf ook op motorvakanties geweest, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië.
Na de overstap van de Honda naar de BMW echt een week van slag geweest... wat had ik een spijt.... Nu zo'n 10 maanden verder en bijna 12.000 km verder is dat gelukkig (al lang) over. Als je van een 4 cylinder japanner af komt, moet je echt leren op een (BMW) 2 cylinder te rijden. En vandaag ook weer met een dikke grijns van de 1200 afgestapt, wat loopt dat blokkie mooi en je zit er gewoon lekker relaxed op. Gebruik de motor voor dagelijks woon-werk verkeer (varierend van 40 km tot 400 km) en 1x per jaar een weekendje weg. Ga zo denk ik mijn eerste forumvraag stellen over een Nedplex of Ztechnik ruit, daar ik wel bekaf wordt van het windgebulder (ondanks dat ik met oorproppen rijdt).
Groeten, Jan euhhhh MrRougwood :)
Hierbij een korte intro van ondergetekende. Ben inmiddels 44 lentes jong, getrouwd en papa van een 9-jarige dame en 3 jarige kerel. Ben woonachtig in het noorden des lands in de buurt van de A7.
Motorrijden is mij met de paplepel ingegoten, zat op mijn 3e tussen mijn vader en moeder op de Suzuki GT380. Vanaf mijn 18e eerst motorrijbewijs gehaald en pas jaren later het papiertje voor het koekblik. Vader rijdt nog motor en m'n broertje rijdt ook nog lekker in de rondte
Even een geheugentesteje... Honda CB350, Honda CB650, Suzuki GS850G, Suzuki GSX1100EF, Honda CBR1000F, Triumph Sprint 900, Honda ST1100, Honda ST1300 en sinds oktober 2013 een BMW R1200RT (2005, met nu zo'n 61000 km).
In de beginjaren lid geweest van een motorclub, veel tourtjes geweest en leuke kampeerweekend gehad. Later zelf ook op motorvakanties geweest, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Italië.
Na de overstap van de Honda naar de BMW echt een week van slag geweest... wat had ik een spijt.... Nu zo'n 10 maanden verder en bijna 12.000 km verder is dat gelukkig (al lang) over. Als je van een 4 cylinder japanner af komt, moet je echt leren op een (BMW) 2 cylinder te rijden. En vandaag ook weer met een dikke grijns van de 1200 afgestapt, wat loopt dat blokkie mooi en je zit er gewoon lekker relaxed op. Gebruik de motor voor dagelijks woon-werk verkeer (varierend van 40 km tot 400 km) en 1x per jaar een weekendje weg. Ga zo denk ik mijn eerste forumvraag stellen over een Nedplex of Ztechnik ruit, daar ik wel bekaf wordt van het windgebulder (ondanks dat ik met oorproppen rijdt).
Groeten, Jan euhhhh MrRougwood :)
Laatst gewijzigd door MrRoughwood op 11 aug 2014, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Into van MrRoughwood
Welkom!
Leuke introductie, een hele historie onderhand.
Nabij de A7, daar staan volgens mij 's morgens richting "de randstad" soms hele flinke files?
Wat betreft ZTechnik versus NedPlex;
ZTechnik is een enorme lap plastic (lees: breed, behoorlijk breed), dat ga je ook merken bij tegenwind.
Is ook vrij duur.
Hun techniek is de wind naar opzij geleiden.
NedPlex is een behoorlijk stuk betaalbaarder en minder breed en met nam hoog/lang. Met flip-up.
Door de flip-up zal de wind meer over jou heen geleid worden, mits je de juiste lengte ruit kiest.
Leuke introductie, een hele historie onderhand.

Nabij de A7, daar staan volgens mij 's morgens richting "de randstad" soms hele flinke files?
Wat betreft ZTechnik versus NedPlex;
ZTechnik is een enorme lap plastic (lees: breed, behoorlijk breed), dat ga je ook merken bij tegenwind.
Is ook vrij duur.
Hun techniek is de wind naar opzij geleiden.
NedPlex is een behoorlijk stuk betaalbaarder en minder breed en met nam hoog/lang. Met flip-up.
Door de flip-up zal de wind meer over jou heen geleid worden, mits je de juiste lengte ruit kiest.
Re: Intro van MrRoughwood
Dank u wel Inspector Gadget voor het leuke welkom en alvast voor de tip Nedplex/Ztechnik. Top !
Woon aan het file vrije deel van de A7, in de buurt van Grun :)
Groet'n, MrRoughwood
Woon aan het file vrije deel van de A7, in de buurt van Grun :)
Groet'n, MrRoughwood
- EileRT
- Erelid
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Hallo Jan,
Bedankt voor je leuke intro met een hele motorgeschiedenis en van harte welkom op ons mooie forum!
Vele plezierige en veilige kilometers toegewenst op je
en succes met de keuze voor een andere ruit (ik heb gekozen voor een ruit van Ztechnik (medium) die uitermate goed voldoet....) er is genoeg te vinden op ons forum in de zoekfunctie en vragen stellen kan altijd!
Eilert
Bedankt voor je leuke intro met een hele motorgeschiedenis en van harte welkom op ons mooie forum!
Vele plezierige en veilige kilometers toegewenst op je

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
Graag gedaan!
De Ztechnik vStream wordt in NL verkocht door (o.a.) MDI, waar je ook kunt proefrijden met die ruit, in verschillende uitvoeringen.
En waarschijnlijk kan je bij NedPlex ook proefrijden met hun ruiten.
Ruiten zijn er in verschillende merken en uitvoeringen, en heel erg persoonlijk. Net als zadels. En motoren.
Je lichaamslengte en zithouding is daarin (o.a.) ook van belang.
Als het kan, probeer een ruit uit voordat je tot aanschaf overgaat. (tip smilie)
Inderdaad, de tip van EileRT om de zoekfunctie van het forum (rechts bovenin) te gebruiken zal ook de nodige leesvoer geven.
Maar schroom niet je vragen te stellen, er zijn vele meningen en ervaringen. :lol:
De Ztechnik vStream wordt in NL verkocht door (o.a.) MDI, waar je ook kunt proefrijden met die ruit, in verschillende uitvoeringen.
En waarschijnlijk kan je bij NedPlex ook proefrijden met hun ruiten.

Ruiten zijn er in verschillende merken en uitvoeringen, en heel erg persoonlijk. Net als zadels. En motoren.

Je lichaamslengte en zithouding is daarin (o.a.) ook van belang.
Als het kan, probeer een ruit uit voordat je tot aanschaf overgaat. (tip smilie)
Inderdaad, de tip van EileRT om de zoekfunctie van het forum (rechts bovenin) te gebruiken zal ook de nodige leesvoer geven.
Maar schroom niet je vragen te stellen, er zijn vele meningen en ervaringen. :lol:
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Welkom op ons mooie
! Ik kan mij inderdaad wel een voorstelling maken van het principe dat je aan een 2 cilinder moet wennen na de viertjes van Japanse makelij... Goed om te horen dat het voor elkaar is gekomen
Het afwennen van een BMW boxer schijnt trouwens nog moeilijker te zijn...
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hallo Jan,
Welkom en veel plezier op het
en bedankt voor je leuke intro.
Welkom en veel plezier op het

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Wullum
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Mooi verhaaltje Jan!
Ik sluit me bij InspectorGadget aan qua ruiten. Proefrijden, of als je dapper bent via internet bestellen en doorverkopen wat niet bevalt :lol:
Als je ruiten via MP kunt regelen is dat nog te doen, nieuw kost het je een rib.
Naar NedPlex rijden voor een proefritje zal er vanuit Groningen niet inzitten lijkt mij, moet je heel NL diagonaal door...
Hoe eea op een
uitpakt weet ik niet, maar heb 4 ruiten gehad op mijn
resp. 
Standaard BMW ruit (te laag op 850 door handmatig verstelmechanisme), BMW Touring ruit (veel breder maar nog steeds te laag op 850), GiVi ruit met flipup (perfecte hoogte op 850 maar nèt iets te smal om wind om schouders te leiden), nu Vstream op 1150 (precies
)
Rob's ruiten-trackrecord is schier oneindig...
Ik sluit me bij InspectorGadget aan qua ruiten. Proefrijden, of als je dapper bent via internet bestellen en doorverkopen wat niet bevalt :lol:
Als je ruiten via MP kunt regelen is dat nog te doen, nieuw kost het je een rib.
Naar NedPlex rijden voor een proefritje zal er vanuit Groningen niet inzitten lijkt mij, moet je heel NL diagonaal door...
Hoe eea op een

Standaard BMW ruit (te laag op 850 door handmatig verstelmechanisme), BMW Touring ruit (veel breder maar nog steeds te laag op 850), GiVi ruit met flipup (perfecte hoogte op 850 maar nèt iets te smal om wind om schouders te leiden), nu Vstream op 1150 (precies

Rob's ruiten-trackrecord is schier oneindig...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!