Alarm R1200RT DOHC
Geplaatst: 21 sep 2014, 13:54
Mijn R1150RS was voorzien van een alarm dat ik met een staafje moest activeren door het staafje op een contactje te drukken. Activeren ging probleemloos, deactiveren niet altijd even soepel hetgeen tot wat genante situaties in de Albert Heijn parkeergarage heeft gezorgd (daar klinkt dat ook meteen zo heerlijk door, zo'n alarm dat niet uit wil gaan).
Mijn R1200RT waarvan ik nu 1 week, 3 dagen en 1.000 km de trotse "nieuwe" eigenaar ben is voorzien van een zeer intelligent alarm systeem voorzien van een afstandsbediening met 2 knoppen. Tot zo ver het zeer goede nieuws.
Staat u mij toe te citeren uit de gebruiksaanwijzing van Herrn BMW:
Bladzijde 8:
"Behoud van de accu.
Als de alarmfunctie moet worden geactiveerd, nadat het contact langer dan een minuut geleden is uitgeschakeld, moet de toets 1 langer dan een seconde worden bediend. Na circa een uur in gedeactiveerde toestand schakelt de DWA zichzelf uit om de accu te sparen. Om de alarmfunctie na deze periode te activeren moet het contact worden in- en weer uitgeschakeld".
Paar vraagjes:
Mijn BMW staat op het werk onder een afdak gezamelijk met vrij veel andere motoren. De kans is behoorlijk groot dat mensen tijdens het parkeren of tijdens het voorbereiden voor vertrek, mijn motor raken waardoor het alarm geactiveerd zou worden. Ik ben meestal zo'n 3 a 4 dagen de hort op voordat ik weer bij de motor terug kom. Tot op heden laat ik de motor achter op het stuurslot en voorzien van een remschijf slot. Met mijn variabelen: druk bezochte motor stalling en aantal dagen van huis, is het nu wel of niet verstandig het alarm te activeren?? Hoe veel keer kan de motor aangestoten worden en gaan loeien in die 4 dagen voordat ik met een platte accu kom te zitten?
Heb sowieso gelezen in de gebruiksaanwijzing dat ik aan de slag moet wil ik ook een audio signaal krijgen dat ik succesvol het alarm heb weten te activeren:
bladzijde 11:
"Fabrieksinstellingen
De diefstalbeveiligingsinstallatie wordt met de volgende fabrieksinstellingen geleverd:
-Bevestigingstoon na het inschakelen/uitschakelen van de DWA: nee"
En verder op bladzijde 11:
"De eigenlijke programmering vindt plaats in vier stappen, waaraan bij stap 2 geen functie gekoppeld is. Het aantal knippersignalen van de DWA-controlelampg van de auto geeft de actieve programmeerstap weer." Maar.... mijn BMW is geen auto.... Enfin, hier zal ik verder niet moeilijk over doen. Maar het was wel chique geweest als meneer BMW twee stapeltjes gebruiksaanwijzingen voor het alarm had laten drukken, stapeltje motor fiets en stapeltje automobiel.
Graag lees ik van jullie of jullie ook ervaring hebben met het een aantal dagen parkeren op een publieke plek met het alarm er op en of dat jullie al een platte accu opgeleverd heeft. Ga ik vanavond eens aan de spielerij want ik wil toch wel graag iets horen als ik het alarm er op zet. Tot op heden heb ik dat 1 keer gedurfd...
Groet,
Jeroen.
Mijn R1200RT waarvan ik nu 1 week, 3 dagen en 1.000 km de trotse "nieuwe" eigenaar ben is voorzien van een zeer intelligent alarm systeem voorzien van een afstandsbediening met 2 knoppen. Tot zo ver het zeer goede nieuws.
Staat u mij toe te citeren uit de gebruiksaanwijzing van Herrn BMW:
Bladzijde 8:
"Behoud van de accu.
Als de alarmfunctie moet worden geactiveerd, nadat het contact langer dan een minuut geleden is uitgeschakeld, moet de toets 1 langer dan een seconde worden bediend. Na circa een uur in gedeactiveerde toestand schakelt de DWA zichzelf uit om de accu te sparen. Om de alarmfunctie na deze periode te activeren moet het contact worden in- en weer uitgeschakeld".
Paar vraagjes:
Mijn BMW staat op het werk onder een afdak gezamelijk met vrij veel andere motoren. De kans is behoorlijk groot dat mensen tijdens het parkeren of tijdens het voorbereiden voor vertrek, mijn motor raken waardoor het alarm geactiveerd zou worden. Ik ben meestal zo'n 3 a 4 dagen de hort op voordat ik weer bij de motor terug kom. Tot op heden laat ik de motor achter op het stuurslot en voorzien van een remschijf slot. Met mijn variabelen: druk bezochte motor stalling en aantal dagen van huis, is het nu wel of niet verstandig het alarm te activeren?? Hoe veel keer kan de motor aangestoten worden en gaan loeien in die 4 dagen voordat ik met een platte accu kom te zitten?
Heb sowieso gelezen in de gebruiksaanwijzing dat ik aan de slag moet wil ik ook een audio signaal krijgen dat ik succesvol het alarm heb weten te activeren:
bladzijde 11:
"Fabrieksinstellingen
De diefstalbeveiligingsinstallatie wordt met de volgende fabrieksinstellingen geleverd:
-Bevestigingstoon na het inschakelen/uitschakelen van de DWA: nee"
En verder op bladzijde 11:
"De eigenlijke programmering vindt plaats in vier stappen, waaraan bij stap 2 geen functie gekoppeld is. Het aantal knippersignalen van de DWA-controlelampg van de auto geeft de actieve programmeerstap weer." Maar.... mijn BMW is geen auto.... Enfin, hier zal ik verder niet moeilijk over doen. Maar het was wel chique geweest als meneer BMW twee stapeltjes gebruiksaanwijzingen voor het alarm had laten drukken, stapeltje motor fiets en stapeltje automobiel.
Graag lees ik van jullie of jullie ook ervaring hebben met het een aantal dagen parkeren op een publieke plek met het alarm er op en of dat jullie al een platte accu opgeleverd heeft. Ga ik vanavond eens aan de spielerij want ik wil toch wel graag iets horen als ik het alarm er op zet. Tot op heden heb ik dat 1 keer gedurfd...
Groet,
Jeroen.