Pagina 1 van 1

Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 14:23
door Beemer-Tycoons
Gisteren mijn vaste mailing van de webshop Motozoom ontvangen en daar zag ik dat er mogelijk een alternatief is voor aftersales Xenon verlichting.
Hier in werd reclame gemaakt voor H7 led verlichting speciaal voor motoren die plug and play kan worden gemonteerd en een gelijke licht opbrengst heeft als Xenon voor de prijs van 85 euro.
Nu rijd ik zelf al geruime tijd met Xenon verlichting op mijn Beemer maar met de problemen in het buitenland met de hoge boetes is dit mogelijk een goed alternatief.
Zijn er al forumleden die hier mogelijk ervaring mee hebben of hebben gehoord dat ook dit niet mag in het buitenland. _001

Motozoom
Motor LED lamp H7
bestelnummer: 36210005
plug-and-play LED koplamp. Type H7
LED lamp Type H7
Deze LED koplamp is de nieuwste technologie op het gebied van motorverlichting. De lamp is speciaal ontwikkeld voor gebruik op de motorfiets. De lamp heeft een zeer hoge lichtopbrengst waar je je zicht(baarheid) enorm vergroot! De lamp geeft een verhoogde witte lichtsterkte die identiek is aan daglicht. Geen gedoe met adapters en transformators zoals bij Xenon verlichting, gewoon plug-and-play! Oude (halogeen)lamp demonteren en deze LED lamp monteren. De lamp heeft een compact bouwwijze en is voorzien van een geintegreerde koeler. De gebruikte materialen zijn afkomstig uit de ruimtevaartindustrie en bieden een hoge mate van betrouwbaarheid. Daarnaast zit er 2 jaar garantie op de lamp!
LED Lamp H7 5.500°K (Kleur Wit)
Opwarmtijd : 0 sec
Lichtintensiteiten (lumens) : 2000 (dimlicht)
Waterdicht stekker : IP65
Waterdicht ventilator: IP55
Gebruikstemperatuur : -40°C à +150°C
Spanning : de 8 à 32 volts
Functies:
klaar om te installeren zonder enige aanpassing
Plug & play zoals de originele lamp
Compatibel ODB
Levensduur 50x hoger dan halogeen; ca. 30 000 uur
Garantie 2 jaar

[groet] Peter -1150-

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 14:50
door WernerB
Peter,
Ik heb de advertentie ook gezien en ben razend benieuwd of er mede-forumleden zijn met ervaring met deze units.

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 15:00
door Baird
Waarom zou een H7 LED wel mogen en een H7 Xenon niet? Als we straks een H7 GTX-HADJEMEMAAR lamp uitvinden: mag dat dan wel of niet?

De goedkeuring is blijkbaar afgegeven voor een H7-gloeidraad dus als je daarvan afwijkt mag het blijkbaar niet. H7 zegt alleen iets over afmetingen, de passing in het armatuur en (denk ik) de bron/plaats van lichtgevend punt ( =gloeidraad).

Dit kan een leuke discussie worden op argumenten _005 _005

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 15:08
door AGVerheij
Het gaat om deze lamp:
Afbeelding

Als ik zo het plaatje bekijkt lijkt de lamp wél een stuk langer te zijn, athans de voet. Daar zal wel wat electronica in zitten, maar ik vraag me af of de dop van het lamphuis dan nog wel dicht kan. Er is nu al niet zo heel veel ruimte.....

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 15:28
door Wullum
Je moet er natuurlijk altijd rekening houden dat je je tegenliggers niet mag verblinden. En hele felle lampen als Xenon en LED mogen nu eenmaal rekenen op zeer kritische beoordeling door medeweggebruikers, die in gestreepte auto's inbegrepen.

En in sommige buitenlanden mag je nu eenmaal niks aan de originele specificaties veranderen, of alleen goedgekeurde materialen gebruiken (ECE dan wel DIN).
LED H7 zal daar (nog) niet onder vallen, dus D en A en F zullen lastige bestemmingen zijn met zulke pitjes.

Moet wel bekennen dat dit wel erg interessant is 8)_
Achterlichtprojectje toch maar uitbreiden naar koplamp.
Heb al een led stadslicht gemonteerd, dat is heel duidelijk zichtbaar en draagt nu echt wel bij aan de lichtopbrengst van de dimlicht H7.

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 17:22
door Dominiq
Laat ik je even uit de droom helpen wat Frankrijk aangaat.
Als je maar iets aan je verlichting van de motor veranderd krijg je een forse boete.
Plus als men het helemaal goed doet wordt je motor in beslag genomen en die krijg je terug nadat alles in de originele staat is terug gebracht.
Dit natuurlijk op je eigen kosten.

[groet] Dominique _004

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 21:35
door Nico4sen
Op zich is dit wel een interessante optie. En als je dan naar het buitenland gaat wissel je ze gewoon om voor de originele. Appeltje eitje ;)

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 21:55
door Beemer-Tycoons
Wat betreft de grote van deze lamp, daar is wel wat op te fabriceren in de vorm van een extra dop op de bestaande afdekdop.

Peter -1150-

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 21 nov 2014, 23:15
door JOS WRSM
Ik denk dat we de opmerking van Dominique zeer goed ter harte moeten nemen. Zij werkt immers bij de Franse politie en kent de regels en de handhaving daarvan maar al te goed. Ik denk/vrees dat dit ook voor alle andere landen zoals besproken in het Xenondraadje geldt.
Dominiq schreef:Laat ik je even uit de droom helpen wat Frankrijk aangaat.
Als je maar iets aan je verlichting van de motor veranderd krijg je een forse boete.
Plus als men het helemaal goed doet wordt je motor in beslag genomen en die krijg je terug nadat alles in de originele staat is terug gebracht.
Dit natuurlijk op je eigen kosten.

[groet] Dominique _004

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 22 nov 2014, 09:06
door Beemer-Tycoons
Dat wat Nico4sen meldt is inderdaad waar als je nu voor een trip naar de "verboden landen "gaat moet je de hele bekabeling van de Xenon verlicht weer ombouwen naar een normale H7 lamp maar dat zou als het goed is bij deze lamp niet nodig zijn en betreft het alleen het wisselen van de lamp zelf en met wat gepruts met grote handen in een kleine ruimte is dat inderdaad "appeltje eitje". :)

Peter -1150-

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 22 nov 2014, 11:14
door basplehn
Zodra ik op de motor stap heb ik een soort van vakantie gevoel.
Het betreft voor mij een ontspannen en zorgloze motorrijden binnen de EU van A --> B--> enz.
Hierbij wil ik stressvrij zijn en geen zorgen hoeven te maken omtrent "stel als, je staande wordt gehouden" i.v.m. (demper, verlichting enz.).
Daarom laat ik de motor zoals deze vanaf fabriek geleverd is, met uitzonderingen vanaf fabriek goedgekeurde producten.

Wel ben ik een van mening dat de H7 traditionele gloeilamp zoals op mijn LC matig lichtopbrengst heeft en BMW Motorrad meer lichtopbrengst of een beter lichtbundel had moeten generen door bijvoorbeeld twee H7 dimlichten te monteren of misschien wel beter Xenon zoals op de K1600 serie!
Tevens ben ik wel tevreden over de Angel eyes en durf gerust te zeggen dat mede weggebruikers mij van een afstand goed zien en mij goed kunnen inschatten (op een paar weggebruikers ná) Big RT Smile

[groet]
Bas

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 22 nov 2014, 13:47
door beckysmile
Wat betreft terugbrengen naar origineel vanaf Xenon, ook hier alleen maar lampje wisselen en omstekkeren. De originele stekker wordt gebruikt om de Xenonstarter en ballast aan te sluiten, dus geen knipwerk (setje van Pilotpro).

Bij het bedoelde type ledlamp moet je je realiseren dat deze een forse warmte-opbrengst hebben, en dan ontstaat al gauw de vraag, hoe wordt je die kwijt met een dop op de achterzijde van de lampunit?
Je zou al bijna gaan denken over een geforceerde koeling ofzo.

Groet, Aad

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 22 nov 2014, 20:57
door KeesdW
Goede zaak dat men in het buitenland een stuk 'feller' is op wijzigingen van type goedgekeurde onderdelen. Dit mag men in NL ook wat meer doen wat mij betreft. Ik zie dagelijks vele auto's, en soms ook motoren, met aangepaste verlichting die echt hinderlijk zijn voor tegenligger / voorganger. Test (meten) je verlichting aub goed voor je de weg op gaat.

[groet]
Kees

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 22 nov 2014, 21:23
door Baird
Het zou beter zijn als er door de fabrikanten midlife-update pakketten geleverd zouden worden: verbeterde software, aangepaste verlichting sets, wat mechanische delen etc. met direct de aangepaste typegoedkeuring. Snap wel dat ze dat niet doen, slecht voor hun toko. Geld ook voor auto's, mijn prima Toyo zou best een stop/start kunnen hebben, het zou me niets verbazen als het alleen een software aanpassing is.

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 23 nov 2014, 01:20
door sacuL
Mannen,

Dit onderwerp was al eens keertje aangesneden.
In een reeds gesloten draadje over deze nieuwe Led H7 (in verlichting)
Het is en blijft de keuze van een ieder met de daaraan verbonden risico's en consequenties.

[groet] sacuL.

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 01 dec 2014, 22:42
door oemoemenoe
Ik heb een R850 RT. Hiervoor had ik een Honda Deauville met Xenon verlichting. dus de BMW viel in het donker qua zicht nogal tegen.
Ik heb er een CE gekeurde led lamp in laten zetten, passend bij het type koplamp( is dat H5?). Kostte wel €85 .
Ik zie prima en heb niet de indruk dat ik tegenliggers verblind.
Aangezien de led lamp CE-keur heeft, zie ik geen probleem met justitie.
Er zit een stuk met een ventilatortje aan. In de flexibele kunstofkap, die normaal de lamp afsluit, is een gat gemaakt waardoor nu de ventilator uitsteekt. De aansluiting van de lamp zit keurig droog binnen. Ik heb nog geen problemen gehad. Wel door regen gereden, maar nog niet langdurig en / of harde regen.
ik heb ook nog de LED dagverlichting gemonteerd en 's avonds een scherpe bocht nemend, heeft dit het aangename effect dat ik redelijk licht naast de motor heb en de binnenbocht goed kan zien.

Met vriendelijke groet,

Oemoemenoe

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 20 dec 2014, 22:22
door Ton1959
Dat een lamp een CE goedkeuring heeft wil nog niet zeggen dat hij in jou reflector gebruikt mag worden. Reken er maar op dat ze volgens de wet gewoon niet toegestaan zijn. Leds verblinden meer en je hebt ook weer een speciale reflector nodig en soms nog een mogelijkheid van hoogteverstelling op de koplamp.

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 14 jan 2015, 23:31
door oemoemenoe
Ik ben bang dat ik niet helemaal duidelijk heb geformuleerd.
De ledlamp die ik in de koplamp heb laten monteren, is een CE gekeurde vervangingslamp voor de halogeen lamp die er origineel inzit.
De motorzaak waar mijn motor in onderhoud is, heeft meerdere types op voorraad bijpassend bij een bepaalde halogeen lamp, bijvoorbeeld H4 of H5.
Het staat ook op de rekening dat het een CE gekeurde vervangingslamp is.
Bij problemen leg ik de gevolgen bij hem en dat weet ie. Hij garandeert dat er geen problemen kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Oemoemenoe

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 15 jan 2015, 11:31
door Junkyard Dog
Veel industriële producten die binnen de Europese Unie (EU) op de markt verschijnen, moeten een CE-markering hebben. Dit geeft aan dat het product voldoet aan wettelijke eisen. Onder andere op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. De CE-markering is te herkennen aan de letters C en E.

Dit heeft niets te maken met het feit dat je dit product op je motor mag gebruiken, daar is een Type goedkeuring voor.

[groet] Anton

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 15 jan 2015, 14:15
door Baird
Zelfs het mandarijnen-netje kreeg een CE goedkeuring om als baarmoederondersteuning te functioneren, het voldeed aan de eisen die de CE-keuring vereist. Dat je zo'n niet in je lijf wilt hebben lijkt me duidelijk. (Zie Radar van een tijdje terug)

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 27 feb 2015, 12:48
door bruba
Een tijdje geleden dacht ik ook aan het plaatsen van zo'n lamp, maar de test in dit filmpje heeft me van gedachte doen veranderen :
[media]YrBhPiUpztY[/media]
Het effectieve testen begint rond de 9de minuut

Re: Motozoom H7 Led verlichting ipv Xenon verlichting

Geplaatst: 05 mar 2015, 05:03
door Inspector Gadget
Ik heb er ook al eens naar gekeken in het verleden maar kwam tot vergelijkbare conclusies.
Wat gesterkt werd dat sommige verkopers in NL ze soms lopen te dumpen voor aanmerkelijk lage prijzen in korte tijd.

De CE-markering geeft aan dat het product voldoet aan alle toepasselijke eisen van EU-richtlijnen of EU-verordeningen en daarom vrij mag worden verhandeld binnen de Europese Economische Ruimte (EER).
De wettelijke eisen zoals product-veiligheid, milieu e.d.
Het stelt niets over de toepassing/gebruik in dat respect.

Op het moment dat een handhaver je staande houdt, en controleert dat je koplamp aangeeft dat het bedoelt is voor Halogeen lichtbronnen en er zit iets anders in (Xenon, LED) welke in zijn optiek gevaar en/of hinder veroorzaakt, kan je een bekeuring krijgen. CE markering zal in een dergelijke situaties niets betekenen.