opnieuw
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2012, 16:52
- Type: R1200RT
- Bijz: schade: dus under construction. Ook R1200GS
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel
- Locatie: Bovenkarspel
- Contacteer:
opnieuw
Beste andere leden,
in april 2012 ben ik toegetreden tot ons RT forum.
Ik veronderstelde dat ik toen een introductie had geschreven. Blijkbaar is er toen wat mis gegaan en heb ik het niet gecontroleerd.
Ik werd daar nu op attent gemaakt door Jos nadat ik een hik stotter verhaal heb gemaakt over mijn 1100
Ik heet Sjoerd Bakker, ben 62 jaar. Getrouwd, 3 kinderen, 2 kleinkinderen, 3e op komst. Mijn beroep, althans wat ik professioneel uitoefen, is fysiotherapeut. Buiten dat ben ik ook werktuigbouwkundige en pas dat vooral in mijn vrije tijd toe. Alhoewel, mijn technische inzicht komt vaak tot z'n recht in de problematiek bij mijn klanten, vooral in de analytische zin.
Mijn motorverleden strekt zich uit tot mijn wieg. M'n vader sleutelde veel, vaak aan motoren en had er zelf ook diverse. Hij lag daar vrij regelmatig mee langs een Fries polderweggetje in de berm. Een stijl van motorrijden die ik van hem heb overgenomen. Ooit, na mijn zoveelste valpartij, sprak hij de memorabele tekst: zo jongen, als je het allemaal overleeft kun jij straks goed motorrijden. Als kind, achterop het niet beklede zeteltje van een WLC Harley, vergat hij vaak dat ik er zat. Vanaf die tijd stamt mijn Harley haat. Misschien een fiets om naar te kijken maar in ieder geval niet om op te rijden.
Vanaf mijn 10e levensjaar kregen mijn broer en ik les in autotechniek en mechanica van mijn vader. 's Avonds met een schoolbord aan't voeteneind van het bed. Klinkt craepie, maar was op ons eigen verzoek. Op mijn 14e reviseerde ik m'n eerste automotor, een Willys Jeep uit de 2e wereldoorlog. Al voordat ik mijn rijbewijs had deed ik allerlei klusjes, vooral opvoeren van brommer- en motorfietsblokken. Veel Engelse fietsen gehad, zoals Triumph en Ariel. Ongeveer 3 uur sleutelen tegen 1 uur rijden. Zelfs een blauwe maandag een motorrestauratie bedrijfje gehad genaamd 'Speed Twin' (we waren met z'n 2en en vonden ons zelf nogal snel). Op gegeven moment Moto Guzzi. Een openbaring: veel meer rijden dan sleutelen. Een aantal jaren geen fiets. Soms gaat het zo. Toen, 5 jaar geleden, samen met vriend een tocht door Schotland. Bedoeling was huren. Zou minstens €700 per fiets kosten. Besloten om te kopen en direct na de vakantie te verkopen. Gekozen voor de lelijkste motor die ik kende, de BMW RT. Redenen: ideale toefiets, rijdt meer dan goed, veel comfort en 2 hands prima betaalbaar, vooral met veel kms op de klok. Nu na 5 jr. scoort ze nog steeds hoog op de lelijkste motor aller tijden lijst bij mij. Verder houden we inmiddels veel van elkaar. Ik droom wel es van een jonger typ, maar op mijn leeftijd -ver voorbij de midlife crisis- kun je beter trouw zijn. Ze gaat wel es vreemd, maar met toestemming. Verder is ze heel trouw. Soms wat klachtjes, maar nog geen ouderdomskwalen. In mijn skills, fysio + techno, zit een redelijk pakket know how om haar te behoeden voor grote problematiek. Ik hoop dat ze eerder dood is dan ik, maar dat heeft meer met mijn doodsangst te maken dan met reële toekomstverwachting.
in april 2012 ben ik toegetreden tot ons RT forum.
Ik veronderstelde dat ik toen een introductie had geschreven. Blijkbaar is er toen wat mis gegaan en heb ik het niet gecontroleerd.
Ik werd daar nu op attent gemaakt door Jos nadat ik een hik stotter verhaal heb gemaakt over mijn 1100
Ik heet Sjoerd Bakker, ben 62 jaar. Getrouwd, 3 kinderen, 2 kleinkinderen, 3e op komst. Mijn beroep, althans wat ik professioneel uitoefen, is fysiotherapeut. Buiten dat ben ik ook werktuigbouwkundige en pas dat vooral in mijn vrije tijd toe. Alhoewel, mijn technische inzicht komt vaak tot z'n recht in de problematiek bij mijn klanten, vooral in de analytische zin.
Mijn motorverleden strekt zich uit tot mijn wieg. M'n vader sleutelde veel, vaak aan motoren en had er zelf ook diverse. Hij lag daar vrij regelmatig mee langs een Fries polderweggetje in de berm. Een stijl van motorrijden die ik van hem heb overgenomen. Ooit, na mijn zoveelste valpartij, sprak hij de memorabele tekst: zo jongen, als je het allemaal overleeft kun jij straks goed motorrijden. Als kind, achterop het niet beklede zeteltje van een WLC Harley, vergat hij vaak dat ik er zat. Vanaf die tijd stamt mijn Harley haat. Misschien een fiets om naar te kijken maar in ieder geval niet om op te rijden.
Vanaf mijn 10e levensjaar kregen mijn broer en ik les in autotechniek en mechanica van mijn vader. 's Avonds met een schoolbord aan't voeteneind van het bed. Klinkt craepie, maar was op ons eigen verzoek. Op mijn 14e reviseerde ik m'n eerste automotor, een Willys Jeep uit de 2e wereldoorlog. Al voordat ik mijn rijbewijs had deed ik allerlei klusjes, vooral opvoeren van brommer- en motorfietsblokken. Veel Engelse fietsen gehad, zoals Triumph en Ariel. Ongeveer 3 uur sleutelen tegen 1 uur rijden. Zelfs een blauwe maandag een motorrestauratie bedrijfje gehad genaamd 'Speed Twin' (we waren met z'n 2en en vonden ons zelf nogal snel). Op gegeven moment Moto Guzzi. Een openbaring: veel meer rijden dan sleutelen. Een aantal jaren geen fiets. Soms gaat het zo. Toen, 5 jaar geleden, samen met vriend een tocht door Schotland. Bedoeling was huren. Zou minstens €700 per fiets kosten. Besloten om te kopen en direct na de vakantie te verkopen. Gekozen voor de lelijkste motor die ik kende, de BMW RT. Redenen: ideale toefiets, rijdt meer dan goed, veel comfort en 2 hands prima betaalbaar, vooral met veel kms op de klok. Nu na 5 jr. scoort ze nog steeds hoog op de lelijkste motor aller tijden lijst bij mij. Verder houden we inmiddels veel van elkaar. Ik droom wel es van een jonger typ, maar op mijn leeftijd -ver voorbij de midlife crisis- kun je beter trouw zijn. Ze gaat wel es vreemd, maar met toestemming. Verder is ze heel trouw. Soms wat klachtjes, maar nog geen ouderdomskwalen. In mijn skills, fysio + techno, zit een redelijk pakket know how om haar te behoeden voor grote problematiek. Ik hoop dat ze eerder dood is dan ik, maar dat heeft meer met mijn doodsangst te maken dan met reële toekomstverwachting.
Re: opnieuw
Smaken verschillen. Bij mij scoort de RT zeker niet hoog op het lijstje van lellijke motorfietsen.
Welkom op het forum.
Luc

Welkom op het forum.

Luc
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: opnieuw
Hallo Sjoerd
Bedankt voor je uitgebreide en leuke intro en welkom bij de groep actieve gebruikers van het
. -top-
Bedankt voor je uitgebreide en leuke intro en welkom bij de groep actieve gebruikers van het

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Eric r1200rt
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 08:08
- Type: R1200RT
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: opnieuw
Leuke introductie, kan zo als column in een motorblad!
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- JDoubleOP
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 13:11
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
- Locatie: Emlichheim (D)
Re: opnieuw
Sjoerd van harte welkom,
Prachtig verhaal, leest makkelijk weg......
Wat betreft de
Goede wijn behoeft geen krans 
Heel veel rijplezier, want qua rijden is er niet zoveel te vinden wat veel beter rijdt
Joop
Prachtig verhaal, leest makkelijk weg......
Wat betreft de


Heel veel rijplezier, want qua rijden is er niet zoveel te vinden wat veel beter rijdt

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Joop
- Beamer63
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R Nine T Racer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: omgeving Tilburg
Re: opnieuw
. Gekozen voor de lelijkste motor die ik kende, de BMW RT. Redenen: ideale toefiets, rijdt meer dan goed, veel comfort en 2 hands prima betaalbaar,
Wat een leuk voorstel stukje.
Van harte welkom,en zo zie je maar weer; " elk nadeel heeft zijn voordeel " ( en andersom)
Nog vele veilige,probleemloze en plezierige kilometers toegewenst .
Peter
Wat een leuk voorstel stukje.
Van harte welkom,en zo zie je maar weer; " elk nadeel heeft zijn voordeel " ( en andersom)
Nog vele veilige,probleemloze en plezierige kilometers toegewenst .
Peter
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25 apr 2012, 16:52
- Type: R1200RT
- Bijz: schade: dus under construction. Ook R1200GS
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel
- Locatie: Bovenkarspel
- Contacteer:
Re: opnieuw
Beste ander forummers,
leuke reacties. Voelt als de RT. Iedere x dat ik haar berijd voelt als warm bad. Soms is voor die warmte veel kleding en warme handvatten nodig. Altijd lukt het met een smile af te stappen.
In de introductie ontbreekt een foto. Op mijn Mac lukt het me nog niet de zaak zo klein voor te stellen dat het geaccepteerd wordt.
1 van jullie een idee ?
leuke reacties. Voelt als de RT. Iedere x dat ik haar berijd voelt als warm bad. Soms is voor die warmte veel kleding en warme handvatten nodig. Altijd lukt het met een smile af te stappen.
In de introductie ontbreekt een foto. Op mijn Mac lukt het me nog niet de zaak zo klein voor te stellen dat het geaccepteerd wordt.
1 van jullie een idee ?
- JOS WRSM
- Erelid
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:08
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: opnieuw
zie: viewtopic.php?f=26&t=2816
Sjoerd Bakker schreef:Beste ander forummers,
leuke reacties. Voelt als de RT. Iedere x dat ik haar berijd voelt als warm bad. Soms is voor die warmte veel kleding en warme handvatten nodig. Altijd lukt het met een smile af te stappen.
In de introductie ontbreekt een foto. Op mijn Mac lukt het me nog niet de zaak zo klein voor te stellen dat het geaccepteerd wordt.
1 van jullie een idee ?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Franky
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 mei 2013, 21:36
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg