opnieuw

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Sjoerd Bakker
Type: R1200RT
Bijz: schade: dus under construction. Ook R1200GS
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel
Contacteer:

opnieuw

Ongelezen bericht door Sjoerd Bakker »

Beste andere leden,
in april 2012 ben ik toegetreden tot ons RT forum.
Ik veronderstelde dat ik toen een introductie had geschreven. Blijkbaar is er toen wat mis gegaan en heb ik het niet gecontroleerd.
Ik werd daar nu op attent gemaakt door Jos nadat ik een hik stotter verhaal heb gemaakt over mijn 1100
Ik heet Sjoerd Bakker, ben 62 jaar. Getrouwd, 3 kinderen, 2 kleinkinderen, 3e op komst. Mijn beroep, althans wat ik professioneel uitoefen, is fysiotherapeut. Buiten dat ben ik ook werktuigbouwkundige en pas dat vooral in mijn vrije tijd toe. Alhoewel, mijn technische inzicht komt vaak tot z'n recht in de problematiek bij mijn klanten, vooral in de analytische zin.
Mijn motorverleden strekt zich uit tot mijn wieg. M'n vader sleutelde veel, vaak aan motoren en had er zelf ook diverse. Hij lag daar vrij regelmatig mee langs een Fries polderweggetje in de berm. Een stijl van motorrijden die ik van hem heb overgenomen. Ooit, na mijn zoveelste valpartij, sprak hij de memorabele tekst: zo jongen, als je het allemaal overleeft kun jij straks goed motorrijden. Als kind, achterop het niet beklede zeteltje van een WLC Harley, vergat hij vaak dat ik er zat. Vanaf die tijd stamt mijn Harley haat. Misschien een fiets om naar te kijken maar in ieder geval niet om op te rijden.
Vanaf mijn 10e levensjaar kregen mijn broer en ik les in autotechniek en mechanica van mijn vader. 's Avonds met een schoolbord aan't voeteneind van het bed. Klinkt craepie, maar was op ons eigen verzoek. Op mijn 14e reviseerde ik m'n eerste automotor, een Willys Jeep uit de 2e wereldoorlog. Al voordat ik mijn rijbewijs had deed ik allerlei klusjes, vooral opvoeren van brommer- en motorfietsblokken. Veel Engelse fietsen gehad, zoals Triumph en Ariel. Ongeveer 3 uur sleutelen tegen 1 uur rijden. Zelfs een blauwe maandag een motorrestauratie bedrijfje gehad genaamd 'Speed Twin' (we waren met z'n 2en en vonden ons zelf nogal snel). Op gegeven moment Moto Guzzi. Een openbaring: veel meer rijden dan sleutelen. Een aantal jaren geen fiets. Soms gaat het zo. Toen, 5 jaar geleden, samen met vriend een tocht door Schotland. Bedoeling was huren. Zou minstens €700 per fiets kosten. Besloten om te kopen en direct na de vakantie te verkopen. Gekozen voor de lelijkste motor die ik kende, de BMW RT. Redenen: ideale toefiets, rijdt meer dan goed, veel comfort en 2 hands prima betaalbaar, vooral met veel kms op de klok. Nu na 5 jr. scoort ze nog steeds hoog op de lelijkste motor aller tijden lijst bij mij. Verder houden we inmiddels veel van elkaar. Ik droom wel es van een jonger typ, maar op mijn leeftijd -ver voorbij de midlife crisis- kun je beter trouw zijn. Ze gaat wel es vreemd, maar met toestemming. Verder is ze heel trouw. Soms wat klachtjes, maar nog geen ouderdomskwalen. In mijn skills, fysio + techno, zit een redelijk pakket know how om haar te behoeden voor grote problematiek. Ik hoop dat ze eerder dood is dan ik, maar dat heeft meer met mijn doodsangst te maken dan met reële toekomstverwachting.
Erteetje

Re: opnieuw

Ongelezen bericht door Erteetje »

Smaken verschillen. Bij mij scoort de RT zeker niet hoog op het lijstje van lellijke motorfietsen. -naughty-
Welkom op het forum. _004

Luc
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Sjoerd

Bedankt voor je uitgebreide en leuke intro en welkom bij de groep actieve gebruikers van het RT-forum . -top-
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Eric r1200rt
Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Eric r1200rt »

Leuke introductie, kan zo als column in een motorblad!
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Sjoerd van harte welkom,

Prachtig verhaal, leest makkelijk weg......
Wat betreft de -1100- Goede wijn behoeft geen krans ;)
Heel veel rijplezier, want qua rijden is er niet zoveel te vinden wat veel beter rijdt _004

[groet] -1100-
Joop
Beamer63
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R Nine T Racer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Beamer63 »

. Gekozen voor de lelijkste motor die ik kende, de BMW RT. Redenen: ideale toefiets, rijdt meer dan goed, veel comfort en 2 hands prima betaalbaar,

Wat een leuk voorstel stukje.
Van harte welkom,en zo zie je maar weer; " elk nadeel heeft zijn voordeel " ( en andersom)
Nog vele veilige,probleemloze en plezierige kilometers toegewenst .

Peter
Sjoerd Bakker
Bijz: schade: dus under construction. Ook R1200GS
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Bovenkarspel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjoerd Bakker »

Beste ander forummers,
leuke reacties. Voelt als de RT. Iedere x dat ik haar berijd voelt als warm bad. Soms is voor die warmte veel kleding en warme handvatten nodig. Altijd lukt het met een smile af te stappen.
In de introductie ontbreekt een foto. Op mijn Mac lukt het me nog niet de zaak zo klein voor te stellen dat het geaccepteerd wordt.
1 van jullie een idee ?
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

zie: viewtopic.php?f=26&t=2816

Sjoerd Bakker schreef:Beste ander forummers,
leuke reacties. Voelt als de RT. Iedere x dat ik haar berijd voelt als warm bad. Soms is voor die warmte veel kleding en warme handvatten nodig. Altijd lukt het met een smile af te stappen.
In de introductie ontbreekt een foto. Op mijn Mac lukt het me nog niet de zaak zo klein voor te stellen dat het geaccepteerd wordt.
1 van jullie een idee ?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”