Nieuwkomer uit België

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Jeroen88
Type: R1100RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Vlaams-Brabant

Nieuwkomer uit België

Ongelezen bericht door Jeroen88 »

Dag allemaal

Zoals allicht bij velen onder jullie, waren ook bij mij de motorkriebels al vóór de tienerjaren prominent aanwezig. Het begon als 9-jarig ventje met een beetje op- en afrijden met een Honda Camino in de tuin van mijn grootmoeder, op 16 jaar ging ik met een Peugeot Fox naar school (wat mis ik dat brommertje!) en nog wat later op de parking van het voetbalveld grote 8'en draaien met de Jawa van mijn vader (de kleine achten van de rijschool moet je met zo'n lomp ding niet eens proberen).
Uiteraard stond ik van mijn 18 jaar te springen om een 125cc moto te kopen! Er was nog maar één obstakel: de mama. Iedereen kent de oneliner "zolang je onder mijn dak woont..." wel. Jaren verstreken en mijn honger naar een moto was niet te stillen.

Sinds anderhalf jaar woon ik samen met de vrouw van mijn leven en hoewel ook zij er eerst geen fan van was, is er toch een tweewieler verschenen. De eerste was een Suzuki Bandit 1200s die ik bij de lokale Suzuki-dealer aantrof. Reed als een trein, was meer dan snel genoeg en betrouwbaar. Het enige minpuntje: bij lange afstanden naar het werk (90 km enkel waarvan 83 km autosnelweg) vond ik de houding soms wat vermoeiend. Maar het maakte de rit niet minder leuk.

Ondertussen had ik al enkele keren met een vriend gepraat over zijn 1200rt. Ik moet jullie waarschijnlijk niet vertellen dat hij vol lof was over zijn speelgoed! Ik ben altijd al fan geweest van de 4-inline blokken, dus ik was lichtjes cynisch over de boxermotor. Hij zei me dat ik weg zou zijn van het comfort én de boxer.
Op een dag had ik op internet een tweedehands 1100rt gespot voor een zeer mooi prijsje. Dit leek me de uitgelezen kans om eens te gaan testrijden. Al na enkele hectometers was ik verkocht (en de BMW ook)! Het motorkarakter van de boxer was wennen, maar het koppel was verslavend (op de Bandit had ik al niet te klagen) en de zithouding was absoluut meer mijn ding.

De eerste 1000 km zitten erop. Uiteraard ben ik nog steeds über-enthousiast over de BMW en zelfs ons ma vindt het ne schone :-)

Veel plezierige en veilige kilometers gewenst!

J.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwkomer uit België

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Jeroen,
bedankt voor je leuke intro en welkom op het RT-forum
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jeroen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en dank voor je introductie.

Ik hoop dat je vele plezierige kilometers zal rijden op jouw -1100- ! Big RT Smile

[groet] Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

icon_welcome

Mooi intro _004
Bij mij kwam het motorrijden pas in beeld toen ik in de 20 was. Op het werk trof ik veel motorrijders aan en toen ging ik voor de bijl. Intussen is het al meer dan 20 jaar een fantastische hobby waar ik nog steeds enorm van kan genieten _004

[groet]
Luc
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”