Pagina 1 van 1
Toerbandentest 2014
Geplaatst: 21 nov 2014, 15:19
door Berrybeer
Tijdens mijn zoektocht voor de opvolgers van mijn (tegenvallende) MPR3's, kwam ik de volgende uitgebreide test van het Duitse gerenommeerde tijdschrift 'Motorrad' tegen;
http://www.motorradonline.de/motorradre ... 8?seite=12
Mocht je Duits iets minder zijn, hier heeft een bandenleverancier dezelfde test ingekort overgenomen;
http://www.tirendo.nl/motorbanden-test/

Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 21 nov 2014, 18:26
door HansD
Bedankt, ik kan de conclusies beamen: Conti Road Attacks zijn prima op het droge, en in de Eifel

, maar stukken minder bij regen/nat wegdek. Michelin Pilot Road 4's zijn zowel op droog als nat prima.
Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 21 nov 2014, 19:04
door Ton1959
Maar waar zou nu de MPR3 komen in dit rijtje? Nieuw is niet altijd beter toch.
Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 21 nov 2014, 20:18
door Berrybeer
Die kwam bij de Motorrad test van 2013 (zie 2e linkje) pas op de 6e plaats....logisch dat ze 'm in de 2014 test niet opnieuw beoordelen

. Ben aan de andere kant ook nog nooit een bandentest tegengekomen waarin een 'verouderd' type werd getest.
Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 22 nov 2014, 01:23
door Ton1959
Wel leuk om te zien hoe het aantal punten het ene jaar net iets anders ligt als het andere jaar.
Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 22 nov 2014, 12:42
door ad-bmwtje
Ik heb op mijn r1200rt de nieuwe T30 van Bridgestone liggen,en ze bevallen prima,zowel met droog en met nat wegdek.
Gr Ad

Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 22 nov 2014, 12:55
door basplehn
http://testmotor.nl/2014/233-langeduurt ... tack-2-evo
*Bron: Testmotor*
Inderdaad zoals testmotor het beschrijft ervaar ik ook nĂ¡ 8000 km dat de achterband op het middenvlak sterk versleten is.
Dit komt met name door de combinatie 125 Nm koppel en sterk accelereren

en uiteraard deels snelweg!
Wel kon ik destijds op de K1200GT met de MPR3 langer doorrijden dan 8000 km en ben dus erg benieuwd of de MPR4 onder bovengenoemde omstandigheden het middenvlak langer standhoudt
Aangezien mijn voorband nog prima is ben ik aan het twijfelen of compleet MPR4 of alleen een nieuwe achterband (Conti Road Attack 2 Evo) en ga dan pas compleet om als de voor en achter-band zowat samen op zijn.
Met andere woorden vindt ik dat het waard moet zijn (financieel) om nu compleet over te stappen op de MPR4, en ben nog niet helemaal overtuigd door welke bandentest dan ook omdat de marges minimaal zijn.
Bas
Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 22 nov 2014, 13:09
door basplehn

Er wordt tijdens de test gesproken over de EVO nu heb ik de Conti Road Attack 2 GT pfffff
Maar goed :lol:
Gr Bas
Re: Toerbandentest 2014
Geplaatst: 28 dec 2014, 18:49
door Dude
K rij zelf met Bridstone BT023GT banden, heb ze onder de K1200P en onder mijn 1100RT liggen. Op de K heeft de achterband er inmiddels een dikke 18000 km opzitten en is nu tot op de draad versleten, de voorband hetzelfde en die kan nog wel een poosje door. De rijstijl is behoorlijk sportief geweest en het merendeeel is gereden in het buitenland waar het asfalt slecht en ruw is....
Banden geven altijd een zeer vertrouwd gevoel, in welke weersomstandigheden dan ook.
Kan ze dan ook zeker aanraden en de volgende set zal waarschijnlijk weer van dit type zijn...