ik kreeg van BMW Groep Nederland op 2 september een brief over een gratis controle van het integraal ABS-systeem.
De bedoeling (van deze brief) is om de berijders op de hoogte te brengen van de noodzaak om het goed te onderhouden.
Ik vraag me af of er meerdere RT rijders zijn die zo`n brief hebben ontvangen.
De controle duurt ± 45 minuten.
Ik vraag me af, of zich met dit systeem dusdanige problemen hebben voorgedaan, waardoor BMW zich wil vrijwaren van aansprakelijkheid, Of om de BMW werkplaatsen van werk te voorzien.
Zijn er forumleden die hier wat meer over weten?
M.vr.gr. Ad
Gratis controle van intergraal ABS-systeem
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1150RT
- Bijz: Geweldig
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nes a/d amstel
- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Re: Gratis controle van intergraal ABS-systeem
Dit schreef Jos eerder over dit onderwerp
OFFICIELE VERKLARING BMW MOTORRAD NL
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/index. ... ¬rack=1
BMW Motorrad bereid informatieve campagne voor
BMW Motorrad zal vanaf september 2014 Nederlandse eigenaren van een motor uitgerust met een integraal ABS-systeem (I-ABS) persoonlijk informeren over de eigenschappen hiervan en tevens per september een kosteloze controle van het systeem aanbieden. Dit geldt voor alle BMW motoren die voorzien zijn van I-ABS en tussen 2000 en 2008 geproduceerd zijn. Deze campagne is momenteel in voorbereiding en eigenaren worden gefaseerd vanaf september 2014 tot en met januari 2015 persoonlijk per brief geïnformeerd.
De informatieve campagne is in samenwerking met de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) opgezet naar aanleiding van reacties van berijders over de eigenschappen van dit systeem, wanneer in het uitzonderlijke geval van een storing de extra rembekrachtiging wegvalt en de restremfunctie actief is.
Van een acuut veiligheidsrisico is geen sprake. Deze restremfunctie (zonder bekrachtiging) voldoet aan de wereldwijde wettelijke eisen voor het remsysteem van voertuigen en maakt het voor de berijder mogelijk om de motorfiets veilig af te remmen. Deze motoren, met een leeftijd tussen de 6 en 14 jaar, kunnen dan ook gewoon gereden worden als deze in een goede staat van onderhoud verkeren en de instructies in de handleiding aangehouden worden.
Bent u de eigenaar van een BMW met I-ABS? Dan wordt u verzocht nog geen contact op te nemen met uw BMW Motorrad dealer en uw persoonlijke brief af te wachten.
OFFICIELE VERKLARING BMW MOTORRAD NL
http://www.bmw-motorrad.nl/nl/nl/index. ... ¬rack=1
BMW Motorrad bereid informatieve campagne voor
BMW Motorrad zal vanaf september 2014 Nederlandse eigenaren van een motor uitgerust met een integraal ABS-systeem (I-ABS) persoonlijk informeren over de eigenschappen hiervan en tevens per september een kosteloze controle van het systeem aanbieden. Dit geldt voor alle BMW motoren die voorzien zijn van I-ABS en tussen 2000 en 2008 geproduceerd zijn. Deze campagne is momenteel in voorbereiding en eigenaren worden gefaseerd vanaf september 2014 tot en met januari 2015 persoonlijk per brief geïnformeerd.
De informatieve campagne is in samenwerking met de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) opgezet naar aanleiding van reacties van berijders over de eigenschappen van dit systeem, wanneer in het uitzonderlijke geval van een storing de extra rembekrachtiging wegvalt en de restremfunctie actief is.
Van een acuut veiligheidsrisico is geen sprake. Deze restremfunctie (zonder bekrachtiging) voldoet aan de wereldwijde wettelijke eisen voor het remsysteem van voertuigen en maakt het voor de berijder mogelijk om de motorfiets veilig af te remmen. Deze motoren, met een leeftijd tussen de 6 en 14 jaar, kunnen dan ook gewoon gereden worden als deze in een goede staat van onderhoud verkeren en de instructies in de handleiding aangehouden worden.
Bent u de eigenaar van een BMW met I-ABS? Dan wordt u verzocht nog geen contact op te nemen met uw BMW Motorrad dealer en uw persoonlijke brief af te wachten.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Gratis controle van intergraal ABS-systeem
LEES MEER IN DIT DRAADJE >>
Laat je weten dat je uitkomst was, Ad?
Ivm de overzichtelijkheid stel ik ook voor om verder te gaan in IN DIT DRAADJE >>
Laat je weten dat je uitkomst was, Ad?
Ivm de overzichtelijkheid stel ik ook voor om verder te gaan in IN DIT DRAADJE >>
bjanolte schreef:ik kreeg van BMW Groep Nederland op 2 september een brief over een gratis controle van het integraal ABS-systeem.
De bedoeling (van deze brief) is om de berijders op de hoogte te brengen van de noodzaak om het goed te onderhouden.
Ik vraag me af of er meerdere RT rijders zijn die zo`n brief hebben ontvangen.
De controle duurt ± 45 minuten.
Ik vraag me af, of zich met dit systeem dusdanige problemen hebben voorgedaan, waardoor BMW zich wil vrijwaren van aansprakelijkheid, Of om de BMW werkplaatsen van werk te voorzien.
Zijn er forumleden die hier wat meer over weten?
M.vr.gr. Ad
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2663 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 6 Reacties