trafik polisi
Moderator: RT_Patrick
- MofkaP
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
trafik polisi
Deze RT kwam ik gisteren nog tegen.

Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Re: trafik polisi
Zo te zien de Turkse Verkeerspolitie.
Dat zal dal niet in NL geweest zijn of een afbeelding van enige tijd geleden;
Het is in Nederland tegenwoordig verboden blauwe (al dan niet prioriteits)verlichting op het voertuig te hebben, zelfs als deze niet is aangesloten, als je niet tot die groep van beroepsridders behoort en/of de vergunning gekregen hebt van de Minister. (zoals politie, brandweer, marechaussee, etc)
(ik chargeer, de wet is veel uitgebreider)
Maar dat ga je ongetwijfeld ons nu verder gaan uitleggen. :lol:
Dat zal dal niet in NL geweest zijn of een afbeelding van enige tijd geleden;

Het is in Nederland tegenwoordig verboden blauwe (al dan niet prioriteits)verlichting op het voertuig te hebben, zelfs als deze niet is aangesloten, als je niet tot die groep van beroepsridders behoort en/of de vergunning gekregen hebt van de Minister. (zoals politie, brandweer, marechaussee, etc)
(ik chargeer, de wet is veel uitgebreider)
Maar dat ga je ongetwijfeld ons nu verder gaan uitleggen. :lol:
- MofkaP
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Vanmorgen vroeg ben ik terug gekomen van een culturele - oudheidkundige rondreis in Turkije.
Deze zag ik gisteren en dacht: "Hé, een RT."
"Daar neem ik een fotootje van en plaats die op het forum."
Voor een (niet helemaal) dagelijks verslag kijk op FB bij mijn echte naam (Harry Apperloo).
Wat de wet betreft:
Bestuurders van motorvoertuigen in gebruik bij politie en brandweer, motorvoertuigen in gebruik bij diensten voor spoedeisende medische hulpverlening, en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai-, flits- of knipperlicht en een tweetonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.
Motorvoertuigen niet in gebruik bij de bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten of voorzieningen die de indruk wekken dat het voertuig is voorzien van een dergelijke lichtarmatuur.
Het begrip "door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten" is nogal ruim. Daaronder vallen onder meer fotografen die speciaal geaccrediteerd zijn om foto's te maken van het Koninklijk huis of andere hoogwaardigheidsbekleders. Die mogen onder de in de vergunning genoemde omstandigheden en voorwaarden ook met blauw zwaailicht en tweetonige hoorn rijden in hun privé voertuig.
Ik ken een fotograaf die tot die groep behoort (ook een BMW motorrijder). Die heeft dus een blauw lichtarmatuur op zijn motor (en losse blauwe zwaailamp in zijn auto).
Hij wordt regelmatig staande gehouden door agenten die dan zeggen: "Meneer, dat mag niet." En die een bekeuring willen uitschrijven.
Hij heeft ook altijd die door "Onze Minister" verleende vergunning bij zich.
Deze zag ik gisteren en dacht: "Hé, een RT."
"Daar neem ik een fotootje van en plaats die op het forum."
Voor een (niet helemaal) dagelijks verslag kijk op FB bij mijn echte naam (Harry Apperloo).
Wat de wet betreft:
Bestuurders van motorvoertuigen in gebruik bij politie en brandweer, motorvoertuigen in gebruik bij diensten voor spoedeisende medische hulpverlening, en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai-, flits- of knipperlicht en een tweetonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.
Motorvoertuigen niet in gebruik bij de bedoelde diensten, mogen niet zijn voorzien van lichtarmaturen voor blauwe zwaai-, flits- of knipperlichten of voorzieningen die de indruk wekken dat het voertuig is voorzien van een dergelijke lichtarmatuur.
Het begrip "door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten" is nogal ruim. Daaronder vallen onder meer fotografen die speciaal geaccrediteerd zijn om foto's te maken van het Koninklijk huis of andere hoogwaardigheidsbekleders. Die mogen onder de in de vergunning genoemde omstandigheden en voorwaarden ook met blauw zwaailicht en tweetonige hoorn rijden in hun privé voertuig.
Ik ken een fotograaf die tot die groep behoort (ook een BMW motorrijder). Die heeft dus een blauw lichtarmatuur op zijn motor (en losse blauwe zwaailamp in zijn auto).
Hij wordt regelmatig staande gehouden door agenten die dan zeggen: "Meneer, dat mag niet." En die een bekeuring willen uitschrijven.
Hij heeft ook altijd die door "Onze Minister" verleende vergunning bij zich.
Groetjes van MofkaP
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Daar hoorde dieMofkaP schreef:oudheidkundige rondreis in Turkije

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Marcel 1200rt
- Bijz: K1600GT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: heerlen
Hier is de variant uit New York.

Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Nu: K1600GT
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!