r1200rt rijder: jannelis

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

jannelis

r1200rt rijder: jannelis

Ongelezen bericht door jannelis »

hallo even mij voorstellen
ik heet jan nelis en woon in drunen rijdt al ongeveer 32 jaar bmw na vele bmw te hebbe gereden heb ik in maart een nieuwe gekocht nu heb ik er al 6000 km mee gereden en wat mij tegenvalt is het trillen in het stuur en voet steppen bij ongeveer 4000 toeren en een konstante snelheid na navraag kreeg ik als antwoord wordt wel minder na meer kilometer nu is dan ook mijn vraag wie heeft ook dit probleem en hoe dit op te lossen
vuurvreter

Re: r1200rt rijder: jannelis

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Hoi Jan Nelis,

Hartelijk welkom op dit forum.
Nee, ik herken dit probleem niet, maar ik heb de mijne dan ook niet nieuw gekocht.
Mischien dat iemand anders die hem wel nieuw heeft gekocht een antwoord kan geven.

Hielke
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo Jan,

Welkom op het forum. Trilling in het stuur komt mij niet bekent voor. Bedoel je fijne of grove motortrillingen of maakt je stuur kleine slingerbewegingen? Misschien mag je (nog) een keer rijden op het showmodel van je dealer om te voelen of er verschil is. Wat voor banden heb je onder de motor zitten en wat is de bandendruk?

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo Jan,

Vreemd hoor ik heb dat nog niet eerder gehoord. we weten allemaal dat BMW aparte rij eigenschappen heeft en jij hebt ervaring met BMW genoeg zo te zien dus daar kan het niet aan liggen. ik heb de mijne in 2008 gekocht en nu ca 8000km gereden dus ook nog niet echt ingereden maar van buitensporige trillingen is geen sprake. ik vindt het een goed voorstel om de dealer eens te vragen of je een proefritje op een andere 1200 mag maken, dat het rillen minder zal worden lijkt mij te komen van de fabeltjeskrant.

Ik heb in het verleden wel zo'n soort probleem gehad met een nieuwe K100LT reed voor geen meter het leek of je een lekke of te zachte band had zaterdags gekocht en zondags een stuk mee gereden en snel terug naar huis met de pest in, en maandag terug naar de dealer was toen nog op maandag open die zei ldat igt aan de banden waarop ik zeg kom nou nieuwe motor nieuwe banden dat kan toch niet. hij zegt wacht maar en legt er nieuwe banden om en inderdaad een wereld van verschil. er lag af fabriek Pirelli onder en toen Michelin. je begrijpt ik wil dus nooit meer Pirelli ook al zeggen ze dat ze nu 100 x beter zijn het zal wel. kijk eens wat heb je voor banden en dan eens kijken wat de meeste Forumleden voor banden hebben.
In ieder geval er niet bij laten zitten want dan gaat je plezier er snel af.

Succes
jannelis

Ongelezen bericht door jannelis »

Hoi
Van de week de motor een 10,000 beurt laten geven en nieuwe banden laten monteren (michelin 180/55 zr17 pilot road 2b en de michelin 120/70zr17 pilot road 2) en nu pas 50 km gereden wat beteft het trillen bij 145 km en 40000 toeren lijkt me wat minder maar is zeker nog niet helemaal weg , de banden daar weet ik nog niks ervan denk dan ook dat dit er niks ermee heeft te maken maar je weet maar nooit
gr jan
Lexrt
Type: R1200RT/LC
Bijz: BMW nav V, San Marino blue metallic/granitgrau
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Best

Ongelezen bericht door Lexrt »

Jan, ik had dit probleem ook. Tussen de 4000-5000 toeren.Nu na 11000 km en een set nieuwe banden Michelin PR is het voorbij. Ik weet niet of het probleem de banden waren, Bridgestones, of dat de motor nog niet ingereden was, maar het is op dit moment ok. Persoonlijk vond ik de Bridgestones erg slecht van kwaliteit en zowel voor als achterband waren na 8500 km versleten. Tevens had ik het idee dat de voorband erg veel herrie maakte en zoals ik schrijf na 8500 km heb er nieuwe Michelins opgelegd en trilling en herrie waren voorbij.

Ik heb de motor nieuw gekocht en heb er tot op dit moment 11000 fantastische kilometers mee gereden. Het enige probleem vind ik het naar mijn idee te zachte zadel en denk erover om dit opnieuw te laten bekleden en te vullen met een harder/vaster materiaal.

Groeten Lexrt
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Off topic

Beste Jan zou een nieuw onderwerp in het daarvoor bestemde forum willen beginnen?
Dit onderwerp bijvoorbeeld in het BANDENFORUM.

grtz
Jos
jannelis schreef:Hoi
Van de week de motor een 10,000 beurt laten geven en nieuwe banden laten monteren (michelin 180/55 zr17 pilot road 2b en de michelin 120/70zr17 pilot road 2) en nu pas 50 km gereden wat beteft het trillen bij 145 km en 40000 toeren lijkt me wat minder maar is zeker nog niet helemaal weg , de banden daar weet ik nog niks ervan denk dan ook dat dit er niks ermee heeft te maken maar je weet maar nooit
gr jan
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”