Pagina 1 van 1

1e Versnelling

Geplaatst: 30 aug 2014, 15:17
door kenneth112
Beste Collega-motorrijders,

Misschien bestaat er al een topic met deze vraag, maar ik kan niet echt een vergelijkbaar vinden. Ik heb sinds het begin van de week een R1150RT om mee ronde te toeren :-) Ik heb deze gekocht bij een Kawasaki-dealer, die deze heeft overgenomen van een klant. Ik kan echt niets negatief bedenken over de motor, maar ik zit toch met een vraagje. Als ik de motor in de eerste versnelling wil schakelen, moet ik de koppeling altijd een stuk loslaten voordat deze effectief in versnelling gaat. In het begin dacht ik dat dit te maken had met de tanden die niet goed stonden tegenover elkaar. Maar zelfs als ik de motor wat verrijdt doet hij het nog niet. Ik heb geen flauw idee aan wat dit zou kunnen liggen. Misschien dat jullie ervaring mij misschien wat kan helpen? :-)


[groet]

Kenneth

-1150-

Re: 1e Versnelling

Geplaatst: 30 aug 2014, 16:02
door Franky
Als het hier al eens voorkomt dat de -1150- moeilijk in zijn 1 gaat, is het opgelost met de motor een klein stukje naar voor te verplaatsen

Re: 1e Versnelling

Geplaatst: 30 aug 2014, 20:00
door kenneth112
dat dacht ik ook, maar zelfs dan nog doet ie het niet.. :)

groetjes Kenneth

Re: 1e Versnelling

Geplaatst: 31 aug 2014, 01:17
door Baird
kenneth112 schreef:Beste Collega-motorrijders,

Misschien bestaat er al een topic met deze vraag, maar ik kan niet echt een vergelijkbaar vinden. Ik heb sinds het begin van de week een R1150RT om mee ronde te toeren :-) Ik heb deze gekocht bij een Kawasaki-dealer, die deze heeft overgenomen van een klant. Ik kan echt niets negatief bedenken over de motor, maar ik zit toch met een vraagje. Als ik de motor in de eerste versnelling wil schakelen, moet ik de koppeling altijd een stuk loslaten voordat deze effectief in versnelling gaat. In het begin dacht ik dat dit te maken had met de tanden die niet goed stonden tegenover elkaar. Maar zelfs als ik de motor wat verrijdt doet hij het nog niet. Ik heb geen flauw idee aan wat dit zou kunnen liggen. Misschien dat jullie ervaring mij misschien wat kan helpen? :-)


[groet]

Kenneth

-1150-
Er is toch echt al het nodige over geschreven dus maar eens opnieuw goed zoeken !

Korte samenvatting uit het blote hoofd:
Volsynthetische olie in de bak: Castrol MTX 75W-140 adviseert BMW in diverse geschriften, ook in de kardan.
Een lichte druk op de schakelpook naar beneden tijdens het langzaam laten opkomen van de koppeling eindigt in boterzacht schakelen naar de eerste versnelling, even oefenen en dan heb je het door. :mrgreen:
Maar je geen zorgen over de beroemde klak-bakken van BMW, ze kraken nou eenmaal maar gaan toch lang mee!

Succes _004