Extra opbergruimte onder het zadel

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Edvard
Type: R1200RT
Bijz: 2005 Full-optionals behalve ESA
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Extra opbergruimte onder het zadel

Ongelezen bericht door Edvard »

Na verwend te zijn met de vele opbergruimte en vakjes bij mijn Burgman 650, mis ik nu toch wat plekjes voor kleine sulletjes als b.v. schijfremslot, EHBO kit, laders voor telefoons en communicatie. enz. (ja, ik heb een radio, dus daar kan ik nog net mijn zonnebril in kwijt... :mad: )
Nu zie ik dat onder de topkoffer, bereikbaar door het passagierszadel te verwijderen, toch nog een redelijke loze ruimte zit ter grootte van een bakje van de chinees zal ik maar zeggen.

Hebben jullie hier gebruik van gemaakt :?
En zo ja, wel handig hulpmiddel (ruimte lijkt mij toch niet echt waterdicht) hebben jullie gebruikt om hier spulletjes in te leggen zonder dat ze rammelen of nat worden? _001

[groet] , Edvard.
Carpe Diem
bmwalter
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Toch maar overgestapt op een Harley...
Land: nl
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Re: Extra opbergruimte onder het zadel

Ongelezen bericht door bmwalter »

Bij mij (en ik ben vast niet de enige) zit daar het alarm. Toch nog ruimte genoeg voor een bandenreparatieset en een battery-gard die ik op het achterste contactdoosje heb zitten. Geen dingen die je vaak nodig hebt dus. Kettingslot, remschijfslot, sleutelbos, kwart litertje olie en de telefoon passen in het dashboardkastje. Maar ja, geen radio (nooit gemist, overigens).
Tomos 4L,Zundap KS 50, Matchless 350, Jawa California, R69S, R60-7, Yamaha 920, Yamaha 920 Virago, R100RT, R1100RT, R1150RT, R1200RT, Harley Davidson Road King.
marcel72
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door marcel72 »

Hoi,

hmmm, bij mij zit in dat gedeelte het alarm, de intercom, de portofoon. Daarna is het gevuld.
De rest van mijn spullen gaat in het vakje rechtsvoor in de kuip (schijfslot, zonnebril) en in de koffers (uitgebreide ehbo-kit, regenpak, bandenreparatiesetje en wat gereedschap (tiewraps, ducttape, wd40, tangetje)) Just to be sure....... ;)

gr.
Marcel
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Op dat plekje "bakje van de chinees Zeg Maar" zit normaal gesproken de (minuscule, weliswaar) gereedschap-setje van de 1200RT.
Je kunt er dus zeker wel wat "plats" onder kwijt, zolang je het OEM zadel gebruikt.
En inderdaad, achter de alarmunit zit ook nog een behoorlijke ruimte, Touratech heeft daar zelfs een speciaal tasje voor;
http://shop.touratech.nl/shapted-bag-fo ... -1000.html
Ben1200RT
2024
2024
Type: R1200RT/LC
Bijz: Divers
Land: Zweden
Woonplaats of omgeving: Smalland

Ongelezen bericht door Ben1200RT »

Bij mijn 1100 rt heb ik daar naast het alarm ook nog het gereedschapssetje, een doosje lampen, 2 losse H 4 lampen en 2 reflectievestjes liggen. Ja het is dan vol maar er rammelt dan niks. Bij mij blijft alles ook daar droog. In de kuip heb ik ruimte voor 1 fles olie, kleine verbanddoos, tyribs en een poetsdoek. Er zou nog iets bij in kunnen. O ja in de vakanties heb ik hier altijd een flacon goede wiskey in. Voor tegenslagen en moeilijke momenten en zo. _005 _004
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
Inspector Gadget

Maar dit draadje gaat over de 1200RT, die is toch echt niet te vergelijken met de 1100RT, ook niet qua opbergruimte eronder.

Bij de 1200RT zie je het wegdek/open lucht als je onder het zadel kijkt.
Bij de 11xxRT zit daar nog een behoorlijk grote zekeringkast. ;)
Edvard

Inspector Gadget schreef: En inderdaad, achter de alarmunit zit ook nog een behoorlijke ruimte, Touratech heeft daar zelfs een speciaal tasje voor;
http://shop.touratech.nl/shapted-bag-fo ... -1000.html
Ja! Kijk, naar zoiets was ik inderdaad op zoek! Maarrrr.... zou het tasje ook met de alarmunit (die er bij mij in zit) ook nog passen _001
Of kan ik die alarmunit misschien elders kwijt?
Carpe Diem
Inspector Gadget

Ik heb (ook/weliswaar) de BMW OEM alarm en dat tasje past bij mij (ook) nog steeds met inhoud (oliedop sleutel, torx setje, etc).
Daarvoor hoeft de alarm unit niet verplaatst te worden (zou je ook niet moeten willen).
Als je het tasje helemaal volpropt & dat deze gaat lopen "uitbuiken" zal dat waarschijnlijk wel wat lastiger worden.
Edvard

Oh, dus jij hebt hem ook Rob.
Mag ik voor ik hem aan ga schaffen eens kijken (hoeft niet op stel en sprong hoor!) hoe het in werkelijkheid zit?
Groet, Edvard.
Carpe Diem
Inspector Gadget

Geen probleem, ik lees wel via email/PB.
Je weet waar ik woon. :lol:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”