Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
in de laatste nieuwsbrief van BMW e-Ride staat o.a. een artikel over de Navigator V met daarin een item waarin beschreven wordt welke info van de motorfiets als het een R1200 GS is, in de GPS getoond kan worden (zie afbeelding). En dat is dus een hele boel. Ik mis dit bij de R1200 RT.
Iemand een idee of dit ook aangezet kan worden voor de R1200 RT en hoe? Zou wel leuk zijn.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor AndroidAutomotor!!
Die vraag is op een ander draadje al eens eerder gesteld;
Je kunt het beste dit bij je BMW dealeRT navragen.
Die informatie komt via de LIN-bus aansluiting (waarschijnlijk via de overbekende GPS- accessoires aansluiting) vanuit de motor naar de BMW NAV 5.
Via de ingebouwde elektronische "dashboard" van de BMW NAV 5 wordt er "allerlei" informatie over jou motorfiets gegeven.
Ik weet dat die functie werkt met de K1600 en de 1200GS, maar het kan zijn alleen bij degene die fabrieks-af navigatie gekregen hebben.
Wellicht dat een deel van die functionaliteit door de BMW dealeRT op jou motorfiets ingeschakeld moet worden.
En wellicht dat Garmin dat weer moet "inschakelen" op de BMW NAV 5.
Met LIN-bus kan je heel veel meer informatie uit de motor verkrijgen.
En zal de BMW NAV 5 dan drie "My Motorcycle" pagina's geven;
- "My Motorcyce" met realtime informatie over de motorfiets, zoals temperaturen, olie- en bandendruk, accuspanning, meervoudig te configureren welke velden getoond moeten worden, en meerdere pagina's (!). Deels inderdaad wat je dashboard en/of BC aangeeft, maar zo te zien overzichtelijk én in 1 oogopslag.
- "My Motorcycle status" waarbij allerlei informatie als een "snapshot" opgeslagen wordt, over brandstofinhoud, eventuele storingsmeldingen (te lage of te hoge bandendruk, defecte lampen, , VIN-nummer, kilometerstand, verbruik, etc, en ook zichtbaar terwijl de BMW NAV 5 niet op de motor zit. (historische informatie)
- "My Motorcycle Last Ride Analyzer" waarbij het aantal bochten, aantal schakelhandelingen, gemiddeld brandstofverbruik, hellingshoeken, omgevingstemperatuur, motortemperaturen, en zo voort, getoond worden.
Kortom, heel veel meer dan wat de BC of dashboard kan aangeven.
In hoeverre relevant is natuurlijk wat ieder voor zich moet uitmaken.
mijn motor is "af fabriek" voorzien van de Nav 5. Toch krijg ik deze pagina's niet zichtbaar. Ik denk dat ik de vraag dus maar bij BMW neer ga leggen.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor AndroidAutomotor!!
ErikS schreef:mijn motor is "af fabriek" voorzien van de Nav 5. Toch krijg ik deze pagina's niet zichtbaar. Ik denk dat ik de vraag dus maar bij BMW neer ga leggen.
Goedemorgen Erik,
Heb jij jouw vraag nog bij de dealer RT neergelegd?
Was ff benieuwd naar het antwoord.
Gr Bas
BMW K1200GT (2003) Graugrun Metallic BMW R1200RT LC (2014) Kalistograu Metallic Matt
Ja,
De vraag is door mij zelfs bij BMW Nederland neergelegd en eigenlijk hebben ze gewoon geen antwoord. "Het zou in de toekomst misschien wel kunnen gaan werken. Maar nu echter nog niet. "
Helaas, niets meer van vernomen. En gezien het antwoord van BMW denk ik zelf dat het er niet van komt!.